هشدار «بیل گیتس» در مورد بحرانی بدتر از کرونا
کد خبر: ۲۰۴۶۳۹
تاریخ انتشار: 2021 February 22    -    ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
"بیل گیتس" بنیان گذار شرکت بزرگ مایکروسافت و یکی از ثروتمندترین مردان دنیا می‌گوید عدم دستیابی به انتشار خالص صفر کربن تا سال ۲۰۵۰ موجب یک موج مهاجرتی بدتر از بحران سوریه خواهد شد.

"بیل گیتس" بنیان گذار شرکت بزرگ مایکروسافت و یکی از ثروتمندترین مردان دنیا می‌گوید عدم دستیابی به انتشار خالص صفر کربن تا سال ۲۰۵۰ موجب یک موج مهاجرتی بدتر از بحران سوریه خواهد شد.

"بیل گیتس" بنیان‌گذار مایکروسافت در پی بحران انرژی که این روزها گریبان‌گیر ایالت تگزاس در آمریکا شده است، به اطلاعاتی در این زمینه و موضوع انتشار کربن اشاره داشت.

وی که از ثروتمندترین افراد دنیا و در عین حال از بخشنده‌ترین آنها نیز هست، هشدار داد که اگر جهان تا سال ۲۰۵۰ به عدم انتشار کربن نرسد، عواقب ناگواری در انتظارش خواهد بود.

"گیتس" در کتاب جدید خود به نام "چگونه از یک فاجعه آب و هوایی جلوگیری کنیم" می‌گوید ضروری است که دنیا برای جلوگیری از یک فاجعه طی ۳۰ سال آینده ۵۱ میلیارد تن انتشار فعلی کربن را به صفر برساند.

وی به "کریس والاس" مجری برنامه "فاکس نیوز یکشنبه" گفت که مهاجرتی که ما حاصل از جنگ داخلی سوریه شاهد آن بودیم، تا حدودی هم به شرایط اقلیمی مربوط بود. اما ما اگر تا سال ۲۰۵۰ انتشار کربن را به صفر نرسانیم، شاهد موج مهاجرتی جدیدی به میزان ۱۰ برابر بیشتر از مهاجرت سوری‌ها خواهیم بود، زیرا مناطق استوایی غیرقابل زندگی خواهد شد.

وی افزود: ما در طول تابستان قادر به کشاورزی یا بیرون رفتن نخواهیم بود. آتش سوزی‌های بزرگ رخ خواهد داد و حتی کشاورزی در جنوب ایالات متحده به طرز چشمگیری افت می‌کند.

گیتس در ادامه گفت که این رویداد، تلفات جانی به مراتب بیشتری نسبت به بدترین موج شیوع ویروس کرونا خواهد داشت.

وی گفت: بی‌ثباتی به طور کلی پنج برابر مرگ و میر بیشتری نسبت به اوج بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ به بار خواهد آورد که هر ساله نیز افزایش خواهد یافت.

گیتس درباره هدف گذاری سال ۲۰۳۰ برای رسیدن به عدم انتشار کربن گفت: این [هدف] کاملاً غیر واقع‌بینانه است و حداقل ۳۰ سال طول می‌کشد تا به این مهم دست یابیم.

در حالی که "گیتس" متهم است که برخلاف گفتگو در مورد لزوم کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای، خودش در یک خانه بزرگ زندگی می‌کند و با هواپیمای شخصی پرواز می کند که هر دو عامل انتشار کربن هستند، می‌گوید که سایر اقداماتش این‌ها را جبران می‌کند.

وی می‌گوید: من با خرید سوخت پاک هواپیما و تأمین بودجه برای جذب کربن و تأمین اعتبار پروژه‌های مسکن ارزان قیمت برای استفاده از برق به جای گاز طبیعی، انتشار کربن توسط خود را جبران می‌کنم. وی همچنین خاطر نشان کرد که این تلاش‌ها چقدر گران بوده است و گفت که این هزینه‌ها باید کاهش یابد.

"گیتس" که یک کارآفرین متبحر است که ده‌ها هزار شغل ایجاد کرده و به نوعی ایالات متحده را به عنوان رهبر فناوری در سراسر جهان معرفی کرده است، گفت که تغییر به سمت انرژی پاک، ضروری است و این امر موجب رشد قابل توجه موقعیت‌های شغلی برای مهندسان می‌شود.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار