چطور سبد گل خواستگاری متفاوتی بخریم؟
کد خبر: ۲۰۵۴۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 March 03    -    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹

یکی از مراسم مهم و خوشایند در طول زندگی هر فرد ، روز خواستگاری می باشد که در این روز خانواده داماد برای نشان دادن حسن نیت و ادای احترام با خود سبد گل به خانه عروس می برند.
بنابراین انتخاب مناسب سبد گل خواستگاری از اهمیت زیادی برخوردار بوده و لازم است در حین انتخاب گل ها یکسری نکات و اصول رعایت شوند.

نحوه انتخاب گل مناسب برای سبد گل خواستگاری

یکی از اصولی که در هنگام انتخاب گل برای سبد گل خواستگاری باید رعایت شود این است که باید گل هایی انتخاب شوند که خیلی ارزان قیمت و معمولی نباشند.
بهتر است برای سبد گل خواستگاری از گل های خاص و ویژه ای که نسبت به سایر گل ها جدید تر بوده یا به عنوان گل های لوکس محسوب می‌شوند مانند گل های ارکیده ، لیلیوم ، آنتوریوم و رز استفاده شود.
لازم است از استفاده از گل های گلایول و گل هایی که رنگ سفید دارند به دلیل آنکه از این گل ها بر طبق رسم و رسوم و باور قدیمی بیشتر در مراسم‌های ترحیم و عزا استفاده می‌شوند ، پرهیز نموده و سعی کنید از گل های رنگارنگ ، زیبا ، شاداب و با طراوت استفاده کنید.

برخی از گل های فصلی به دلیل آنکه حالت رسمی ندارند مناسب مراسم خواستگاری نمی‌باشند به همین دلیل استفاده از آنها مناسب نیست . این گل ها شامل گل آفتابگردان ، زنبق نرگس ، لاله و غیره بوده که بهتر است برای قرار گرفتن در سبد گل خواستگاری انتخاب نشوند.

چطور سبد گل خواستگاری متفاوتی بخریم؟

نکات قابل توجه در انتخاب سبد گل خواستگاری

- انتخاب گلهای مناسب و شاداب
هنگام انتخاب گل برای سبد خواستگاری باید گل های متناسب که برای مراسم خواستگاری مناسب هستند را انتخاب کنید . به عنوان مثال گل هایی مانند لیلیوم ، رز، مریم ، آلسترومریا گل های رسمی و زیبایی هستند که عطر و بوی خوبی نیز دارند و مناسب مراسم خواستگاری می باشند.
همچنین در نظر داشته باشید که گل‌های انتخابی شما کاملاً تازه و شاداب باشند زیرا در غیر این صورت ممکن است در طول مراسم گل ها پژمرده شوند که صورت خوشی ندارد.

- اندازه مناسب سبد گل
در جلسات اول خواستگاری و آشنایی با خانواده عروس ، بهتر است از سبدهای گل کوچک استفاده نموده و در صورتی که توافقات حاصل شد در شب بله برون یا نامزدی از سبدهای گل بزرگتر استفاده کنید.

- انتخاب گل هایی با رنگ مناسب
با توجه به اینکه خواستگاری جزء مراسم شاد محسوب می شود ، بنابراین لازم است گل هایی که برای قرار گرفتن در سبد گل خواستگاری انتخاب می‌کنید نیز از رنگ‌های شاد و متفاوتی برخوردار باشند.

گل ها در سبد گل خواستگاری چه پیامی را انتقال می‌دهند؟

معنا و مفاهیمی که برخی از گل های پرکاربرد در سبدهای گل خواستگاری می توانند القاء کنند ، شامل موارد زیر می باشد :

- گل رز
انتخاب گل رز قرمز برای قرار گرفتن در سبد گل خواستگاری نمادی از عشق و عاشقی بوده و همچنین پیام زیبا بودن فرد گیرنده گل از نظر شما را نشان می دهد.
در صورتی که گل رز صورتی را در سبد گل خواستگاری قرار دهید می‌توانید پیام شادی و امیدوار بودن به خوشبختی را انتقال دهید.

- گل لیلیوم صورتی
قرار گرفتن گل لیلیوم صورتی در سبد گل خواستگاری نمادی از عشق پاک است ، علاوه بر آن این رنگ گل و قرار گرفتن آن در سبد جذابیت خاصی به آن می بخشد.

- گل آنتوریوم
وجود گل آنتوریوم در سبد گل خواستگاری آن را بسیار شکیل نموده و جذابیت خاصی به سبد گل می بخشد.
گل آنتوریوم قرمز نمادی از عشق و شور داشته و رنگ صورتی آن نماد اشتیاق است.

- گل آلاله
انتخاب گل آلاله به عنوان گل های موجود در سبد گل خواستگاری شادی و نیت خیر را نشان می دهد.

- گل آلسترومریا
در صورتی که قصد دارید در سبد گل خواستگاری گلی را قرار دهید که نشان دهنده محبت شما نسبت به گیرنده بوده و  آرزوی خوشبختی و سخت کوشی شما برای رسیدن به اهدافتان را دارد ، انتخاب گل آلسترومریا ایده آل است.

تکمیلی

گل ، نشانگر احساس شما نسبت به فرد یا آن رویداد است . انتخاب و خرید دسته گل یا سبد گل از گلفروشی ، نیاز به حوصله و دقت دارد تا بتوانید گلی ، زیبا و متفاوت هدیه بدهید . این روزها امکان خرید اینترنتی گل نیز فراهم است و می توانید انواع دسته گل یا سبد گل را پیش از سفارش ببینید.
منبع : فست گل fastgol.com

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
0
1
بیشتر شبیه شوخیه
کی ازداوج می کنه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار