چگونه مرگ انصاریان، «مشکوک» شد؟
کد خبر: ۲۰۳۳۰۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2021 February 07    -    ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
احتمال کم‌کاری یا خطای پزشکی در ماجرای مرگ پیشکسوت پرسپولیس بالا گرفت.

این چند روز با اخبار تلخ و ناگوار جان‌باختن ۲ نفر از فوتبالیست‌های صاحب‌نام کشورمان، یعنی مهرداد میناوند و علی انصاریان، به‌سختی گذشت و می‌گذرد. این سختی‌ها، اما حالا سخت‌تر شده، چرا‌که حالا شایعات و حرف‌هایی مطرح شده که شائبه خطای پزشکی یا اهمال اطبا را در این ماجرا پر‌رنگ کرده است. هنوز خیلی از خاک‌سپاری مرحوم انصاریان نمی‌گذرد که برخی ادعا‌ها درباره روند درمانی او و مهرداد میناوند مطرح شده و این شبهات لحظه‌به‌لحظه پر‌رنگ‌تر می‌شود؛ حرف‌هایی که ممکن است خودش شروع‌کننده یک پرونده قضایی باشد.

چگونه مرگ انصاریان، «مشکوک» شد؟

قطع دستگاه اکسیژن بدون هماهنگی

غروب جمعه در هیاهوی بازی استقلال و نساجی و در‌حالی‌که همه تیم‌های لیگ‌برتری با یاد علی انصاریان به میدان رفتند، یک ورزشی‌نویس در فضای مجازی به یکی از پزشکان معالج علی انصاریان به‌شدت حمله کرد و در صفحه شخصی خود مطلبی طولانی با ذکر چند جزئیات علیه وی نوشت.

او در این پست که بسیار جنجالی و خبرساز هم شد، ادعا کرد در‌حالی‌که خانواده انصاریان بی‌خبر بودند و چشم به درمان‌های جدید داشتند، یکی از پزشکان، هیچ پزشکی را به بالین بیمار راه نمی‌داد و در‌نهایت هم این پزشک بدون رضایت خانواده انصاریان دستگاه و اکسیژن را قطع کرد! صحبت‌های این خبرنگار که رابطه بسیار نزدیکی با انصاریان داشته، با واکنش‌های مختلفی همراه شده است؛ اما چیزی که در‌این‌میان حائز‌اهمیت است، کد‌های دقیقی است که این فرد می‌دهد، کد‌هایی که نشان می‌دهد مرگ انصاریان چنان‌که وانمود می‌شود، عادی نبوده است.

تا دیروز با خاله‌قزی مصاحبه می‌کردید، الان هم همان‌کار را بکنید

دیروز هم یک فعال حقوقی فوتبال در صفحه شخصی‌اش ادعا کرد آن‌ها آمپول اشتباهی تزریق کرده‌اند. صمد ابراهیمی در بخشی از متنی که در اینستاگرام منتشر کرده بود، نوشت: کار پزشک مانند کار یک مربی است، تدابیرش اگر کارگشا باشد و بیمارش به سلامت از تخت برخیزد، برنده است. مربی بازنده هم باید جواب‌گو باشد. هرکس نقدی نوشت و دادی زد، اسم پلیس فتا را پیش نکشید. شما توضیحات دقیق و درستی درباره همه شائبه‌ها بدهید، ما خودمان می‌رویم پلیس فتا خودمان را تحویل می‌دهیم.

شما و همکارتان دکتر لطفی متهم هستید به سوءاستفاده از شرایط ۲ عزیزمان. متهمید به عکس و استوری‌گذاشتن‌های چندش‌آوری که حال همه‌مان را بد کرده بود. نزدیکان علی انصاریان، حرف زیاد دارند. دیروز رفته بودم سر خاک این ۲ عزیز. یکی از نزدیکان علی حرف‌های مهمی می‌زد. بنشینید به تک‌تک سؤال‌ها جواب بدهید. شما‌ها که از مصاحبه بدتان نمی‌آید. تا چند روز قبل که به تماس برنامه گل‌های سرزمین من و خاله‌قزی هم جواب می‌دادید. الان هم همان کار را بکنید.

شفاف و روشن حرف بزنید. جوری که قانعمان کنید. علی وقتی با ۲ دست بشکن زده و به دوستش گفته تو بچه کوچک داری، چرا اومدی اینجا؟ برو برو من اوکی‌ام. چرا به‌یک‌باره به کما برود؟ قضیه آن ۳ آمپولی که نزدیکان علی می‌گویند اصرار کرده بودیم بدون هماهنگی با خانواده تزریق نکنند و کردند و علی به کما رفت، چه بود؟

 

پیگیری خانواده انصاریان از مراجع قانونی

بعد از شدت شایعات اهمال یا خطای پزشکان در ماجرای مرحوم انصاریان حالا شنیده می‌شود خانواده او قصد دارند به‌صورت حقوقی و از طریق مراجع قضایی پیگیر این شایعات شوند. آن‌ها می‌خواهند بدانند دقیقا چه اتفاقی افتاده که علی انصاریان که تا روز دوشنبه در وضعیت نرمال قرار داشته است، ناگهان به کما می‌رود و شرایط پزشکی او سخت می‌شود؛ به‌طوری‌که در‌نهایت روز چهارشنبه جان خود را از دست می‌دهد؟!

همه این‌ها در‌حالی است که شایعات پیرامون روز آخر زندگی علی انصاریان زیاد است و روایت‌های عجیبی از اتفاقاتی که در چند ساعت آخر رخ داد، به گوش می‌رسد. در‌این‌میان دوستان علی انصاریان هم که از فوت او شوکه هستند، بعضا از روی ناراحتی مواردی را مطرح می‌کنند که بر آتش این معرکه افزوده است.

واقعیت این است که خیلی‌ها از این اتفاق شوکه شده‌اند و شاید لا‌به‌لای غم و اندوه خود حرف‌هایی بزنند که احساسی باشد، اما برخی اظهارنظر‌های پزشکان هم به شایعات دامن می‌زند و باعث بروز سوءتفاهم‌های تازه می‌شود. دیروز یکی از پزشکان معالج میناوند و انصاریان ادعا کرد مهرداد بسیار دیر به بیمارستان مراجعه کرده بود و حتی آن دارویی را که او (پزشک) گفته بود بخورد، مصرف نکرده است.

بعد از فوت علی انصاریان، ایران در غم و بُهت عجیبی فرو رفت و بعد از این اتفاق تلخ، از همان ساعات اولیه ، واکنش‌هایی از سوی کاربران در فضای مجازی منتشر شد که در ادامه تعدادی از این واکنش‌ها را آورده‌ایم.

چگونه مرگ انصاریان، «مشکوک» شد؟

چگونه مرگ انصاریان، «مشکوک» شد؟

چگونه مرگ انصاریان، «مشکوک» شد؟

چگونه مرگ انصاریان، «مشکوک» شد؟

روزنامه شهرآرا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
1
15
امان از نادانی . من در کشور انگلستان پزشک هستم و همانطور که می دانید وضعیت کرونا در انگلستان بسیار اسفبار است و به همین دلیل روزانه با موارد زیادی از بیماران کرونایی سرو کار داشتم.یکی از عجایب در مورد این ویروس گول زدن کل سیستم بدن بیمار است بطوریکه در شرایط عادی کم شدن سطح اکسیژن در خون با نشانه های هشدار دهنده همراه است مانند احساس خفگی،خستگی و خواب آلودگی ،که در صورت ابتلا به ویروس کرونا در حالیکه ریه ها بشدت درگیر شده اند و اکسژن خون بشدت کاهش یافته، این عوارض دیده نمی شوند تا زمانیکه متاسفانه بسیار دیر شده و بدن با یک واکنش طوفانی التهابی در کل سیستمها روبرو شده و متاسفانه در اکثر موارد به درمان جواب نمی دهد و بیمار در کمال ناباوری فوت می کند.بله متاسفانه من با مواردی مواجه شدم که مریض تا چندین ساعت قبل از مرگ ،ظاهرا خوب بوده و ناگهان در سراشیبی مرگ افتاده و فوت کرده .متاسفانه مردم فکر می کنن که در مورد خطرناک بودن این ویروس غلو شده،در حالیکه زبان از بیان تنوع و شدت و حدت این ویروس قاصره. بجای محکوم کردن کادر درمانی که بیش یک سال است که از جان خود برای نجات جان بیماران مایه گذاشته اند،پروتکلهای بهداشتی رو رعایت کنید و این بیماری رو جدی بگیرید. من از طریق رسانه ها موضوع بیماری این دو عزیز رو پیگیری می کردم و از روی شواهدی که منتشر می‌شد منتظر این فاجعه بودم .انچه اتفاق افتاد نه یک کوتاهی و اشتباه و قصور پزشکی بلکه واقعیت تلخ این بیماری مهلک و ویروس خطرناک است . خطر این ویروس را جدی بگیرید
پاسخ ها
زنبورک
| |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
شما اگر واقعاً پزشک هستین و البته دوست صمیمی پزشک معالع مذکور هم نیستید چرا ناشناس نظر دادی؟؟؟
ناشناس
| |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
دوست بدبین من،دانستن یا ندانستن نام من چه فرقی می کنه،هدف من اطلاع رسانی و بالابردن آگاهی عمومی نسبت به خطرنات این ویروس و آگاهی دادن درباره علایم آن بود که به وظیفه پزشکی و انسانی و وجدانی خودم عمل کردم، امثال شماها می تونید با انکار واقعیت در نادانی خود بمانید و جان خودتون را به خطر بیندازید و یا واقعیت را قبول کنید و از خودتون مراقبت کنید.به عنوان یک پزشک عرض می کنم که هدف ما از سال‌های طولانی تحصیل و ساعات طولانی کار سخت در بیمارستان در زیر این ماسک و شیلد و پوشش سنگین،فقط وفقط نجات جان انسانهاست ونه به کشتن دادن انها.متاسفم که ندانسته و نسنجیده ما را محکوم به کوتاهی در انجام وظایفمون می کنید.همیشه سلامت باشید
ناشناس
|
-
|
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
0
1
یک عده از بحران سازی خوششان می آید و نانشان از بحران تامین می شود
کیوان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
0
1
نهایتاً کار به نظام پزشکی میرسه پزشک میدن و بیمار و خانوادشو محکوم میکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار