کمبود خون به دلیل افزایش سالمندی
کد خبر: ۲۰۳۹
تاریخ انتشار: 2015 June 10    -    ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
علی اکبر پورفتح الله در همایش هم اندیشی ارتقای سلامت اهدا کنندگان با تاکید بر ارزش کار انساندوستانه اهدای خون گفت: این نگاه داوطلبانه می‌تواند منشاء تحول جهانی باشد. آسایش روانی جامعه در دنیا با اتکا به حرکات داوطلبانه و انساندوستانه پیش می‌رود و هر سرمایه‌گذاری در این زمینه با ارزش است.

وی افزود: سازمان انتقال خون ۴ هزار کارمند ندارد بلکه یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر وابسته و دلبسته سازمان هستند.زیرا با احساس مسئولیتی بی نظیر اهدای خون را برنامه ثابت زندگی خود قرار داده اند و برای این کار برنامه ریزی می کنند و شیوه زندگی خود را تغییر می دهند و باعث تغییر و تحول در جامعه می شوند.

وی افزود: اهدای داوطلبانه بدون چشمداشت این ظرفیت را دارد که جامعه ای بهتر بسازد و رد پای این افراد در اهدای خون سالم، ساخت مدارس، رفع نیازهای مردم ضعیف، مهار آتش سوزی ها و تلاش برای محیط زیست دیده می شود.

مدیر عامل سازمان انتقال خون ضمن تقدیر از فرهنگ سازی به زبان بومی در استان کردستان و تعامل با بزرگان دینی آنان در سیستان و بلوچستان گفت:بهترین نیروها، آگاه ترین پرسنل و خوش برخورد ترین و خوش پوش ترین آنان باید در بخش اهدا کنندگان باشند و برنامه ریزی های پایگاههای استانی باید به سمت مراکز بزرگ و مجهز اهدای خون باشد که مرکز تشریفات ویژه پذیرش اهداکنندگان وجود داشته باشد و این مراکز مفرح ترین بخش سازمان باشد.

وی افزود: اهداکننده وقتی به مرکز می آید نباید مشکل جای پارک یا نگرانی نگهداری کودکانش را داشته باشد و همه اینها باید برای اهدا کنندگان برنامه ریزی شود.

مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت: به جای ارسال واحدهای سیار به صورت مکرر و کم بازده می توان با راه اندازی کمپین های بزرگ اهدای خون به صورت یک یا چند مقطع در سال نتایج بهتری گرفت.

مدیر عامل سازمان انتقال خون تاکید کرد: برای به دست آوردن خون سالم و پیشگیری از کمبود خون به خاطر سالمندی جمعیت باید برنامه ریزی ها به سمت ترویج اهدای خون در جمعیت متولدین بعد از سال ۷۳ که بعد از واکسیناسیون هپاتیت به دنیا آمده اند سوق پیدا کند.

وی همچنین به برنامه ریزی برای ماه مبارک رمضان و پیشگیری از کمبود خون دراین ایام تاکید کرد.

منبع:افکارنیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار