لفظ جنجالی مگان در مورد خانواده سلطنتی
کد خبر: ۲۰۵۵۸۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2021 March 04    -    ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶
 به نقل از رویترز، "مگان" دوشس ساسکس در مصاحبه با "اوپرا وینفری" مجری آمریکایی در مورد چرایی ترک وظایف سلطنتی اظهار نظر کرد. این مصاحبه قرار است در روز یکشنبه از تلویزیون آمریکا پخش شود.
 به نقل از رویترز، "مگان" دوشس ساسکس در مصاحبه با "اوپرا وینفری" مجری آمریکایی در مورد چرایی ترک وظایف سلطنتی اظهار نظر کرد. این مصاحبه قرار است در روز یکشنبه از تلویزیون آمریکا پخش شود.
 
با این حال گلچینی از مصاحبه در روز چهارشنبه و قبل از گزارش روزنامه تایمز در مورد رفتار بد مگان با کارکنان سابقش پخش شد. کاخ باکینگهام با اشاره به گزارش روزنامه تایمز اظهار نگرانی کرد و قول پیگیری در این مورد را داد.
 
هری و مگان با صدور بیانیه‌ای هرگونه زورگویی یا بدرفتاری با کارکنان خود را انکار کردند.
 
لفظ جنجالی مگان در مورد خانواده سلطنتی
 
مصاحبه اوپرا وینفری مجری آمریکایی با شاهزاده هری و همسرش مگان مرکل
 
وینفری در بخش‌های گلچین شده برنامه‌اش از مگان می‌پرسد: چه احساسی دارید از اینکه کاخ امروز حقیقت را از شما می‌شنود؟
 
مگان در پاسخ گفت: نمی‌دانم این شرکت "فرم" (Firm) چگونه از ما انتظار دارد که پس از مشارکت فعال و مداوم در دروغ سازی علیه ما و پس از گذشت این همه مدت سکوت کنیم؟ (شرکت) "Firm" لفظی است که خانواده سلطنتی بریتانیا گاهی در تشریح خود از آن استفاده می‌کنند.
 
معنایی لغتی کلمه (Firm) شرکت، موسسه، محکم، پرصلابت، راسخ و استوار است و معنای این لفظ در مصاحبه "مگان" بیشتر به موسسه و شرکت نزدیک است.
 
بسیاری از رسانه‌های جهان استفاده از این لفظ از سوی مگان در مورد خانواده سلطنتی را جنجالی عنوان کردند.
 
ماهنامه فرانسوی- بریتانیایی "ماری کلر" در گزارشی با عنوان "چرا مگان، خانواده سلطنتی را "Firm" (شرکت) نامید" نوشت: گفته می‌شود "شاهزاده فیلیپ" دوک ادینبرو (همسر ملکه الیزابت دوم) نیز برای توصیف خانواده‌ای که با آن ازدواج کرده از لفظ "Firm" استفاده کرده است که اصطلاحی تاریک و تا حدودی بدبینانه‌تر از "The Crown" (پادشاهی) در بریتانیا است.
 
"پنی جونور" زندگی‌نامه نویس سلطنتی نیز از کلمه "فرم" برای عنوان کتاب "شرکت (Firm) : زندگی آشفته خانه ویندسور" استفاده کرده است. این نویسنده در این باره افزود: اگر نگاه کنید، خانواده سلطنتی یک تجارت بزرگ با فراز و نشیب‌های بزرگتر نسبت بازار بورس است.
 
شاهزاده فیلیپ نیز پیشتر همسر ملکه کنونی بریتانیا، خانواده سلطنتی را یک "شرکت" خوانده و گفته است که تمام مدیران سلطنتی و دستیاران قدرتمند باید تلاش خود را برای جلوگیری از رسوایی‌ها انجام دهند. وی در ادامه گفته است که کوچکترین رسوایی می‌تواند از اعتبار و کسب و کار خانوادگی آنها بکاهد.
 
لفظ جنجالی مگان در مورد خانواده سلطنتی
 
شاهزاده هری و همسرش مگان مارکل در 5 مارس 2020 در بریتانیا/ عکس: رویترز
 
نشریه "ماری کلر" نوشت: خانواده سلطنتی بریتانیا قدرت مالی زیادی دارند. دارایی آنها 44 میلیارد پوند یا 61 میلیارد دلار ارزیابی شده و اعتبار آنها تا حدی بر وضعیت مالی بریتانیا نیز تاثیر دارد. در برخی سال‌ها "اثر کیت میدلتون" بر صنعت مد بریتانیا یک میلیارد پوند (1.6 میلیارد دلار) برآورد شده است. با این حال خانواده سلطنتی خود را به داشتن یک زندگی خدماتی متعهد می‌داند. به همین دلیل اصطلاح انتقادی مگان جنجالی و باعث تنش بیشتر بین باکینگهام و و زوج سلطنتی ساکن در آمریکا شده است. خانواده سلطنتی هرگز از اصطلاح شرکت در مصاحبه‌های خود استفاده نمی‌کنند و استفاده مگان از این لفظ به جای هزاران واژه دیگر، مسئله بزرگی محسوب می‌شود.
 
مگان در مصاحبه با اوپرا گفت: اگر خطر از دست دادن چیزی مطرح باشد، باید بگویم که چیزهای زیادی پیش از این از دست رفته است.
 
این مصاحبه پیش از انتشار گزارش تایمز در مورد بدرفتاری مگان با کارکنانش منتشر شده است. تایمز با نقل از منابع ناشناس ادعا کرده که برخی از کارکنان و دستیاران مگان و هری در سال 2018 به خاطر بدرفتاری مگان به گریه افتاده‌اند.
 
گزارش تایمز می‌افزاید مگان آنقدر با کارکنان و دستیاران خود بد رفتار می‌کرده تا آنها مجبور به استعفا و ترک کار خود شوند. این نشریه می‌افزاید: هری با اصرار از دستیاران و کارکنان مگان خواسته که شکایت را کنار بگذارند اما این روند هرگز بهبود نیافته است.
 
تایمز می‌نویسد: کارکنان سابق مگان پیش از پخش مصاحبه او با اوپرا، با دفتر این رسانه تماس گرفته و خواستار روشن شدن نگرش مردم نسبت به مگان شده‌اند. وکلای هری و مگان به این ادعا‌ها برچسب زده‌ و آن را مسئله‌ای هماهنگ با کاخ اعلام کردند.
 
کاخ باکینگهام در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما عمیقا در مورد ادعاهای مطرح شده کارکنان سابق دوک و دوشس ساسکس در روزنامه تایمز نگران هستیم.
 
در این بیانیه آمده است: این نهاد سلطنتی "زورگویی یا آزار و اذیت در محیط کاری کاخ را تحمل نمی‌کند و نخواهد کرد.
 
مقامات کاخ بریتانیا اعلام کردند: تیم منابع انسانی ادعاهای مربوطه را بررسی خواهد کرد و در زمان مقرر از اعضا و کارکنان برای رسیدگی به پرونده دعوت می‌کند.
 
سخنگوی مگان در این باره گفت که او "به عنوان کسی که (در زندگی) تحت آزار و ظلم قرار گرفته از حمله اخیر به شخص خود بسیار ناراحت است و همواره به حمایت از کسانی که درد و آزار را تجربه‌اند، متعهد است.
 
مگان و هری در ماه "می" سال 2018 در مراسمی سلطنتی ازدواج کردند و در سال گذشته با عقب نشینی از وظایف سلطنتی، برای زندگی مستقل به کالیفرنیا آمریکا رفتند.
 
آنها در ماه گذشته تمامی حمایت‌های سلطنتی را پس زده یا بازگرداندند. این اقدام آنها با نفوذ مطبوعات برجسته و پررنگ شد.
 
مگان پیشتر نیز به ابراز کرده بود که احساس میکرده پیشتر نیز از حمایت کامل خانوده سلطنتی برخوردار نیست.
عصرایران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
4
11
مگان مارکل فتنه است....
خواهرش هم گفته بود به خانواده سلطنتی که خواهر من فتنه است و هری رو ازتون جدا میکنه
خیلی جالبه حرفش درست دراومد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
1
1
بازگشت به بلایی که قضایای دیانا بر سر Firm آورد٬از اساس تقریبا تمام "عملیات" هری بعد از ازدواج ویلیام با کیت٬ با نیت (ماموریت) پوشش ویلیام در مقابل همه چالش های رسانه ای و فرهتنگی است که احتمال داده می شود سر راه Firm معطوف به جانشینی الیزابت سبز شود صورت گرفت است
اینطورس سر رسانه ها به هری و زنش گرم می شود تا ویلیام از پل رد شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
2
3
به ما چه
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
آبروی خاندان سلطنتی انگلیس رفته است. چطور می تونند وجه خود رو درست کنند!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار