سقوط آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان
کد خبر: ۲۰۴۳۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 February 18    -    ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵

 آمار هفتگی مبتلایان به ویروس کرونا در جهان که در هفته‌های اول سال ۲۰۲۱ از مرز پنج میلیون نفر گذشته بود، در یکی دو هفته اخیر با نزولی چشمگیر وارد کانال دو میلیون ابتلای هفتگی شده است.

به نقل از بلومبرگ، یک سال پس از آنکه سازمان بهداشت جهانی زنگ خطر را به صدا درآورد و کرونا را یک پاندمی معرفی کرد، نشانه‌هایی امیدوارکننده از سقوط وحشتناک آمار مبتلایان در هفته‌های اخیر به چشم می‌خورد.

تازه‌ترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز از مبتلایان کرونا در هفته منتهی به ۱۴ فوریه عدد ۲.۷ میلیون نفر را نشان می‌دهد که کمترین رقم از ماه اکتبر گذشته است. این آمار نسبت به هفته پیش از آن فقط ۲.۵ درصد افزایش یافته که از زمان همه‌گیری کووید-۱۹ کمترین رقم و کمتر از ۵۰ درصد میزان افزایش ماه گذشته است.

سقوط چشمگیر آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

آمار کشته‌های کرونا هم در شیب نزولی است اما نه به اندازه شتاب کاهش ابتلا. در شرایطی که تا میانه‌های ماه ژانویه هر هفته ۱۸۰۰۰ نفر در دنیا قربانی کرونا می‌شدند، این آمار در هفته دوم فوریه به ۱۰ هزار نفر کاهش یافته است. هر چند هنوز زود است این روند نزولی را به آغاز واکسیناسیون کرونا مرتبط بدانیم اما جدی گرفتن رعایت فاصله اجتماعی و افزایش موارد اعمال قرنطینه عمومی بی‌تاثیر نبوده است.

با این حال، نمی‌توان از همین امروز در مبارزه با کرونا اعلام پیروزی کرد. سویه‌های مختلف ویروس، آنها که شناسایی شده و گونه‌های در راه یک تهدید بسیار جدی و واقعی هستند و می‌توانند آمارها را دوباره رو به بالا کنند. مقام‌های بهداشتی نسبت به ابراز خوشنودی از روند امروزی هشدار می‌دهند و معتقدند تا رسیدن به ایمنی گله‌ای سال‌ها زمان باقی است.

دو عامل می‌توانند در کاهش آمار مبتلایان و کشته‌های کرونا در ماه‌های پیش رو موثر باشند؛ اول فرارسیدن فصل بهار در نیمکره شمالی و کند شدن فعالیت ویروس در آب و هوای گرم‌تر و دیگر، آغاز فرآیند بزرگ‌ترین واکسیناسیون سراسری تاریخ. تا امروز بیش از ۱۸۶ میلیون واکسن در ۸۲ کشور تزریق شده و مایه‌کوبی در چند منطقه دیگر در هفته‌های آینده آغاز می‌شود.

همشهری آنلاین

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
0
0
سقوط وحشتناک آمار مبتلایان؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار