دکوراسیون خانه‌های ژاپنی، درک آن‌ها برای ما دشوار است
کد خبر: ۲۰۳۴۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 February 10    -    ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
هر ملتی ایده‌های خاص خود را درباره دکوراسیون مسکن راحت و دنج دارد. اما ژاپنی‌ها متمایز هستند، آن‌ها نه تنها با اشتیاق به مینیمالیسم و ​​عقلانیت استفاده از کالا‌های موجود، بلکه با فلسفه خاصی از زندگی در آپارتمان‌های کوچک موفق به فتح همه جهان شده اند.

دکوراسیون خانه های ژاپنی ، درک آنها برای ما دشوار است

دکوراسیون خانه های ژاپنی ، درک آنها برای ما دشوار است«تابناک با تو» - هر ملتی ایده‌های خاص خود را درباره دکوراسیون مسکن راحت و دنج دارد. اما ژاپنی‌ها متمایز هستند، آن‌ها نه تنها با اشتیاق به مینیمالیسم و ​​عقلانیت استفاده از کالا‌های موجود، بلکه با فلسفه خاصی از زندگی در آپارتمان‌های کوچک موفق به فتح همه جهان شده اند.

۱. اندازه گیری مساحت آپارتمان

دکوراسیون خانه های ژاپنی ، درک آنها برای ما دشوار است

تاتامی واحد ژاپنی برای اندازه گیری مساحت یک آپارتمان / اتاق است.

مشخصه عددی مسکن ژاپنی به طور سنتی متر مربع یا فوت آشنا نیست، بلکه تاتامی است. علاوه بر این، تاتامی به معنای معمول واحد اندازه گیری نیست، بلکه یک حصیر (تشک) با ابعاد استاندارد ۹۰ x ۱۸۰ (۱.۶۲ متر مربع) است، اگرچه چرخش در یک جهت یا جهت دیگر وجود دارد.

دکوراسیون خانه های ژاپنی ، درک آنها برای ما دشوار است

تاتامی یک کفپوش سنتی در خانه های ژاپنی است.

 

یک سوال منطقی مطرح می شود: اگر تشک مناسب نباشد چگونه می توان اندازه اتاق را تعیین کرد؟ همانطور که مشخص شد، پاسخ بسیار ساده است. چنین فضاهایی به سادگی وجود ندارند ، زیرا حتی در ابتدای طراحی ، این ابعاد تاتامی است که گذاشته می شود و هیچ گزینه نیمه ای وجود ندارد. بنابراین اگر مالک بخواهد تمام کف را با حصیرهایی با اندازه استاندارد بپوشاند، می تواند به راحتی و بدون شکاف و هیچگونه مشکلی انجام دهد.

واقعیت جالب: در اسناد فنی یک آپارتمان، منطقه نیز با تاتامی مشخص شده است.


۲. تقسیم فضا

دکوراسیون خانه های ژاپنی ، درک آنها برای ما دشوار است

جنکان یک راهرو در خانه ها و آپارتمان های ژاپنی است.

برای ژاپنی ها تقسیم خانه به فضای داخلی خانه و آنچه باید در بیرون بماند بسیار مهم است. به عبارت دیگر ، هیچ کس نباید با پوشیدن کفش در فضای باز به داخل خانه برود ، اما در بیشتر موارد گذاشتن صندل / کفش ورزشی و غیره در خارج از خانه کار نمی کند. به منظور تفکیک فضای داخلی ، ژاپنی ها با یک راهرو ویژه - (genkan) مواجه شدند. این معمولاً یک فضای کوچک در ورودی است که در یک سطح پایین تر از کف در بقیه خانه قرار دارد. بنابراین ، مالکان تمایل دارند که تأکید کنند که جنکان یک منطقه جداگانه است.

دکوراسیون خانه های ژاپنی ، درک آنها برای ما دشوار است

در ژاپن ، حتی اگر آپارتمان باشد ، فضای کفش ها مشخص تر است.

۳. کمبود گرمایش مرکزی

دکوراسیون خانه های ژاپنی ، درک آنها برای ما دشوار است

نبود کامل رادیاتور برای سیستم گرمایش از ویژگی های بارز یک خانه ژاپنی است.

با نگاهی به عکس های آپارتمان های ژاپنی ، همیشه جالب است که هیچ رادیاتور حرارتی وجود ندارد. در همان زمان ، بسیاری از مردم فکر می کنند که چنین چیزی را ارائه داده اند ، آنها را در دیوارها یا کفها جاسازی کرده اند ، اما این طور نیست. همانطور که مشخص شد ، هیچ مفهوم گرمایش مرکزی ، گازرسانی و تأمین آب گرم در کشور وجود ندارد. تنها استثنا استان هوكایدو است كه در آن شرایط آب و هوایی شدید حاكم است.

دکوراسیون خانه های ژاپنی ، درک آنها برای ما دشوار است

ژاپنی ها از سیستم های تهویه هوا یا کنوکتور حرارتی برای گرم کردن خانه های خود استفاده می کنند.

بقیه مجبورند خودشان بیرون بروند و خانه را با وسایل گرمایشی مختلف و همچنین تجهیزات گرمایش آب پر کنند. در بیشتر مواقع ، ژاپنی ها از تهویه هوا و کنوکتور (برقی ، نفتی و نفت سفید) استفاده می کنند ، اما روش های "خطرناک" ی نیز وجود دارد مانند گرمایش با استفاده از تاسیسات گاز به شکل سیلندرهایی که در نمای خانه ها ثابت شده اند.

دکوراسیون خانه های ژاپنی ، درک آنها برای ما دشوار است

تجهیزات گازی فردی وحشت خاصی را برای خارجی ها به وجود می آورد. | عکس

تعدادی از سیلندرهای خیابانی در نما به طرز وحشتناکی روی شخص ناآگاه عمل می کنند ، اما خطرناک بودن این تجهیزات از تأمین سوخت متمرکز نیست ، زیرا تأسیسات شخصی به تمام سیستم های امنیتی لازم و فن آوری های "هوشمند" مجهز هستند. بنابراین صاحب خانه فقط می تواند برنامه کاری خود را وارد سیستم کند و خودش وقتی همه از آپارتمان خارج می شوند ، بنزین ، برق یا نفت سفید را خاموش می کند و یکی دو ساعت قبل از بازگشت صاحبان به خانه ، وسایل گرمایشی را روشن می کند .

دکوراسیون خانه های ژاپنی ، درک آنها برای ما دشوار است

میز گرم شونده kotatsu برای تنظیم ناهار ، و برای استراحت و برای کار مفید است.(کرسی ایرانی ها)

دکوراسیون خانه های ژاپنی ، درک آنها برای ما دشوار است

و اینگونه است که حیوانات خانگی در کشورهایی که گرمایش مرکزی در دسترس نیست گرم می شوند.

در خارج از فصل ، ژاپنی ها سعی می کنند از روش های گرمایشی کم هزینه استفاده کنند. اینها می تواند پتو برقی ، فرش برقی ، یا یک میز سنتی kotatsu با سیستم های گرمایشی نصب شده در بالای میز و یک پتو گرم در اطراف آن باشد. خانواده های ژاپنی قرن هاست که با چنین وسیله ای ساده خود را گرم می کنند و عصرهای سرد به راحتی روی یک میز مشترک می نشینند. در ماه های گرم که می توان انرژی صرفه جویی کرد ، ژاپنی ها ترجیح می دهند با لباس خواب گرم بخوابند. بنابراین می توانیم فرض کنیم که این افراد در ایجاد ست لباس زیر گرم به ویژه در بین کودکان و جوانان محبوب شده اند ، زیرا در بیشتر موارد آنها شخصیت های انیمیشن یا کارتونی مورد علاقه خود را به تصویر می کشند.

۴. صرفه جویی در فضا و منابع

دکوراسیون خانه های ژاپنی ، درک آنها برای ما دشوار است

در ژاپن حتی توالت فرنگی ها به سیستم های هوشمند مجهز هستند

ژاپنی ها اقتصاددانان برجسته ای هستند که عقلانیت و عملکرد را به شکوه و مد روز ترجیح می دهند. جای تعجب نیست که فضای بسیار کمی برای حمام و سرویس بهداشتی در آپارتمان آنها اختصاص داده شده است. از این رو حداکثر فشردگی تجهیزات لوله کشی ، که به نوبه خود ، مجهز به فن آوری های مختلف "هوشمند" است. به ویژه قابل توجه چیدمان توالت های کوچک ، جایی که یک توالت "هوشمند" نصب شده است ، روی خزن فلاش تانک یک روشویی نصب شده است. نه تنها منطقی و راحت است، بلکه همچنین باعث صرفه جویی در مصرف آب می شود ، زیرا به فاضلاب نمی رود بلکه به مخزن فلاش تانک می رود.

دکوراسیون خانه های ژاپنی ، درک آنها برای ما دشوار است

توالت چند منظوره - راحت ، عملی ، اقتصادی.

کاسه توالت های جداگانه در ژاپن تجهیزات جهانی هستند که مجهز به عملکرد گرمایش صندلی هستند و از راه دور کنترل می شوند. همچنین دارای نور پس زمینه داخلی (گاهی اوقات موسیقی) ، یک سنسور حرکت است که به شما امکان می دهد درب توالت را به طور خودکار بالا و پایین کنید. سیستم های داخلی این امکان را برای شما فراهم می کند تا فشار و تأمین آب را در دمای مطلوب برای اقدامات بهداشتی کنترل کرده و همچنین عملکرد گرفتگی اتوماتیک و رفع بو را کنترل کنید.

دکوراسیون خانه های ژاپنی ، درک آنها برای ما دشوار است

به لطف چنین اختراعاتی ، زندگی در ژاپن ساده شده است.

با توجه به همه موارد فوق ، جای تعجب نیست که ژاپن در تولید لوازم خانگی با عملکرد گرمایش مستقل کنترل شده از بقیه جلوتر است. به لطف مخترعین ژاپنی ، ما ماشین لباسشویی اتوماتیک ، ماشین ظرفشویی ، سیستم گرمایش از کف و موارد دیگر داریم که زندگی ما را بسیار ساده می کند و باعث صرفه جویی در وقت ، پول و اعصاب می شود.

منبع: سیارک

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
1
5
بعضی ملتها در تلاش برای بهتر کردن دنیا هستند و بعضی تفکرات متحجرانه در فکر دشمنی با تمدن نو و انسانیت هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار