ساترا «روبیکا» را بدون مجوز اعلام کرد
کد خبر: ۲۰۵۴۹۹
تاریخ انتشار: 2021 March 03    -    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷
ساترا ضمن ارسال پرونده روبیکا به کمیته رسیدگی به تخلفات، اعلام کرد این پلتفرم دارای مجوز رسمی از ساترا نیست.
 ساترا ضمن ارسال پرونده روبیکا به کمیته رسیدگی به تخلفات، اعلام کرد این پلتفرم دارای مجوز رسمی از ساترا نیست.
 
ساترا «روبیکا» را بدون مجوز اعلام کرد
 
 به نقل از روابط عمومی ساترا، پیرو انتشار تیزر موزیک ویدیوی هنجارشکنانه یکی از خوانندگان غیرمجاز خارج از ایران در برخی رسانه‌ها و ابراز نگرانی خانواده‌ها، ساترا با استناد به مقررات محتوایی و نقض صریح دستورالعمل حفاظت از حقوق کودکان، روز گذشته ۱۲ اسفند طی ابلاغیه‌ای، انتشار آن را به هر نحو در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ممنوع اعلام کرد.
 
پرونده رسانه روبیکا به عنوان رسانه داخلی با بیشترین تخلف و بدون مجوز که علی‌رغم تذکر پیشینی، اقدام به انتشار تیزر کرده است به کمیته رسیدگی به تخلفات ساترا ارجاع شد.
 
به جز رسانه‌های خارجی از جمله اینستاگرام که برخلاف قوانین بین‌المللی ناظر به حفاظت از حقوق کودکان اقدام به انتشار این موزیک ویدیو کرده‌اند، از روز گذشته، با تذکر ساترا موارد تخلف از معدود رسانه‌های داخلی به صورت فوری حذف شد.
 
کاربران در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند با مراجعه به سامانه پایش مردمی sapra.ir نسبت به ارائه گزارش تخلفات اقدام کنند.
 
پیگیری های ما حاکی از آن است که پلتفرم «روبیکا» که در هفته‌های اخیر حواشی مختلفی نیز درباره محاسبه محتوای داخلی با ترافیک بین‌الملل داشته است، دارای مجوز رسمی از سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) نیست و البته در خبر رسمی بالا هم به بدون مجوز بودن آن اشاره شده است ولی مشخص نیست مجوز روبیکا چه زمانی باطل شده است، زیرا در گذشته این پلتفرم از ساترا مجوز گرفته بود و در سایت ساترا اسم این پلتفرم هنوز هست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار