نامه فعالان مدنی برای ورود زنان به ورزشگاه
کد خبر: ۲۰۴۹
تاریخ انتشار: 2015 June 10    -    ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵

481 فعال مدنی درباره موضوع ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌ها، به وزیر کشور، وزیر ورزش و
فرمانده نیروی انتظامی نامه نوشتند.

متن این نامه به شرح زیر است:

آقای عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور
آقای دکتر محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان
سرتیپ پاسدار حسین اشتری، فرمانده ناجا

همان‌گونه که مستحضر هستید بار دیگر با شروع مسابقات لیگ جهانی والیبال، مسأله ورود زنان به ورزشگاه به یکی از دغدغه‌های حامیان تیم ملی بدل شده است. زنان ایرانی طی یک سال گذشته، در فضایی آرام و بدون تنش این مطالبه را به طور جدی از طریق مراجع قانونی و نهادهای مربوط از جمله فدراسیون والیبال پیگیری کرده و همواره با قول مساعد مسئولین مواجه شده‌اند. با توجه به گفته‌های ضد و نقیص مقامات در روزهای اخیر، امکان تماشای حضوری مسابقات خرداد ماه برای زنان همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ از این رو انتشار این نامه را جهت تنویر افکار عمومی ضروری می‌دانیم.

روزنامه شرق در روز دوشنبه 11 خرداد به نقل از معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، شهیندخت مولاوردی، اعلام کرد: «صورت‌جلسه ورود زنان به سالن‌های والیبال توسط نمایندگان نیروی انتظامی، وزارت کشور و وزارت ورزش و جوانان امضا شده و در انتظار ابلاغ وزیر ورزش و جوانان است»‌. این خبر در اخبار ساعت 22 همان‌ روز نیز تأیید شد. با این حال به گفته معاون امور اجتماعی ناجا، به نقل از ایسنا تا یکشنبه 17 خرداد هنوز هیچ‌گونه ابلاغیه‌ای در خصوص چگونگی حضور زنان در ورزشگاه‌ها صادر نشده‌ است.

ما امضا کنندگان این نامه از وزارت کشور، فدراسیون والیبال، وزارت ورزش و جوانان و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری می‌خواهیم که جهت رفع تمامی موانع موجود اقدام و هرچه سریع‌تر شرایط حضور زنان در ورزشگاه را مهیا کنند و آن را به اطلاع عموم برسانند. بدیهی است که اختصاص جایگاهی محدود برای اقلیتی از زنان یا دعوت گزینشی تماشاگران، پاسخگوی مطالبه به حق ما نخواهد بود.

با احترام
رونوشت:
آقای محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال ایران
خانم شهین‌دخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری
 
منبع: ایلنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار