تبدیل تانک به گیتار برای جبران جنگ و ویرانی
کد خبر: ۲۰۴۶۰۱
تاریخ انتشار: 2021 February 27    -    ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
تعداد بسیار زیادی از مواد قابل استفاده اند. از زمان پایان جنگ های پی در پی، فروش تجهیزات نظامی خارج از خدمت با مبلغی ناچیز به یک منظره عادی در سراسر کشور تبدیل شده است.این "گورها" حاوی تفنگ، بمب، ماسک گاز و همچنین وسایل نقلیه جنگی، رادارها و حتی قطعات عظیم هواپیماهای جنگی است.

تبدیل تانک به گیتار برای انتقام گرفتن از جنگ و ویرانی

تبدیل تانک به گیتار برای انتقام گرفتن از جنگ و ویرانیاختصاصی تابناک با تو؛ نیکولا ماکورا مجسمه‌ساز اهل صربستان هر هفته برای یافتن "صدا" به میدانی در شهر می‌رود که پر از اشیای و خرت و پرتهای نظامی است  و آنها  را جمع‌آوری می‌کند.

در هنگام جستجو در بین تفنگ‌ها، کلاه‌های نظامی و موشک‌های از کار افتاده و مهمل، با انگشتانش روی اسلحه‌ها ضربه میزند تا قطعه‌ای را برای بردن به استودیو ویژه‌ی خود پیدا کند و آن را به ابزار موسیقی تبدیل کند.

این مرد ۴۲ ساله، تلاش می‌کند ابزارهایی که قبلا برای ویرانگری استفاده میشد به ابزار هنری تبدیل کند. در این منطقه هنوز یادگارهایی از جنگ‌های دهه نود قرن بیستم یوگوسلاوی به چشم می‌خورد.

تبدیل تانک به گیتار برای انتقام گرفتن از جنگ و ویرانی

وی یک توپ و یک کپسول گاز نظامی را با موفقیت به گیتار تبدیل کرد و از یک تفنگ "Zastava M70" و یک کلاه ایمنی برای ارتش یوگسلاوی ویولون ساخت و از جمله مسلسل و جعبه کمک های اولیه ساز تهیه کرد.ماكورا استادیار آكادمی هنر "نووی ساد" در شمال صربستان در این‌باره می‌گوید:  "اسلحه همه جا را محاصره کرده و ما آنقدر درگیر ویرانی هستیم كه دیگر متوجه آن نمی‌شویم."

تبدیل تانک به گیتار برای انتقام گرفتن از جنگ و ویرانی

تعداد بسیار زیادی از مواد قابل استفاده اند. از زمان پایان جنگ های پی در پی، فروش تجهیزات نظامی خارج از خدمت با مبلغی ناچیز به یک منظره عادی در سراسر اين کشور تبدیل شده است.این "گورها" حاوی تفنگ، بمب، ماسک گاز و همچنین وسایل نقلیه جنگی، رادارها و حتی قطعات عظیم هواپیماهای جنگی است. هدف این مجسمه ساز ایجاد ارکستری تمام عیار است که در منطقه پرسه بزند و با حضور کهنه سربازان موسیقی اجرا کند. وی توضیح داد: من می خواهم به کسانی که در جنگ شرکت کرده‌اند فرصتی بدهم تا از سلاح هایی که در جنگ استفاده کرده‌اند برای خلق موسیقی استفاده کنند.

تبدیل تانک به گیتار برای انتقام گرفتن از جنگ و ویرانی

"سردیان ساروویچ" هنرمند هنرهای تجسمی و سرباز سابق در جنگ، دوست دارد گیتار ساخته شده از اسلحه و کلاه‌خود را بنوازد و برای اجرای طرح ماکورا پیش‌قدم شده‌است.

او به خبرگزاری فرانسه می‌گوید: وقتی این گیتار را در دست می‌گیرم استرس و نگرانی ندارم و فقط به این فکر میکنم که چگونه آهنگی دل‌نشین و گوش‌نواز بنوازم.

تبدیل تانک به گیتار برای انتقام گرفتن از جنگ و ویرانی

پروژه بعدی ماکورا تبدیل تانک به سازهای کوبه‌ای به رنگ صورتی‌ است. او با خنده میگوید: ساختن ساز از تانک؟! مثل ساختن گیتار از تفنگ غیر ممکن است.

تبدیل تانک به گیتار برای انتقام گرفتن از جنگ و ویرانی

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار