انتخاب رنگ درب و پنجره آهنی مناسب، برای نقاشی ساختمان
کد خبر: ۲۰۳۸۱۶
تاریخ انتشار: 2021 February 13    -    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸

خدمت از ما، یک بازار آنلاین خدمات است که برای دسترسی به بهترین متخصصان حوزه‌های مختلف در سریع‌ترین زمان ممکن، طراحی شده است. از جمله این خدمات، می‌توان به نقاشی ساختمان اشاره کرد.

برای ایجاد تغییر و تنوع در فضا، همیشه اولین و ارزان‌ترین راهی که به ذهن هرکس می‌رسد،  نقاشی ساختمان است. این کار چه برای رنگ‌آمیزی سقف و دیوارها باشد و چه برای نقاشی درب و پنجره آهنی و نمای ساختمان، فرقی نمی‌کند. چیزی که مهم است انتخاب یک نقاش ساختمان حرفه‌ای و دارای حسن شهرت است.

در این مطلب به معرفی انواع نقاشی ساختمان، نحوه انتخاب نقاش ساختمان، قیمت تقریبی نقاشی ساختمان در سال 99 و بیان نکاتی پیرامون رنگ درب و پنجره آهنی می‌پردازیم. با ما باشید.

انتخاب رنگ درب و پنجره آهنی مناسب، برای نقاشی ساختمان

انواع نقاشی ساختمان بر اساس نوع رنگ

در سطح بازار، رنگ‌های مختلفی برای نقاشی دیوارها و دیگر بخش‌های ساختمانی وجود دارد. با دانستن ویژگی برخی انواع رایج رنگ، می‌توانید در انتخاب نوع مناسب آن‌ها، درست عمل کنید. همچنین با گوگل کردن عبارت «تفاوت رنگ روغن و اکریلیک خدمت از ما» دقیق‌تر در مورد تفاوت این دو بخوانید.

رنگ روغن

این رنگ ها به نسبت رنگ های پلاستیک مقاومت و ماندگاری بالاتری دارند. سطح درخشندگی نسبتا بزیادی دارند. (براق یا نیمه براق هستند). قابل شست و شو هستند. برای نقاشی ساختمان با رنگ روغن، نیاز به زیرسازی وجود دارد.

رنگ پلاستیکی

رنگ پلاستیکی از انواع رنگی است که با غلتک قابل اجرا است، نسبت به رنگ روغن بسیار سریع خشک می‌شود. کاملا قابل شست و شو است. میزان پوشانندگی خوبی دارد و گاهی حتی برای نقاشی ساختمان با این نوع رنگ نیاز به زیرسازی نخواهیم داشت.

رنگ آکریلیک

رنگ آکریلیک سه درجه مختلف درخشندگی دارد: مات، نیمه براق و براق. نقاشی ساختمان با رنگ آکریلیک سریع الاجرا است. زود خشک می‌شود اما قابل شست و شو نیست و باید آن را با دستمال مرطوب تمیز کرد.

 

انواع نقاشی ساختمان بر اساس نوع تکنیک

تکنیک ها و روش های مختلفی برای اجرای رنگ آمیزی ساختمان وجود دارد. در این بخش ما به چند نوع که شاید کمتر نامشان را شنیده باشید اشاره می‌کنیم:

نقاشی ساختمان با تکنیک پاششی یا آبرنگی

در این تکنیک با رقیق کردن رنگ با آب و سپس پاشیدن آن به صورت رندم، روی دیوار طرحی شبیه به لکه های در هم آبرنگ ایجاد می‌کنند. این روش را ممکن است روی نوع خاصی از بوم نقاشی هم اجرا کنند و بعد آن را به دیوار بچسبانند. این کار تا حدی شبیه اجرای کاغذ دیواری خواهد شد.

نقاشی ساختمان با تکنیک استنسیل (شابلون)

استنسیل در واقع نوعی شابلون است. شما می‌توانید طرح مورد نظر خود را به صورت شابلون آماده کنید. این شابلون می‌تواند کاغذی باشد و یا با استفاده از برش لیزری روی هر سطح دیگری مثل ورق فلزی نیز ساخته شود. سپس با استفاده از این شابلون و غلتک، می‌توانید طرح را روی پس زمینه بیندازید.

چاپ با استفاده از مهر

برای اجرای این روش، مهرهای پلاستیکی با طرح های سفارشی ساخته می‌شوند. با استفاده از این مهر ها و تکرار آن ها، میتوان روی دیوار ها طرح مورد علاقه خود را پیاده کرد.

استفاده از غلتک‌های طرح دار

این غلتک ها شبیه همان غلتک های معمولی رنگ آمیزی است، با این فرق که سطح آن ها دارای طرح های برجسته است. این ابزار، یک روش ساده برای ایجاد تغییری محسوس به شمار می‌آید.

انتخاب رنگ درب و پنجره آهنی مناسب، برای نقاشی ساختمان

قیمت نقاشی ساختمان به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه نقاشی ساختمان،  بسته به عوامل مختلفی، متفاوت است. عوامل تاثیرگذار بر قیمت نقاشی ساختمان (https://khedmatazma.com/subservice/building-painting) را تیتروار ذکر می‌کنیم:

  • مساحت سطوحی که قصد نقاشی آن را دارید، شامل دیوار ها و سقف و ...
  • نوع رنگ مورد استفاده نقاش ساختمان.
  • تعرفه دستمزد نقاش ساختمان مورد انتخاب شما. (این بستگی به سابقه، شهرت و مهارت او دارد)
  • تکنیک مورد استفاده برای نقاشی.
  • بررسی نیاز سطوح مورد نظر به زیرسازی یا تعمیرات.

 

هزینه نقاشی ساختمان در سال 99

با توجه به نوسانات همیشگی بازار ایران، قیمت هایی که اینجا خواهید دید، تقریبی است. بهتر است برای فهمیدن قیمت دقیق، از چند نقاش ساختمان در جوزه جغرافیایی خود، به صورت حضوری و یا مراجعه به وبسایت خدمت از ما،  استعلام بگیرید. در این بخش، ما قیمت نقاشی ساختمان تهران را ملاک قرار داده ایم.

  • استفاده از رنگ روغن برای نقاشی ساختمان: هر متر مربع 30 هزار تومان
  • استفاده از رنگ آکریلیک: هر متر مربع 25 هزارتومان
  • استفاده از رنگ پلاستیکی: هر متر مربع 22 هزار تومان
  • استفاده از مولتی کالر: هر متر مربع 25 هزار تومان

 

اصول و نحوه رنگ درب و پنجره آهنی

همان‌طور که می‌دانید، آهن در برابر رطوبت حساس است. زیرا روند اکسید شدن و یا به اصطلاح زنگ زدن آن را تشدید می‌کند. پس نحوه رنگ درب و پنجره آهنی، با دیگر بخش‌های ساختمانی کمی تفاوت دارد. برای این کار، معمولا مراحل زیر طی می‌شود:

  • تمیز کردن درب و پنجره از هرگونه آلودگی و گرد و غبار.
  • استفاده از ضد زنگ.
  • استفاده از رنگ آستر برای زیرسازی.
  • بتونه‌کاری و سمباده‌کشی برای یک‌دست شدن سطح.
  • شروع رنگ‌آمیزی با رنگ مناسب. (معمولا رنگ روغنی براق)

    انتخاب رنگ درب و پنجره آهنی مناسب، برای نقاشی ساختمان

    نحوه انتخاب نقاش ساختمان تهران یا استان‌های دیگر

     برای انتخاب بهترین نقاش ساختمان، می‌توانید به بستر بازار های خدمات آنلاین، مثل خدمت از ما، مراجعه کنید. در «خدمت از ما» می‌توانید  درخواست خود را بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای ثبت کنید، از نقاش‌های ساختمان استعلام قیمت بگیرید و با مقایسه موارد مذکور در پروفایل آن‌ها و نظرات کاربران، نقاش مورد نظر خود را انتخاب کنید.

     

    سخن نهایی

    «خدمت از ما» در بیش از 40 شهر ایران فعال است تا شما را بهترین نقاش ساختمان محل زندگیتان و یا دیگر متخصصین خدمات مختلف، آشنا کند. پس اگر قصد نقاشی ساختمان و یا رنگ درب و پنجره آهنی و دیگر بخش‌های محل سکونت خود را دارید به وبسایت خدمت از ما مراجعه کنید تا در کمتر از 40 دقیقه، درخواست خود را ثبت کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار