ایلان ماسک ۱۵میلیارد دلار در یک روز ضرر کرد
کد خبر: ۲۰۴۷۹۲
تاریخ انتشار: 2021 February 23    -    ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵
 به نقل از بلومبرگ، ایلان ماسک دیگر ثروتمندترین فرد جهان نیست چرا که سهام تسلا در روز دوشنبه 8.6 درصد سقوط کرد و 15.2 میلیارد دلار از دارایی خالص خود را از دست داد.

 به نقل از بلومبرگ، ایلان ماسک دیگر ثروتمندترین فرد جهان نیست چرا که سهام تسلا در روز دوشنبه 8.6 درصد سقوط کرد و 15.2 میلیارد دلار از دارایی خالص خود را از دست داد.

سقوط سهام تسلا که بیشترین افت از ماه سپتامبر محسوب می شود، تا حدی به دلیل اظهارات اخیر ماسک رخ داد. وی هشدار داده بود که قیمت های بیت کوین و رقیب کوچکتر آن یعنی اتریوم "بالا به نظر می رسد".

پیام ماسک از طریق رسانه مورد علاقه اش، توییتر، دو هفته پس از آن منتشر شد که تسلا اعلام کرد 1.5 میلیارد دلار بیت کوین به ترازنامه خود اضافه کرده است.

ایلان ماسک ۱۵میلیارد دلار در یک روز ضرر کرد

این ارز رمزنگاری شده که بیش از 400 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است، روز سه شنبه برای دومین روز متوالی سقوط کرد و به علت شک و تردید بازار درباره دوام روند افزایشی آن به زیر 50 هزار دلار رسید.

در پی سقوط قیمت بیت کوین، ایلان ماسک در شاخص بلومبرگ برای 500 ثروتمند جهان با دارایی خالص 183.4 میلیارد دلار به رتبه دوم سقوط کرد. این در حالی است که ثروت وی در ماه ژانویه به اوج خود یعنی 210 میلیارد دلار رسیده بود.

در لحظه انتشار این خبر هر بیت کوین به ارزش 47695 دلار معامله می‌شود.

جف بزوس، بنیانگذار آمازون دات کام، نیز مقام اول را بدست آورد حتی در حالی که ثروت وی روز دوشنبه با 3.7 میلیارد دلار کاهش به 186.3 میلیارد دلار رسید.

این دو میلیاردر از ماه ژانویه با نوسان ارزش شرکت خودروسازی تسلا در لیست ثروتمندان در حال جابجایی بوده اند. سهام تسلا در شروع سال 2021 یعنی قبل از از بین بردن تقریباً تمام سود امسال خود، تا 25 درصد افزایش داشت.

ماسک پس از اینکه شرکت فضایی اسپیس ایکس در اوایل ماه جاری 850 میلیون دلار به دارایی خود اضافه کرد، برای مدت کوتاهی از بزوس پیشی گرفت و ارزش این شرکت را به 74 میلیارد دلار رساند که نسبت به ماه آگوست 60 درصد جهش داشت.

قبل از ماه ژانویه، زمانی که ماسک به لطف افزایش 794 درصدی سهام تسلا از غول تجارت الکترونیکی یعنی آمازون پیشی گرفت، بزوس سه سال پیاپی در رتبه اول لیست ثروتمندترین افراد جهان قرار داشت.

تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار