جلوه ویژه منزل با مبلمان راحتی کلاسیک
کد خبر: ۲۰۵۲۲۶
تاریخ انتشار: 2021 March 01    -    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
بعد از المان‌های معمارانه خانه مانند نورپردازی‌ها و گچ کاری‌ها و… که نقش بسیار مهمی در دکوراسیون خانه دارند، از مهم‌ترین اجزای دکوراسیون داخلی هر خانه‌ای می‌توان به مبلمان اشاره کرد. سبک مبلمان هر خانه با توجه به علایق ساکنان خانه انتخاب می‌شود و می‌توان به طور کلی آن را در دو نوع کلاسیک و مدرن طبقه بندی کرد.

چطور با خرید مبلمان راحتی کلاسیک خانه خود را خاص جلوه دهیم؟

چطور با خرید مبلمان راحتی کلاسیک خانه خود را خاص جلوه دهیم؟«تابناک با تو» - بعد از المان‌های معمارانه خانه مانند نورپردازی‌ها و گچ کاری‌ها و… که نقش بسیار مهمی در دکوراسیون خانه دارند، از مهم‌ترین اجزای دکوراسیون داخلی هر خانه‌ای می‌توان به مبلمان اشاره کرد. سبک مبلمان هر خانه با توجه به علایق ساکنان خانه انتخاب می‌شود و می‌توان به طور کلی آن را در دو نوع کلاسیک و مدرن طبقه بندی کرد. مبلمان راحتی کلاسیک با تمام گران بودنش، به دلیل ویژگی‌های خاصی دارد که هنوز در بین مردم ایران پرطرفدار است؛ زیرا اکثر ما عاشق سبک‌های شلوغ، هنری و پر زرق و برق هستیم. این موضوع را می‌توان با توجه به معماری‌های قدیمی و هنر‌های تاریخی ایرانی نیز متوجه شد. در ادامه این مطلب بیشتر با مبلمان راحتی کلاسیک آشنا می‌شویم و مزایای آن را می‌شناسیم.

چطور با خرید مبلمان راحتی کلاسیک خانه خود را خاص جلوه دهیم؟

چرا مبلمان راحتی کلاسیک پرطرفدار است؟

مبلمان راحتی چه در نوع کلاسیک و چه در نوع مدرن آن، در زمان نشستن احساس خوب راحتی با خود به همراه دارد. این مبل‌ها همیشه مد هستند و همچنین در بخش نشیمن خانه که مهم‌ترین بخش خانه از نظر کاربرد است، قرار می‌گیرند.
وقتی با دقت بیشتری مبلمان موجود در بازار را مورد بررسی قرار دهیم، می‌توانیم آن‌ها را در زیر مجموعه سبک‌های مختلف مدرن، مینیمال، کلاسیک، ویکتوریا، باروک و… دسته بندی کنیم. اما برای راحت‌تر شدن مطلب ما تمام مبل‌ها را به دو دسته‌ی کلی کلاسیک و مدرن تقسیم کرده ایم و می‌خواهیم ویژگی‌های آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنیم. مبلمان مدرن و کلاسیک را به هیچ صورتی نمی‌توان در یک گروه بندی قرار داد. شما نمی‌توانید دامن پارچه‌ای و چین چینی، پارچه‌های پرنقش و نگار، پایه‌های چوبی تراش خورده و دسته‌های منبت کاری شده را در مبلمان ساخته شده به سبک مدرن ببینید.

چطور با خرید مبلمان راحتی کلاسیک خانه خود را خاص جلوه دهیم؟

این مبل‌های کلاسیک سلیقه مخاطب را نشان می‌دهند

مبلمان راحتی کلاسیک چه خصوصیاتی دارد؟

مبلمان کلاسیک اغلب پوشیده شده از عناصر تزئینی مختلف است. این نوع مبلمان برای سلیقه‌های خاص، لوکس و اغلب گران قیمت تهیه می‌شود و ساختار، الگو‌ها و اشکال پیچیده‌ای دارد. این مبل‌های کلاسیک سلیقه مخاطب را نشان می‌دهند و با ظرافتشان جلوه گر ثروت صاحب خانه نیز هستند. برای ساخت مبلمان کلاسیک از پارچه‌های مخصوص با جنس‌ها و رنگ‌های خاصی استفاده می‌شود. پارچه‌های مخملی، میکروفایبر و پلی استر با جزئیاتی از قبیل دکمه‌ها و میخ کوبی‌های طلایی در ساخت مبلمان کلاسیک به کار می‌روند.

چطور با خرید مبلمان راحتی کلاسیک خانه خود را خاص جلوه دهیم؟

اغلب از چوب‌های راش، بلوط، گردو و ماهاگونی برای ساخت مبلمان کلاسیک استفاده می‌شود

طراحی ظریف مبلمان کلاسیک، این نوع مبلمان را بیشتر برای فضا‌های مسکونی مناسب و ایده آل می‌کند. چوب‌هایی که برای ساخت مبلمان کلاسیک به کار می‌روند اغلب گران قیمت‌تر و مقاوم‌تر از چوب‌های متداول در بازار هستند. اغلب از چوب‌های راش، بلوط، گردو و ماهاگونی برای ساخت مبلمان کلاسیک استفاده می‌شود. برای تهیه برخی از مبلمان کلاسیک نیز، چوب‌های بامبو مورد استفاده قرار می‌گیرند. بامبو‌ها دوام بالا و بافتی غنی دارند.

چطور با خرید مبلمان راحتی کلاسیک خانه خود را خاص جلوه دهیم؟
این مبلمان در انواه سبک‌ها ساخته می‌شوند

مزایای مبلمان راحتی کلاسیک:

* مبلمان راحتی کلاسیک طراحی‌های زیبا و چشم نوازی دارد.
* چارچوب‌ها و روکش مبلمان راحتی کلاسیک بسیار باکیفیت و محکم انتخاب می‌شود.
* مبلمان راحتی کلاسیک دکوراسیونی خاص، جذاب و به یادماندنی را می‌سازد.
* این نوع مبلمان در سبک‌های مختلف و متفاوتی دسته بندی می‌شود.

چطور با خرید مبلمان راحتی کلاسیک خانه خود را خاص جلوه دهیم؟

این مبل‌ها در هر دو فضا خانگی و اداری کاربرد دارند

مبلمان راحتی مدرن

این نوع از مبلمان مدرن با هدف ایجاد محصولی نوآورانه، ساده، راحت و کاربردی طراحی و تولید می‌شود. شکل کلی و خطوط ساده مبلمان مدرن باعث شده که بتوان این مبل را از متریال‌های مختلفی مانند چرم، کتان، پشم و پلی استر تهیه کرد. به دلیل ظاهر ساده و رسمی مبلمان مدرن، از آن برای دکوراسیون محیط‌های مسکونی و همچنین تجاری استفاده می‌شود.

چطور با خرید مبلمان راحتی کلاسیک خانه خود را خاص جلوه دهیم؟

مبل‌های مدرن ممکن است قیمت و کیفیتی متفاوت داشته باشند

در تولید مبلمان مدرن از طیف وسیعی از متریال‌های مختلف مانند فولاد ضد زنگ، چوب‌های صنعتی و سخت، تخته سه لا، فایبر گلاس و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند. وابسته به مواد مورد استفاده و فرآیند‌های تولیدی، مبل‌های مدرن ممکن است قیمت و کیفیتی متفاوت داشته باشند.

چطور با خرید مبلمان راحتی کلاسیک خانه خود را خاص جلوه دهیم؟
مبلمان مدرن مقرون به صرفه‌تر هستند

مزایای مبلمان مدرن

* مبلمان مدرن در رنج قیمت‌های مختلفی قابل خریداری و در دسترس است.
* مبلمان مدرن می‌تواند برای سبک‌های متفاوت طراحی دکوراسیون مورد استفاده قرار بگیرد.
* این نوع مبلمان برای کاربری در فضا‌های متفاوت مانند فضا‌های مسکونی و تجاری مناسب است.
* به آسانی می‌توان از آن مراقبت کرده و آن را تمیز کرد.

چطور با خرید مبلمان راحتی کلاسیک خانه خود را خاص جلوه دهیم؟

نمونه‌ای از دکوراسیون التقاطی

سخن پایانی

اگر هر دو سبک طراحی سنتی و مدرن را در طراحی مبلمان دوست دارید، می‌توانید سبک دکوراسیون التقاطی را انتخاب کنید. در این سبک می‌توانید مبل‌هایی با سبک‌ها و رنگ‌های مختلف را در کنار هم قرار دهید. به این ترتیب می‌توانید از قدرت تخیل خود استفاده کنید و بدانید هیچ محدودیتی در طراحی داخلی خانه وجود ندارد.

مببع: خوگر نیوز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار