پدر و نامادریِ کودک سبزواری دستگیر شدند
کد خبر: ۲۰۴۶۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 February 23    -    ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
رئیس دادگستری سبزوار گفت: عاملان آزار و اذیت دانیال کودک ۹ ساله در سبزوار دستگیر شدند.
رئیس دادگستری سبزوار گفت: عاملان آزار و اذیت دانیال کودک ۹ ساله در سبزوار دستگیر شدند.
 
میرعلم سیدی در توضیح این خبر در جمع خبرنگاران افزود: دو روز پیش خبر آزار و اذیت دانیال کودک ۹ ساله، ششتمدی در رسانه‌ها انتشار یافت که در تعاقب جریحه دار شدن احساسات عمومی شهروندان دستورات لازم از طریق رئیس محترم دادگستری استان خراسان رضوی به حوزه قضایی شهرستان ششتمد ابلاغ گردید.
 
وی ادامه داد: در اجرای ماده ۵ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان با توجه به اینکه کودک‌آزاری از جرائمی است که برای رسیدگی قضایی به آن نیازمند شکایت شاکی خصوصی نمی‌باشد به اطلاع شهروندان می‌رساند به محض اطلاع و مشاهده احدی از کارکنان پلیس آگاهی سبزوار از این جرم, بی درنگ به این پرونده ورود و در بدو امر این کودک آسیب دیده به بیمارستان منتقل و تحویل مادرش شد.
 
این مقام قضایی در ادامه افزود: با توجه به احتمال متواری شدن عاملان این جرم به سبزوار فرمانده انتظامی شهرستان سبزوار نیز ماموریت ویژه‌ای در این خصوص طراحی و به کارکنان تحت امر خود جهت دستگیری این مجرمان ابلاغ کرد.
 
وی اظهار کرد: با تلاش و پیگیری های مستمر پلیس آگاهی سبزوار ابتدا نامادری این کودک دستگیر و در پی تعقیب و مراقبت‌های صورت گرفته پدر دانیال نیز در سبزوار دستگیر و در چنگال قانون گرفتار شدند.
 
میر علم سیدی افزود: دستگاه قضایی در اجرای ماده ۶ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان که اشعار می دارد ‌( کلیه افراد و مؤسسات و مراکزی که به نحوی مسئولیت نگاهداری وسرپرستی کودکان را بر عهده دارند، مکلفند به محض مشاهده موارد کودک آزاری مراتب را جهت پیگرد قانونی و اتخاذ تصمیم مقتضی به مقامات صالح قضائی اعلام نمایند) پیگیر انجام این ‌قانون بوده و با مجرمان در این پرونده برخورد قانونی لازم را انجام خواهد داد.
ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
0
1
قانون اشکال دارد که دست پدر را باز گذاشته برای هر بلایی که میخواد سر بچه در بیاره ولی خون از دماغ بچه بیاد مادر را مجازات میکنند ......
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار