طرح مالیات بر تامین امنیت «خرید سربازی» نیست
کد خبر: ۲۰۴۶۹۲
تاریخ انتشار: 2021 February 23    -    ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس گفت: طرح مالیات بر امنیت بر مبنای تامین مالی حقوق سربازان است، اگر بتوانیم مشکلات مالی دوران خدمت سربازی را کاهش دهیم گام بلندی در سربازی مشمولان برداشته‌ایم.

طرح مالیات بر تامین امنیت «خرید سربازی» نیست/ سربازی از سرباز یک

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس گفت: طرح مالیات بر امنیت بر مبنای تامین مالی حقوق سربازان است، اگر بتوانیم مشکلات مالی دوران خدمت سربازی را کاهش دهیم گام بلندی در سربازی مشمولان برداشته‌ایم.

 

ابوالفضل ابوترابی طرح مالیات بر تامین امنیت را جدا از خرید خدمت سربازی دانست و گفت: طرح مالیات بر امنیت بر مبنای تامین مالی حقوق سربازان است، اگر بتوانیم مشکلات مالی دوران خدمت مشمولان را کاهش دهیم، گام بلندی در سربازی مشمولان برداشته و خدمت سربازی به سمت حرفه‌ای شدن پیش خواهد رفت.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی، افزود: طرح مالیات بر تامین امنیت خرید خدمت سربازی نیست، بلکه ارائه مالیات بر خدمات دریافتی است، شامل حال نیروی‌های انسانی مازاد نیرو‌های مسلح است که بین ۲۸ تا ۵۰ سال قرار دارند و بعد از ۵۰ سالگی ارائه خدمات با مالیات قطع می‌شود. این موضوع از سال ۹۰ مطرح شده منتها به دلیل کمبود بودجه تاکنون مطرح نشده است، با اوضاع نابسامان اقتصادی کشور اجرایی شدن این طرح بخشی از منابع مالی حقوق سربازان را فراهم می‌کند.
افرادی که سربازی نمی‌روند در مقابل خدماتی که دریافت می‌کنند مبلغی به عنوان مالیات به کسانی می‌دهند که امنیت آن‌ها تامین می‌کنند

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس یازدهم یادآور شد: هزینه دریافتی از این طرح صرف افرادی می‌شود که به عنوان سرباز به کشور خدمت می‌کنند، به بیانی ساده‌تر افرادی که سربازی نمی‌روند در مقابل خدماتی که دریافت می‌کنند مبلغی به عنوان مالیات به کسانی می‌دهند که امنیت آن‌ها را تامین می‌کنند.

مالیات به سربازی رسید

وی ادامه داد: بین خرید خدمت مشمولان با مالیات بر تامین امنیت تفاوت وجود دارد، در خرید سربازی فرد مبلغی پرداخت کرده و پایان خدمت خود را دریافت می‌کند، مثل فردی که دو سال خدمت کرده است، اما در طرح مالیات بر تامین امنیت شخص باید برای دریافت خدمات از گواهینامه تا گرفتن گذرنامه و خرید رسمی خودرو و منزل و… تا ۵۰ سالگی مبلغی به عنوان مالیات پرداخت کند، در طول ۲۲ سال هر میزان خدمات دریافت کنند به میزان مشخص شده مالیات پرداخت می‌کنند.

نام اجباری را از سربازی حذف کنیم

ابوترابی تاکید کرد: سربازی باید از سرباز یک عاشق وطن بسازد، بر همین اساس فداکاری و جانفشانی برای سرزمین با اجبار معنا ندارد، عشق به وطن، سرباز دلسوز و فداکار می‌خواهد برای اینکه بتوانیم نیرو‌های مسلح از این جهت تقویت کنیم باید نام اجباری را از سربازی حذف کنیم، شاید افزایش حقوق سربازان کوچکترین اقدام در راستای فداکاری این عزیزان باشد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: گروهی از جوانان علاقمند هستند با سربازی به کشور خدمات رسانی کنند و از آب و خاک این مرز و بوم تا پای جان حمایت کنند، هزینه‌های زندگی این اجازه را به آن‌ها نمی‌دهد، بر همین اساس طرح مالیات بر تامین امنیت می‌تواند گزینه مناسبی باشد؛ بر مبنای این طرح خدمت مشمولان از ۲ سال به ۳ الی ۵ سال ادامه دارد و حقوق کادری هم دریافت کند.

هزینه‌های سنگین سربازی

ابوترابی با اشاره به هزینه‌های سربازی گفت: هزینه‌های سربازی بر دوش دولت و سرباز است؛ اگر قرار به اجرایی شدن این طرح باشد سقف سربازی تا ۵ سال پیش بینی می‌شود تا سرباز به یک سرباز حرفه‌ای تبدیل شود مسلما باید در مقابل این ۵ سال خدمت مبلغی به عنوان پاداش برای آن‌ها در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: در این طرح هیچ اجباری نیست، هر مشمول سربازی با توجه به شرط سنی خود می‌تواند انتخاب کند که به خدمت سربازی برود و یا نه با توجه شرایط اقدام به پرداخت مالیات کند؛ نمی‌توان گفت که با اجرای این طرح تبعیض ایجاد شده و بین فقیر و غنی فاصله طبقاتی حاکم می‌شود، برخی مشمولان با عشق به وطن خود خدمت می‌کنند.

خانه ملت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار