شرط و شروط کرونایی برای بازگشایی تالار‌ها
کد خبر: ۲۰۳۳۹۵
تاریخ انتشار: 2021 February 08    -    ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
سرانجام پس از حدود یک سال مجوز بازگشایی تالارهای عروسی با شرط و شروط خاص و محدودیت‌هایی ویژه متناسب با در امان ماندن از شر کرونا در ایلام صادر شد.

 سرانجام پس از حدود یک سال مجوز بازگشایی تالارهای عروسی با شرط و شروط خاص و محدودیت‌هایی ویژه متناسب با در امان ماندن از شر کرونا در ایلام صادر شد.

پس از شیوع کرونا در کشور و اعمال محدودیت‌های ویژه برای جلوگیری از تجمعات علاوه بر باشگاه‌های ورزشی، پاساژها و تالارهای عروسی، سایر مراکز تجمعی تعطیل و فعالیت آنها محدود شد.

با رنگ باختن شهرها از قرمز به نارنجی، زرد و آبی و متمایل شدن به سفید حالا کمی احساس امنیت و آرامش به صنوف و بازار بازگشت و کم کم کرکره‌های پایین کشیده شده مغازه‌ها بالا رفت اما تالارهای عروسی به خاطر خطر و نگرانی از کرونا تعطیل بود اما طلسم این تعطیلی نیز شکسته شد و با شرط و شروط خاصی قرار شد فعالیت آنها از سر گرفته شود.

مسوول یکی از تالارهای ایلام گفت: اکنون مدت یک سال است که هیچ‌گونه فعالیت و درآمدی نداریم و در این مدت تنها به خاطر محدودیت‌ها و حفظ سلامت مردم با این تعطیلی‌ها موافقت کرده‌ایم.

علی ربانی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اکنون با فعالیت محدود تالارها بر اساس ساعت مشخص و با تعداد افراد محدود موافقت شده است.

وی افزود: بدون شک در این شرایط و با توجه به وضعیت اقتصادی مردم، خانواده ها ترجیح می‌دهند به سبک قدیمی مراسم‌های شادی خود را در منزل برگزار کنند.

وی اضافه کرد: بیشتر خانواده‌ها آنگونه که شاهد هستیم در 2 منزل مجاور مراسمات شادی و عروسی و ترحیم را برگزار می‌کنند.

وی گفت: ما نگران هستیم که با توجه به این وضعیت این شرایط تداوم داشته باشد و دیگر کسی حاضر به برگزاری مراسم در تالار نشود.

وی از مسوولان خواست: با همراهی و یک تصمیم مناسب صنف تالاردارها را حمایت کنند.

یکی دیگر از صاحبان این تالارها گفت: در یک سال گذشته با وضعیت بد اقتصادی مواجه شده‌ایم و کارگرها را به دلیل نداشتن درآمد اخراج کردیم.

وی افزود: با وجود هزینه هنگفت برای احداث این تالار و انباشت تسهیلات و بدهی‌ها با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه شدم.

وی گفت: از مسوولان انتظار داریم از صنف ما حمایت کنند.

سلامت مردم مهمتر از هرچیز دیگر است

رییس بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان با تایید رکود شدید کسب و کارهای مختلف در ایام کرونا به دلیل تعطیلی‌ها و اعمال محدودیت‌ها، گفت: بدون شک در این شرایط کرونا حفظ سلامت مردم بر هر چیز دیگر ارجح‌تر است.

عبدخانی اظهار داشت: دولت سعی داشت با پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا از صنوف مختلف حمایت کند اما برخی از صنوف استقبال نکردند و برخی دیگر با دریافت این تسهیلات سعی کردند به نحوی شرایط سخت را سپری کنند.

وی از صاحبان تالارها خواست: با توجه به ابلاغ از سرگیری فعالیت تالارها بر اساس شرایط و ضوابط خاص فعالیت خود را آغاز کنند.

حفظ سلامت مردم، علت اصلی تدوام تعطیلی تالارها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: کرونا با هیچکسی شوخی ندارد و ستاد مبارزه با کرونا برای حفظ سلامت مردم مجبور به اعمال محدودیت‌ها و تداوم تعطیلی تالارها بود.

دکتر جمیل صادقی‌فر اظهار داشت: بر اساس ابلاغ جدید تالارها باید شرایط خاصی را در صورت آغاز فعالیت خود رعایت کنند.

شرط و شروط فعالیت تالارهای عروسی

وی افزود: بر اساس این پروتکل، فعالیت تالارها از ساعت هشت صبح تا هشت شب است.

صادقی‌فر گفت: نصب تهویه هوا، وجود مواد ضدعفونی کننده بر روی میز پذیرایی و داشتن ماسک برای همه افراد به‌ویژه افرادی که پذیرایی می‌کنند، الزامی است.

وی اظهار داشت: نصب اپلیکیشن ماسک برای شناسایی افراد مبتلا نیز از الزامات فعالیت تالارهاست.

وی افزود: رعایت بهداشت در سالن و سرویس‌های بهداشتی و حذف صندلی‌های اضافی از دیگر مواردی است که باید رعایت شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: گرفتن کد کیو ار توسط صاحبان تالارها از دیگر الزامات برای بازگشایی فعالیت آنهاست.

صادقی‌فر اظهار داشت: همچنین هر تالار بیش از ۷۵نفر مجاز به پذیرش نیست و در صورت مشاهده با آنها برخورد می‌شود.

لزوم معرفی داماد به شبکه بهداشت و ابلاغ پروتکل‌ها

وی تاکید کرد: صاحب تالار باید نسبت به معرفی داماد به شبکه بهداشت اقدام کند تا پروتکل‌ها به وی ابلاغ شود و فرد با رعایت آنها و مقررات و شروط اعلامی آشنا شود.

وی اضافه کرد: همچنین تالارها نمی‌توانند در روز بیش از 2 مراسم را برگزار کنند و باید هر 2 ساعت یکبار همه سالن‌ها را ضدعفونی کنند.

وی گفت: افراد می‌توانند در صورت داشتن مهمانان بیش از ۷۵ نفر در سانس‌های مختلف و در سه ساعت مهمان‌ها را تقسیم کنند تا بتوانند مراسم خود را برگزار کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی و گردشگری استان ایلام نیز گفت: در استان ایلام مجوز ۳۰۰ مرکز اقامتی، گردشگری و بوم‌گردی و ۱۵ تالار صادر شده است.

عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار داشت: باید همه به گونه‌ای رفتار کنیم که دوباره پیک ابتلا به کرونا تکرار نشود زیرا تداوم آن باعث ورشکستگی صنعت گردشگری می‌شود.

خانه جایگزین تالار برای مراسم شده است

وی افزود: اکنون بسیاری از مردم استان مراسمات خود را در خانه برگزار می‌کنند که بدون شک تجمع افراد در محیطی کوچک به مراتب تهدیدی جدی‌تر برای سلامت افراد است.

وی اضافه کرد: باید برگزاری مراسم‌ها در خانه‌ها محدود شود تا افراد با رعایت پروتکل‌های ابلاغی در تالارها مراسم‌های خود را برگزار کنند.

شنبه‌زاده از صاحبان تالارها خواست: با رعایت مقررات ابلاغی برای فعالیت خود به سلامت مردم و قطع زنجیره کرونا کمک کنند.

نماینده استانداری ایلام در نشست کمیته نظارت بر فعالیت تالارها نیز گفت: در تلاش هستیم تا با همراهی اتاق اصناف، صاحبان تالارها و نظارت دانشگاه علوم پزشکی با شرایط خاص، تالارهای عروسی فعالیت خود را شروع کنند.

سجاد غلامی اظهار داشت: محدودیت‌ها و شرایط به صاحبان تالارها ابلاغ شد و انتظار داریم برای حفظ سلامت مردم همه موارد رعایت شود.

وی افزود: هرچند کرونا شرایط را برای مردم و بسیاری از صنوف سخت کرد اما با رعایت پروتکل‌ها می‌توانیم دوباره به روزهای خوب بدون کرونا بازگردیم.

وی از صاحبان تالارها خواست: با رعایت همه شروط ابلاغی فعالیت خود را آغاز کنند و برای افزایش ساعت فعالیت خود در انتظار مصوبه ستاد ملی کرونا باشند زیرا هنوز منع تردد شبانه از ساعت ۹ شب تا چهار صبح ادامه دارد.

 این یک سال که کرونا شیوع پیدا کرد و محدودیت‌ها اعلام شد دیگر مدت‌هاست از راه‌اندازی کارناوال‌های شادی عروسی و صدای بوق‌ خودروها خبری نیست.

به امید اینکه با رخت بر بستن کرونا دوباره شادی و عروسی جوانان، نشاط و سروری به شهر و دیار و کشورمان بازگرداند.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار