اولین استیک آزمایشگاهی
کد خبر: ۲۰۴۲۸۰
تاریخ انتشار: 2021 February 20    -    ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
کمی بیشتر از دو سال از رونمایی اولین استیک پرورش یافته آزمایشگاهی، اکنون این شرکت موفق شده یک استیک ریب آی، ضخیم‌تر و پیچیده‌تر با ظاهری کاملا مشابه استیک‌های طبیعی تولید کند. این شرکت با استفاده از یک فناوری جدید و بیوچاپگرهای سه‌بعدی این استیک را تولید کرده و اکنون می‌تواند هر نوع استیک دیگری را در آزمایشگاه پرورش دهد.

اولین استیک آزمایشگاهی با زیست-چاپگرهای سه بعدی ساخته شد

اولین استیک آزمایشگاهی با زیست-چاپگرهای سه بعدی ساخته شد«تابناک با تو» - کمی بیشتر از دو سال از رونمایی اولین استیک پرورش یافته آزمایشگاهی توسط استارتاپ Aleph Farms، اکنون این شرکت موفق شده یک استیک ریب آی (rib-eye) ضخیم‌تر و پیچیده‌تر با ظاهری کاملا مشابه استیک‌های طبیعی تولید کند.

این شرکت با استفاده از یک فناوری جدید و بیوچاپگرهای سه‌بعدی این استیک را تولید کرده و اکنون می‌تواند هر نوع استیک دیگری را در آزمایشگاه پرورش دهد.

بیش از یک دهه است که دانشمندان در سراسر جهان مشغول کشت گوشت‌های آزمایشگاهی هستند که به عنوان گوشت‌های پاک یا گوشت‌های پرورش‌یافته نیز شهرت دارند. این محققان از تولید فرم خاصی از گوشت خوک شروع کرده و در سنگاپور به تولید ناگت مرغ رسیدند. یکی از چالش‌های بزرگ دانشمندان در این حوزه، تنوع زیاد گوشت‌هایی است که مردم در سراسر جهان میل می‌کنند و مصرف‌کنندگان به آن‌ها عادت کردند.

اولین استیک آزمایشگاهی با زیست-چاپگرهای سه بعدی ساخته شد

در سال ۲۰۱۸، شرکت نوپای Aleph Farms اولین استیک آزمایشگاهی را با تقلید از ساختارهای سلولی یک استیک نازک واقعی تولید کرد. اکنون، این شرکت موفق شده با به‌کارگیری فناوری‌های پیچیده‌تر و استفاده از بیوچاپگرهای سه‌بعدی نسل جدید، استیک ریب آی ضخیم‌تر و طبیعی‌تری تولید کند.
تولید هر نوع استیک در آزمایشگاه

این شرکت در بیانیه خود به تمایز میان چاپگرهای سه بعدی معمولی با بیوچاپگرهای سه‌بعدی ساخت خودشان اشاره دارد و می‌گوید: «برخلاف چاپگرهای سه‌بعدی رایج، فناوری بیوچاپگر سه بعدی ما قادر به چاپ سلول‌های زنده و سپس رشد، متمایزسازی و پرورش آن‌ها به صورت بافت و کیفیت یک استیک واقعی است. یک سیستم اختصاصی، مشابه واسکولاریزسیون که به طور طبیعی در بافت‌ها اتفاق می‌افتد و امکان تزریق مواد مغذی را به یک بافت ضخیم‌تر و با شمایلی مشابه استیک معمولی را می‌دهد. با این روش یک استیک با شکل و ساختار مشابه استیک‌هایی رایج در قبل و بعد از سرخ شدن به دست می‌آید.»

اولین استیک آزمایشگاهی با زیست-چاپگرهای سه بعدی ساخته شد

آلف فارمز مدعی است؛ در حال حاضر فناوری چاپ سه‌بعدی بیولوژیکی آن‌ها انعطاف‌پذیری تولید هر گونه تکه گوشتی را دارد. جالب‌تر اینکه مدیرعامل این شرکت می‌گوید آن‌ها می‌توانند گوشت‌هایی کاملا مطابق ذائقه و سلیقه مصرف‌کننده تولید کنند. مثلا میزان چربی گوشت کم و زیاد شود یا ساختار بافت‌های پیوندی آن متفاوت باشد.

به این ترتیب برای هر بازار می‌تواند یک نوع گوشت مصنوعی و آزمایشگاهی را کشت و پرورش داد. با دستکاری کلاژن‌ها و بافت‌های پیوندی، گوشت‌های متنوع‌تری برای خوراک و رستوران‌ها تولید می‌شود.

با وجود پیشرفت‌های زیاد در این صنعت ولی هنوز گوشت‌های آزمایشگاهی نتوانستند به دست مصرف‌کننده برسند و فقط در کشور سنگاپور نوعی گوشت مصنوعی برای عموم مردم صرف می‌شود.

شرکت آلف فارمز و گروه صنایع غذایی میتسوبیشی ژاپن همکاری مشترکی را آغاز کردند تا امکانات تولید و توزیع گوشت‌های استیک آزمایشگاهی را برای ورود به بازار آماده کنند.

منبع: یک پزشک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار