ایده‌هایی برای طراحی آشپزخانه‌ای به رنگ سیاه
کد خبر: ۲۰۳۶۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 February 12    -    ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
شاید کمتر کسی حاضر بود رنگ سیاه را به عنوان رنگ غالب در دکوراسیون خانه اش بپذیرد؛ اما پیشرفت صنعت طراحی داخلی و خلق سبک‌ها و طراحی‌های متنوع ثابت کرد هیچ چیز غیر ممکن نیست. پس از این تحولات بود که رنگ سیاه به عنوان رنگی عمیق، شیک و جذاب جایگاه ویژه‌ای در طراحی داخلی یافت و کم کم پایش به آشپزخانه‌ها نیز باز شد.

۲۵ ایده برای طراحی آشپزخانه ای به رنگ سیاه 

۲۵ ایده برای طراحی آشپزخانه ای به رنگ سیاه«تابناک با تو» - تا همین چند سال پیش شاید کمتر کسی حاضر بود رنگ سیاه را به عنوان رنگ غالب در دکوراسیون خانه اش بپذیرد؛ اما پیشرفت صنعت طراحی داخلی و خلق سبک‌ها و طراحی‌های متنوع ثابت کرد هیچ چیز در این عرصه غیر ممکن نیست. پس از این تحولات بود که رنگ سیاه به عنوان رنگی عمیق، شیک و جذاب جایگاه ویژه‌ای در طراحی داخلی یافت و کم کم پایش به آشپزخانه‌ها نیز باز شد. اگر دوست دارید فضایی که در آن آشپزی می‌کنید محیطی مدرن و باب روز باشد با ما همراه شوید تا به شما بگوییم چطور می‌توانید رنگ سیاه را سلطان آشپزخانه تان کنید و یک دکوراسیون آشپزخانه سیاه داشته باشید که از آن لذت ببرید.

این روز‌ها آشپزخانه‌های رنگارنگ سر و صدای زیادی به پا کرده اند. اما اگر شما سلیقه متفاوتی دارید و به دنبال آشپزخانه‌ای شیک با رنگی خنثی می‌گردید ما رنگ سیاه را پیشنهاد می‌کنیم. راه‌های بیشماری برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه وجود دارد؛ از تغییر رنگ در کابینت‌ها گرفته تا کاشی‌های پشت سینک ظرفشویی. در ادامه ایده‌هایی برای طراحی یک آشپزخانه سیاه رنگ مطرح می‌شود که می‌تواند با هر سبک و سیاقی هماهنگ باشد.

۲۵ ایده برای طراحی آشپزخانه ای به رنگ سیاه
برای پوشش پشت سینک ظرفشویی هم از کاشی‌های منحنی شبیه به پولک ماهی استفاده شده است

کابینت‌هایی با پانل‌های چوبی سیاه رنگ

در این تصویر دکوراسیون آشپزخانه‌ای سیاه را مشاهده می‌کنید که در طراحی آن از پانل‌های چوبی سیاه استفاده شده است. این پانل‌ها در حقیقت نقش روکش در کابینت‌ها و یخچال را بازی می‌کنند. برای پوشش پشت سینک ظرفشویی هم از کاشی‌های منحنی شبیه به پولک ماهی استفاده شده است. جزیره وسط آشپزخانه، با بدنه‌ای به رنگ چوب طبیعی و روکش سیمانی صیقل داده شده و براق، تضاد رنگی لازم را در فضا ایجاد می‌کند. یک چراغ آویز تنها وسیله‌ای است که نور محیط را تامین می‌کند. چهارپایه‌هایی با پایه‌های باریک، رنگ را به فضای خنثی این آشپزخانه باز می‌گردانند. حُسن این چهارپایه‌ها در آن است که وقتی از آن‌ها استفاده نمی‌شود خیلی مرتب زیر پیشخوان قرار می‌گیرند.

۲۵ ایده برای طراحی آشپزخانه ای به رنگ سیاه
برای صفحه روی کابینت‌ها از سنگ مرمر سفید استفاده شده است

آشپزخانه‌ای سیاه رو به منظره‌ای زیبا

باید بگوییم که ایده دکوراسیون آشپزخانه‌های سیاه رنگ در فضا‌های نورگیر بهتر جواب می‌دهد. یک پنجره زیبای رو به حیاط می‌تواند کانون توجه در آشپزخانه سیاه رنگ شما باشد و می‌توانید طراحی کابینت‌های سیاه ذغالی و شیرآلات فلزی براق را بر اساس آن انجام دهید. در این نمونه برای صفحه روی کابینت‌ها از سنگ مرمر سفید استفاده شده است که فضا را لوکس‌تر نشان می‌دهد. در پوشش کف آشپزخانه هم چوب بلوط بکار رفته است.

۲۵ ایده برای طراحی آشپزخانه ای به رنگ سیاه
برای ایجاد کنتراست در محیط، صفحه روی کابینت‌ها از جنس مرمر سفید انتخاب شده است

دیواری از مرمر سیاه با طرح جناقی

کابینت‌های ساده و زیبا جلوه‌ای جذاب و مدرن به این دکوراسیون آشپزخانه سیاه بخشیده اند. کاشی‌هایی از سنگ مرمر سیاه که به صورت جناقی چیده شده اند، بافتی ایجاد می‌کنند که در تضاد با طرح ساده کابینت‌ها است. قفسه‌ها نیز از جنس سنگ مرمر سیاه هستند. برای ایجاد کنتراست در محیط، صفحه روی کابینت‌ها از جنس مرمر سفید انتخاب شده است. این ترکیب بندی زیبا با لوستر‌های چند وجهی از جنس برنج تکمیل می‌شود.

۲۵ ایده برای طراحی آشپزخانه ای به رنگ سیاه
کابینت‌های سیاه در برابر دیوار‌هایی کاملا سفید جلوه بهتری دارند

آشپزخانه دو رنگ

اگر همه چیز در آشپزخانه سفید باشد، محیط بی روح و کسالت بار جلوه می‌کند. به همین خاطر ما به جای آشپزخانه‌ای سراسر سفید، آشپزخانه دو رنگ را پیشنهاد می‌دهیم. کابینت‌های سیاه در برابر دیوار‌هایی کاملا سفید جلوه بهتری دارند. صفحه روی کابینت‌ها را هم از جنس تخته قصابی با طرح چوب انتخاب کنید تا محیط صمیمانه‌تر بنظر برسد. در انتها فرشی سرخ با طرح سنتی را روی زمین پهن کنید تا عروس سرخ پوش آشپزخانه تان شود.

۲۵ ایده برای طراحی آشپزخانه ای به رنگ سیاه
صندلی‌های چرمی قهوه‌ای رنگ و شیک هم گرما و لطافت خاصی به محیط می‌بخشند

آشپزخانه‌ای زیبا به رنگ سیاه و قهوه‌ای

رنگ سیاه با سبک مدرن همخوانی بیشتری دارد. در اینجا کابینت‌های مات سیاه رنگ، تضاد جالبی با سنگ مرمر سفید دیوار‌ها و اطراف سینک ظرفشویی ایجاد کرده اند. جزیره وسط آشپزخانه، علاوه بر سنگ مرمر اطراف سینک، رویه‌ای از سنگ کوارتز ذغالی نیز دارند. صندلی‌های چرمی قهوه‌ای رنگ و شیک هم گرما و لطافت خاصی به محیط می‌بخشند.

۲۵ ایده برای طراحی آشپزخانه ای به رنگ سیاه
لوستر‌های فلزی یکسان نیز حس و حالی صنعتی به فضا می‌بخشند

آشپزخانه سیاه با حس و حالی مردانه

اگر بخواهیم آشپزخانه را کمی مردانه‌تر جلوه دهیم باید چه کار کنیم؟ برای به سرانجام رساندن این پروژه چند توصیه مهم وجود دارد. اول اینکه از رنگ‌های متضاد استفاده کنید و بعد این که در تلاش باشید تا نظم و صلابت در تمام اجزای آشپزخانه به چشم بیاید. کابینت‌های ذغالی با سبک شیکر (Shaker)، به محیط صلابت می‌بخشند. دوغاب خاکستری تیره میان کاشی‌ها هم باعث می‌شود کاشی‌های قطاری، بیشتر به چشم بیایند. در این نمونه سنگی که روی کابینت‌ها به کار رفته است در حقیقت کوارتز سفید است که شباهت زیادی به سنگ مرمر دارد. لوستر‌های فلزی یکسان نیز حس و حالی صنعتی به فضا می‌بخشند. در کنار تمام این ها، ردیف منظم و هم شکل صندلی‌های آشپزخانه هم محیط را مردانه‌تر جلوه می‌دهد.

۲۵ ایده برای طراحی آشپزخانه ای به رنگ سیاه

اگر بودجه محدودی دارید خودتان آشپزخانه را رنگ کنید

ایده‌هایی برای رنگ کردن آشپزخانه

خودتان هم می‌توانید آشپرخانه تان را رنگ کنید. این کار هم سریع‌تر و هم مقرون به صرفه‌تر است در این نمونه کابینت ها، قفسه ها، دیوار‌ها و یخچال با چند لایه رنگ سیاه پوشانده شده اند. نتیجه نهایی، آشپزخانه‌ای شیک و زیباست که هرگز قدیمی و از مد افتاده بنظر نمی‌رسد.

۲۵ ایده برای طراحی آشپزخانه ای به رنگ سیاه
طراحان اجازه داده اند تا آجر‌های دیوار اصلی ساختمان نمایان باشند

از بافت‌های مختلف استفاده کنید

ترکیب بافت‌های متفاوت، جلوه زیبا و خلاقانه‌ای به آشپزخانه تان می‌بخشد. کابینت‌های بدون دستگیره و براق این آشپزخانه با سبک مدرن آن تناسب خوبی دارند. در اینجا به جای استفاده از پنل‌هایی با نمای آجر، طراحان اجازه داده اند تا آجر‌های دیوار اصلی ساختمان نمایان باشند. جزیره وسط آشپزخانه هم با آن روکش بتنی صیقل خورده و بافت زمخت، در تضاد با سطح صاف و براق کابینت ها، ترکیب زیبایی ایجاد کرده است.

۲۵ ایده برای طراحی آشپزخانه ای به رنگ سیاه
صندلی‌های قدیمی با سبک صنعتی آشپزخانه هماهنگی خوبی دارن

آشپزخانه‌ای سیاه با الهام از سبک صنعتی

در این آشپزخانه بازسازی شده – که با الهام از سبک صنعتی طراحی شده است – بخشی از وسایل قدیمی حفظ شده و برخی عوض شده اند. برای در‌های ناهمسان کابینت‌ها از چوب‌های بازیافتی استفاده شده است. در‌های سیاه رنگ از چوب تازه بلوط ساخته شده اند و با رنگ سیاهی، که اصطلاحا به آن سیاه اسپرسویی می‌گویند، رنگ شده اند. سنگ روی کابینت‌ها کوارتز خاکستری براق است. صندلی‌های قدیمی هم با سبک صنعتی آشپزخانه هماهنگی خوبی دارند. لوستر‌ها دست ساز هستند و از سر هم کردن وسایل قدیمی درست شده اند. استفاده از رنگ تخته سیاه در بخشی از دیوار کناری، آن دیوار را به نقطه قوت این طراحی تبدیل کرده است.

۲۵ ایده برای طراحی آشپزخانه ای به رنگ سیاه

قفسه‌ها از جنس چوب درخت افرا، که رنگ روشنی دارد، ساخته شده اند

آشپزخانه سیاه در ترکیب با چوب‌هایی به رنگ طبیعی

کابینت‌های سیاه رنگ این آشپزخانه اِل شکل، در کنار قفسه‌های باز بسیار زیبا دیده می‌شوند. قفسه‌ها از جنس چوب درخت افرا، که رنگ روشنی دارد، ساخته شده اند و کنتراست خوبی با رنگ سیاه و مات کابینت‌ها ایجاد کرده اند. کاشی‌ها هم از جنس چوب تهیه شده اند و نقوش هندسی بعدا روی آن‌ها طراحی شده است.

۲۵ ایده برای طراحی آشپزخانه ای به رنگ سیاه
دستگیره‌های برنجی با صفحه روی کابینت‌ها هماهنگی زیبایی ایجاد کرده است

هم سیاه مات، هم سیاه براق

ترکیب کابینت‌های مات در کنار کاشی‌های براق بسیار خوب از آب در آمده است. نصب کردن کاشی‌های قطاری از جهت عمودی هم حرکت خلاقانه‌ای است. این نمونه زیبا ثابت می‌کند نباید از ترکیب کردن بافت‌ها و مواد مختلف در یک آشپزخانه سیاه رنگ بترسید. دستگیره‌های برنجی با صفحه روی کابینت‌ها هماهنگی زیبایی ایجاد کرده است. شیر آب و آویز‌های سقفی نیز همرنگ انتخاب شده اند.

۲۵ ایده برای طراحی آشپزخانه ای به رنگ سیاه
دیوار شاخص سیاه و کابینت‌های سیاه رنگِ مقابل آن بسیار چشم نواز هستند

آشپزخانه‌ای سیاه با دیوار‌هایی از سنگ مرمر سفید

این خانه کوچک، آفتابگیر و زیبا، زمانی یکی از اتاق‌های یک کتابخانه قدیمی بوده که پس از بازسازی به این شکل در آمده است. دیوار شاخص سیاه و کابینت‌های سیاه رنگِ مقابل آن بسیار چشم نواز هستند. دیوار پشت سینک که با سنگ مرمر سفید پوشیده شده است نیز در کنار اجاق گاز سفید رنگ، ترکیبی عالی ایجاد کرده. صفحه روی کابینت‌ها نیز از جنس مرمر سفید است.

۲۵ ایده برای طراحی آشپزخانه ای به رنگ سیاه

رنگ زرد تاریکی فضا را جبران می‌کند

آشپزخانه زرد و سیاه

این که با استفاده از رنگی درخشان و شاداب به آشپزخانه سیاه رنگ و خاموش تان شور و حرارتی تازه ببخشید ایده بسیار خوبی است. برای مثال به این آشپزخانه که به سبک آشپزخانه‌های دهه ۱۹۷۰ طراحی شده است نگاه کنید. میز جزیره‌ای و کابینت‌های بالایی با رنگ زرد و درخشان خود، تاریکی دیوار‌های سیاه را جبران می‌کنند. کفپوش قرمز مایل به قهوه‌ای هم به فضای براق و مدرن آشپزخانه احساسی از صمیمیت می‌بخشد.

۲۵ ایده برای طراحی آشپزخانه ای به رنگ سیاه
آشپزخانه آبی و سیاه با طراحی خوبش جلوه زیباتری به خانه بخشیده است

سنگ مرمر سیاه با رگه‌های سفید

در فرآیند بازسازی این آپارتمان، سعی شده است تا فضاسازی مدرن و صمیمانه مد نظر قرار گیرد. آشپزخانه آبی و سیاه با طراحی خوبش جلوه زیباتری به خانه بخشیده است. همچنین سنگ مرمر سیاه با رگه‌های سفید که روی کابینت‌ها و دیوار به کار رفته، تأثیر بسزایی در زیبایی بیشتر این آشپزخانه دارد.

۲۵ ایده برای طراحی آشپزخانه ای به رنگ سیاه
این کابینت‌های سیاه رنگ مشخصا برای همین آشپزخانه طراحی شده اند

کابینت‌های سفارشی

هرچند کابینت‌های سفارشی گران‌تر هستند، اما وقتی کابینت‌ها به طور ویژه برای آشپزخانه شما طراحی شوند قطعا متناسب‌تر و زیباتر خواهند بود. این کابینت‌های سیاه رنگ هم مشخصا برای همین آشپزخانه طراحی شده اند. برای همین از تمام فضا به بهترین شکل ممکن استفاده شده است.

۲۵ ایده برای طراحی آشپزخانه ای به رنگ سیاه
آشپزخانه با اتاق نشیمن ترکیب شده است و مرزی میان آن‌ها وجود ندارد

آشپزخانه‌ای با نقشه باز و منحصر بفرد

در این فضا، آشپزخانه با اتاق نشیمن ترکیب شده است و مرزی میان آن‌ها وجود ندارد. به کار گرفتن مبلمان چند منظوره با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع در کنار کابینت‌های سیاه رنگ، فضایی مدرن و زیبا به وجود آورده است. صفحه روی کابینت‌ها نیز از جنس بتن صیقل داده شده انتخاب شده.

۲۵ ایده برای طراحی آشپزخانه ای به رنگ سیاه
از تخته‌های سه لایی استفاده کرده و آن‌ها را رنگ کنید

با کمترین هزینه دیوارپوشی شیک بسازید

کافی است بعد از نصب کابینت‌هایی با روکش لمینت ضد خش به رنگ سیاه، تخته سه لایی را در ابعاد مناسب ببرید، بعد آن را با رنگ سیاه مات بپوشانید تا شبیه به کابینت‌ها دیده شود. حالا تنها کاری که پیش از نصب کردن آن باید انجام دهید زدن چند لایه سیلرِ (Sealer) ماتِ ضد آب است، تا تخته سه لایه بر اثر رطوبت آسیب نبیند.

۲۵ ایده برای طراحی آشپزخانه ای به رنگ سیاه
فرش محیط را از یکنواختی خارج کرده

ترکیب رنگ سیاه و سبز آبی

این آشپزخانه با رنگ‌های سیاه و سبز آبی که در دکوراسیون آن به کار رفته است بسیار چشم نواز بنظر می‌رسد. صفحه روی کابینت‌ها و دیوار پشت سینک هر دو از جنس سنگ مرمر سفید کالاکاتا (Calacatta marble) انتخاب شده اند. فرش رنگارنگی که کف آشپرخانه پهن شده است هم محیط را شاداب‌تر و زیباتر نشان می‌دهد.

۲۵ ایده برای طراحی آشپزخانه ای به رنگ سیاه
کابینت‌ها به دیوار شاخص تبدیل شده اند

آشپزخانه سیاه با کابینت‌های رنگین کمانی

این آشپزخانه زیبا ثابت می‌کند رنگ‌های تیره با تمام رنگ‌های رنگین کمان هماهنگ می‌شوند. در مقابل دیوار شاخص سیاه و براق، ردیفی از کابینت‌های سرمه ای، نارنجی، سبز، قرمز و ارغوانی نصب شده است. کابینت‌های فلزی دیگر، به رنگ خاکستری مات هستند. صفحه روی کابینت‌ها نیز از جنس کوارتز سیاه و براق است.

۲۵ ایده برای طراحی آشپزخانه ای به رنگ سیاه

کمی از رنگ مشکی را وارد آشپزخانه کنید

سینک کامپوزیت گرانیتی

یک سینک کامپوزیت گرانیتی را به آشپزخانه‌ای که با رنگ‌های سفید و خاکستری طراحی شده است اضافه کنید؛ مطمئن باشید رنگ سیاه چنان قدرتمند است که همین تغییر کوچک هم تاثیر به سزایی در زیباتر نشان دادن آشپزخانه تان خواهد داشت.

۲۵ ایده برای طراحی آشپزخانه ای به رنگ سیاه

صفحه روی کابینت‌های جزیره‌ای از سنگ کوارتز سیاه و صیقل خورده است

آشپزخانه سیاه مینیمالیستی

شاید اگر به شما هم پیشنهاد بدهند که آشپزخانه‌ای با دیوار‌ها و کابینت‌های سیاه و بلند داشته باشید در نگاه اول چندان جالب به نظرتان نیاید. اما ممکن است نظر شما هم بعد از دیدن این نمونه تغییر کند. کابینت‌هایی به ارتفاع یک متر و هشتاد سانتی متر کنار دیوار‌های سیاه، حس و حالی مینیمالیستی را القا می‌کنند. صفحه روی کابینت‌های جزیره‌ای از سنگ کوارتز سیاه و صیقل خورده است. رنگ طوسی روشن بدنه جزیره نیز کنتراست لازم را در محیط ایجاد می‌کند. لوستر‌های برنجی با حباب‌های آویخته، فضای روی جزیره را برای کار روشن می‌کنند.

۲۵ ایده برای طراحی آشپزخانه ای به رنگ سیاه
جزیره سفید به عنصر متمایز فضا تبدیل شده

پانل‌های سیاه جایگزین دیوار‌های سیاه می‌شوند

طراحان داخلی این خانه موفق شده اند با تغییراتی اندک آشپزخانه قدیمی را به آشپزخانه‌ای مدرن تبدیل کنند. جزیره سفید رنگ وسط آشپزخانه که با سنگ مرمر سفید پوشیده شده است، چون جواهری در میان دیوار‌های تیره می‌درخشد. استفاده از رویه تخته قصابی با طرح چوب، برای روی کابینت‌ها هم ارزان‌تر تمام شده و هم رنگ سیاه دیوار‌ها را زیباتر نشان می‌دهد.

۲۵ ایده برای طراحی آشپزخانه ای به رنگ سیاه

بهتر است از کابینت‌های شیکر استفاده کنید

دکوراسیون آشپزخانه سیاه و سرخ به سبک رترو

سبک رترو بدون شک یکی از آن سبک‌های طراحی داخلی است که هرگز قدیمی نمی‌شود. اما رمز اصلی طراحی موفق در این سبک آن است که در عین حال که طراحی آشنا و مانوس بنظر می‌رسد، نتوان آن را به سبک یا دوره خاصی نیز نسبت داد. اگر قصد دارید چنین آشپزخانه‌ای داشته باشید بهتر است از کابینت‌های شیکر استفاده کنید. استفاده از یک اجاق گاز قرمز رنگ در کنار کابینت‌های شیکر سیاه، پیشنهادی است که قطعا می‌پسندید. کاشی‌های قطاری سفید هم در کنار این ترکیب بندی بسیار زیبا جلوه خواهند کرد.

۲۵ ایده برای طراحی آشپزخانه ای به رنگ سیاه
با گیاهان رنگ سبز را به فضا اضافه کنید

آشپزخانه‌ای به سبک مدرن روستایی

این آشپزخانه زیبا که به سبک روستایی مدرن طراحی شده، پر از وسایل لوکس و زیبا است؛ درست مثل این اجاق برقی سفید رنگ. رد قلم موی روی در کابینت‌ها نیز عامدانه و به منظور تاکید بر سبک روستایی ایجاد شده است.

۲۵ ایده برای طراحی آشپزخانه ای به رنگ سیاه

دیوار‌ها و جزیره سیاه رنگ این آشپزخانه از جنس وال کرومات سیاه است

دکوراسیون آشپزخانه سیاه با قفسه‌های باز

این فضای زیبا و مدرن پیش از بازسازی آشپزخانه‌ای به سبک آشپزخانه‌های بی روح و کسالت بار دهه ۱۹۶۰ بوده است. دیوار‌ها و جزیره سیاه رنگ این آشپزخانه از جنس وال کرومات سیاه است. وال کرومات (Valchromat) نوعی فیبر چوبی است که مثل فیبر‌های رنگی، خود رنگ است. یعنی اگر بخش از آن آسیب ببیند یا خراشیده شود، سطح آسیب دیده باز هم سیاه رنگ دیده می‌شود. قفسه ها، صفحه روی کابینت‌ها و دیوار پشت سینک همگی از چوب طبیعی هستند که با چند لایه سیلر ضد آب پوشانده شده اند و کنتراست لازم را به محیط می‌بخشند.

منبع: خوگر نیوز

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
0
2
از رنگ سیاه خصوصا برای وسایل خانه و آشپزخانه بشدت متنفرم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار