کرونای انگلیسی فرصتی برای درمان نمی گذارد
کد خبر: ۲۰۴۶۸۹
تاریخ انتشار: 2021 February 22    -    ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
باگذشت سالگرد یک سالگی کرونا و تاکیدها بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط شهروندان، هنوز عده ای با خودخواهی صرف حاضر به گذشتن از تفریحات و دورهمی های خود نیستند.
این عده گویی در این دنیا زندگی نمی کنند و یا خودخواهی محض دارند و رعایت حقوق شهروندی را زیر پا می گذارند چرا که ما در شرایط کنونی علاوه بر مسوولیت مراقبت از خود ، مسوولیت حفظ جان هم وطنان را داریم و این حقوق از جایگاه معنوی باید توسط تمامی افراد رعایت شود.
 
یکی از شهروندان به نام "ک.ق"گفت: نزدیک به یک سال است که هوای سفر داریم اما از این موضوع صرف نظر کرده ایم،حتی از برگزاری دور همی ها صرف نظر کرده امنیز پرهیز می کنیم.
 
ماسک نزدن در شرایط کنونی جامعه وجهه خوبی ندارند
 
وی ادامه داد: برخی شهروندان هنگام حضور در خیابان خودخواهانه رفتار می کنند و از زدن ماسک خودداری می کنند که این حرکت در حال حاضر در جامعه وجهه خوبی ندارد و موجب نگرانی برخی شهروندان می شوند.
 
این شهروند از برقرار بودن برخی سفرها اظهار نگرانی کرد و گفت: درست است که برخی مشاغل نیاز به رفت و آمد دارد، اما برقرار بودن سفرهای تفریحی بسیار نگران کننده است که دولت باید تدابیر مناسب داشته باشد تا شاهد خاموشی این بیماری باشیم.
 
یکی دیگر از شهروندان به نام "م.ح" در گفتگو با خبرنگار سیناپرس گفت: باز بودن تالارها و برقراری سفرهای تفریحی از طریق قطار بسیار نگران کننده و دولت باید هر چه سریع تر نسبت به جلوگیری از ادامه این روند اقدام کند.
 
شهروندانی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند، نیاز به تلنگر دارند
 
وی با بیان اینکه برخی از افراد هنوز حاضر به گذشتن از جشن ها و مراسم های خود نیستند، اظهارکرد:  متاسفانه برخی شهروندان به بهانه های کوچک دور همی برگزار می کنند وهمیشه بر این باورند که کرونا برای دیگران است، که این شهروندان نیاز به تلنگر دارند تا به جدی بودن این بیماری پی ببرند.
 
این شهروند همدانی گفت: با توجه به شرایط موجود که برخی افراد تمامی پروتکل ها را رعایت می کنند و بیماری را بسیار سفت و سخت گرفته اند اما در مقابل افرادی بی اهمیت هستند و کرونا را دوروغ محض می پندارند، بنابراین تمامی زحمات افرادی که پروتکل ها را رعایت می کنند از بین میرود و این زنجیر به هیچ عنوان قطع نمی شود، بنابراین خشک و تر همه با هم می سوزند.
 
شرایط کنونی وضعیت مناسبی برای سفرهای تفریحی نیست
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان  اظهار کرد: تمهیدات لازم برای اجرای محدودیت تردد اندیشیده شده که به محض ابلاغ از سوی وزارت بهداشت در استان اجرایی خواهد شد.
 
دکتر ابراهیم جلیلی اظهار کرد: تصمیمات خوبی برای ایام تعطیلات در نظر گرفته شده که اجرایی خواهد شد تا بتوانیم از این طریق به شهروندان کمک کنیم.
 
وی ادامه داد: برخی افراد برای رفت و آمدهای ضروری و در صورت نیاز باید با وسایل نقلیه عمومی در رفت و آمد باشند  درحالی که برخی شهروندان از این وسایل برای سفرهای تفریحی استفاده می کنند، بنابراین رعایت پروتکل ها باید دو طرفه باشد و شهروندان باید آگاهی داشته باشند که شرایط کنونی وضعیت مناسبی برای سفرهای تفریحی نیست.
 
روند افزایشی تعداد مراجعین کرونایی در همدان
 
دکتر جلیلی با بیان اینکه به طور متوسط 260 تا 300 نفر بیمار کرونایی در استان همدان بستری می شوند که این روند نسبت به هفته های گذشته افزایش یافته است، گفت: روند تعداد مراجعین به بیمارستان ها نیز افزایش یافته که این میزان مراجعه نشان دهنده افزایش روند صعودی بیماری است.
 
وی با اشاره به شروع پیک جدید بیماری گفت: در مرحله اول تعداد مراجعین سرپایی افزایش می یابد و بعد از آن تعداد افرادی بستری روند صعودی پیدا می کند و در مرحله بعدی تعداد مرگ و میر بالا می رود.
 
دکتر جلیلی خاطرنشان کرد: در صورتیکه شهروندان مراسم عروسی و عزاداری و دور همی ها را کمتر کنند این روند کنترل می شود که امیدواریم با واکسینه کردن 80 درصد از مردم جامعه این زنجیر را بشکنیم.
 
فرصت درمان در کرونای انگلیسی کمتر است
 
وی به ویروس جهش یافته کرونا اشاره کرد و به خبرنگار سیناپرس  گفت: ویروس ها تمایل زیادی به جهش دارند که کرونا ویروس از این قائده مستثنی نیست و نوع جهش یافته آن که بیماری زایی بیشتری دارد کرونای انگلیسی است که اولین بار در انگلیس مشاهده شد  و ممکن است این ویروس از گذشته جهش هایی را داشته اما به علت بیماری زا نبودن  و تغییرات جزئی محسوس نبوده است.
 
وی ادامه داد: در صورت مشاهده مورد مشکوک از کرونای انگلیسی نمونه سریع به تهران ارسال می شود و در صرف کمترین زمان عملیات آموزش و قرنطینه فرد انجام می شود.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: روش پیشگیری از کرونای جهش یافته انگلیسی و کرونا مشابه بوده و ما همچنان بر رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله شست و شو مداوم دست ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک تاکید داریم.
 
دکتر جلیلی با بیان اینکه کرونای انگلیسی فرصت درمان را کم می کند، گفت: با توجه به اینکه این ویروس جهش یافته، شدت بیماری زایی بیشتری دارد بنابراین فرصت درمان کوتاه تر است.
 
وی ادامه داد: به علت بالا بودن شدت بیماری زایی این ویروس جهش یافته ، میزان درگیری  اندامهای بدن از جمله قلب و عروق بیشتر خواهد بود و جوانان نیز درگیر می شوند و به نوعی می توان گفت میزان مرگ و میر در این ویروس بالاتر است.
 
جلیلی با بیان اینکه بر اساس شاخص ها و معیار مشخص بیمار در بیمارستان بستری می شود، خاطرنشان کرد: در مراکز درمانی و بیمارستانها پزشکان در صورت نیاز بیمار را بستری می کنند و در غیر این صورت به فرد آموزشهای لازم برای مراقبت از خود در منزل داده می شود تا بتوانند در مدت قرنطینه در منزل بمانند.
 
وی تصریح کرد: در شرایطی که اکسیژن خون فرد زیر 90 باشد و یا بر اساس تشخیص پزشک درگیری ریه داشته باشد، بیمار در بیمارستان بستری می شود و امور درمان برای وی آغاز می شود.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان به فعال بودن مراکز 16 ساعته در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: این مراکز به صورت 24 ساعته در حال ارائه خدمات برای بیماری کرونا هستند و آن دسته از افراد که از مراجعه به بیمارستان احساس خوشایندی ندارند می توانند به این مراکز مراجعه کنند.
 
وی تاکید کرد: در اوایل روزهای کرونا  برخی شهروندان از مراجعه به بیمارستان سینا که مرکز شناسایی کرونا اعلام شد، خودداری می کردند و حتی در برخی موارد بیماران کرونایی به بیمارستان قلب و عروق فرشچیان مراجعه داشتند در حالیک اورژانس بیمارستان سینا در خلوتی به سر می برد.
 
منبع: سیناپرس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار