راز کلاه معروف ویتنامی "نون لا" چیست؟
کد خبر: ۲۰۲۹۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 February 03    -    ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
ویتنام برای بیشتر مردم در درجه اول با کلاه مخروطی شکل به نام Non La در ارتباط است. کلاه نون لا مدت ها پیش ظاهر شده است. کلاه مخروطی در تعدادی از یافته های باستان شناسی به تصویر کشیده شده که قدمت آنها به ۲۵۰۰-۳۰۰۰ سال قبل از میلاد باز می گردد. به طور کلی ، تاریخچه ظاهر شدن کلاه "نون لا" و روش های ساخت آن با افسانه جالبی همراه است.

راز کلاه معروف ویتنامی

راز کلاه معروف ویتنامی «تابناک با تو» - ویتنام برای بیشتر مردم در درجه اول با کلاه مخروطی شکل به نام Non La در ارتباط است. کلاه نون لا مدت ها پیش ظاهر شده است. کلاه مخروطی در تعدادی از یافته های باستان شناسی به تصویر کشیده شده که قدمت آنها به ۲۵۰۰-۳۰۰۰ سال قبل از میلاد باز می گردد. به طور کلی ، تاریخچه ظاهر شدن کلاه "نون لا" و روش های ساخت آن با افسانه جالبی همراه است.

راز کلاه معروف ویتنامی

طبق افسانه ها ، الهه ، کلاه مخروطی را به ویتنامی ها داد

اگر این افسانه را باور دارید ، ریشه های Non La به زمانی برمی گردد که ویتنامی ها به کشاورزی مشغول شدند. مردم نمی توانستند غذای خودشان را پرورش دهند ، زیرا باران های شدید منظم مانع آنها می شد. یک روز ، الهه ای واقعی با کلاه مخروطی جالب که از چهار برگ گرد ساخته شده بود ، از آسمان به سمت آنها فرود آمد.

راز کلاه معروف ویتنامی

الهه اسطوره ای زمین را از باران های مداوم پناه داد و به مردم کشاورزی را آموزش داد


الهه اسطوره ای سرزمین های ویتنام را از ریختن مداوم آب با کلاه خود پناه داد و به مردم کمک کرد تا علم پرورش تعدادی از محصولات را یاد بگیرند.

راز کلاه معروف ویتنامی

ساکنان ویتنام ساخت کلاه مخروطی را از دور ریز آموخته اند 


بعد از اینکه الهه مردم را ترک کرد و به زیستگاه خود بازگشت ، به احترام او ، کلاه هایی از نظر ظاهری مشابه ایجاد کردند. مواد برای آنها همان چیزی بود که آنها در جنگلهای اطراف پیدا کردند.

راز کلاه معروف ویتنامی

کلاه مخروطی نون لا در نگاه اول ساده به نظر می رسد اما ، اسرار خاص خود را در ساخت دارد


در واقعیت ، بسیاری از حقایق جالب در مورد این کلاه وجود دارد.

۱. کلاه مخروطی نون لا دست ساز است

راز کلاه معروف ویتنامی

Non La صنایع دستی است و می تواند توسط کل روستاها تولید شود


یکی از آنها این است که چنین کلاه هایی محصول کار دستی هستند ، اگرچه در مقادیر زیادی فروخته می شوند. حتی ماشین های خاصی برای ساخت آنها وجود ندارد. هیچ مکانیزمی نمی تواند دستکاری مورد نیاز را مدیریت کند. در مرکز و شمال ویتنام ، کل روستاها به تولید کلاه مخروطی نون لا مشغول هستند.


۲. کلاه مخروطی نون لا از شانزده حلقه تشکیل می شود

راز کلاه معروف ویتنامی

قاب کلاه های کلاسیک ویتنامی کاملاً از شانزده حلقه تشکیل شده است

 

کلاه های کلاسیک بر روی یک قاب خاص از شانزده حلقه ساخته می شوند. این تعداد جادویی است و برای ایجاد کلاه هایی با شکل درست ، تقریباً مناسب است. اما این تنها دلیل نیست. این شماره ۱۶ است که در اینجا با سن مرتبط است. مردم محلی معتقدند که یک دختر زیبا و بی عیب و نقص دقیقاً در سن شانزده سالگی است.


۳. کلاه مخروطی نون لا رمانتیک است

راز کلاه معروف ویتنامی

کلاه شاعرانه مخروطی Non Bai Tho ، برخلاف گزینه های کلاسیک ، حاوی یک سورپرایز است


در همان ابتدا ، Non La کاملاً اشکال داشت. در حال حاضر ، این دقیقاً کلاه مخروطی است که Non Bai Tho نامیده می شود. خالق آن استاد Bui Quang Bac است. وی به دلیل تصمیمی خارق العاده به شهرت رسید. وی در دهه شصت قرن گذشته ، در حالی که کلاه خود را بین لایه های آن درست می کرد ، صفحاتی را قرار داد که روی آنها شعرها نوشته شده بود ، تصاویر زیبایی از کوه و همچنین شهر هوئه. در نتیجه ، یک مدل کلاه مخروطی نون لا ظاهر شد که، همه این مظاهر خلاقانه فقط در نور دیده می شود.

راز کلاه معروف ویتنامی

Non La امروز محبوبیت خود را از دست نداده است ، روستاییان و ساکنان شهر کلاه ها را با لذت می پوشند

به هر حال ، کلاه نون لا نه تنها توسط روستاییان ، بلکه توسط ساکنان شهر در زمان ما پوشیده می شود.

منبع: سیارک

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نا شناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
0
1
یا در ایران بسارید یا وارد کنید . خیلی مفید هست برای دور ماندن از آفتاب سوختگی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار