آسمان خراش اسکوال در دبی که با باد می چرخد
کد خبر: ۲۰۲۸۹۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2021 February 03    -    ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
در سال‌های آینده هنگامی که مقامات تصمیم می‌گیرند آسمان خراش Squall Tower، برج اسکوال را بسازند، خط افق دبی حتی آینده نگرانه‌تر خواهد شد. این پیشرفت جدیدی در ساخت ساختمان‌های بلند مرتبه است، زیرا برنامه ریزی شده است که آسمان خراش، به معنای واقعی کلمه، به لطف انرژی باد در محور خود بچرخد.

آسمان خراش اسکوال در دبی که با باد می چرخد

آسمان خراش اسکوال در دبی که با باد می چرخد«تابناک با تو» - در سال‌های آینده هنگامی که مقامات تصمیم می‌گیرند آسمان خراش Squall Tower، برج اسکوال را بسازند، خط افق دبی حتی آینده نگرانه‌تر خواهد شد. این پیشرفت جدیدی در ساخت ساختمان‌های بلند مرتبه است، زیرا برنامه ریزی شده است که آسمان خراش، به معنای واقعی کلمه، به لطف انرژی باد در محور خود بچرخد. با وجود مولفه خارق العاده، به نظر می‌رسد هیچ محدودیتی برای مهندسی عمران وجود ندارد و پروژه برج اسکوال واقعاً از شانس اجرای کامل برخوردار است.

آسمان خراش اسکوال در دبی که با باد می چرخد

دبی ممکن است یک آسمان خراش بسازد که همراه با باد می‌چرخد.


در سال‌های اخیر، صنعت ساخت و ساز به ارتفاعات غیر قابل تصوری رسیده است و مفاهیم نوظهور شهری به طور فزاینده‌ای شبیه فیلم‌های علمی تخیلی هستند. فقط کافی است به پروژه توسعه یافته توسط معماران ترک از استودیوی طراحی Hayri Atak نگاهی بیندازید، و بلافاصله مشخص می‌شود که آینده می‌تواند به همان سرعتی که مسئولان علاقه‌مند به اجرای آن هستند، برسد.

آسمان خراش اسکوال در دبی که با باد می چرخد

Squall Tower جایگاه شایسته خود را در میان آسمان خراش‌های آینده دبی خواهد گرفت.


برج Squall می‌تواند چشم انداز دبی را حتی آینده نگرانه و خارق العاده‌تر کند، زیرا هیچ ساختمان بلندمرتبه‌ای به این بزرگی در جهان وجود ندارد که بتواند بر روی محور خود بچرخد (رستوران‌های چرخان به حساب نمی‌آیند).

آسمان خراش اسکوال در دبی که با باد می چرخد

باد باشد یا نه، آسمان خراش هنوز هم می‌تواند بچرخد (مفهوم Squall Tower).


توربین‌های بادی عمودی که از باد می‌چرخند، طراحان را برای چنین فرم‌ها و عملکرد‌های غیرمنتظره‌ای الهام می‌دهند. اگرچه طبق ایده نویسندگان، آسمان خراش Squall Tower به هیچ وجه نباید در برابر باد مقاومت کند، اما برعکس، می‌تواند به آرامی در اطراف محور خود بچرخد. فرقی نمی‌کند در خیابان وزش باد باشد یا خیر، ۴۸ ساعت چرخش کامل انجام می‌شود. در این مدت، هرکسی که درون این برج غیرمعمول باشد، فرصتی منحصر به فرد برای لذت بردن از نمای ۳۶۰ درجه دبی خواهد داشت، جایی که اقیانوس بی کران با یک منظره فراموش نشدنی شهری جایگزین می‌شود.

آسمان خراش اسکوال در دبی که با باد می چرخد

ویژگی‌های معماری و طراحی آسمان خراش Squall Tower


ویژگی‌های معماری و طراحی: Squall Tower ساختاری با سه بخش ساده است که برای چرخش آهسته و با سرعت ثابت طراحی شده است. بخش‌هایی که از تعداد زیادی شاخه تشکیل شده اند، حول یک محور مرکزی می‌چرخند، در حالی که علاوه بر ایجاد تأثیر خیره کننده بر دیگران، برق نیز ایجاد می‌کنند.

آسمان خراش اسکوال در دبی که با باد می چرخد

در بالای آسمان خراش هلی پد قرار دارد

از ویژگی‌های دیگر این پروژه می‌توان به صفحه هلی کوپتر در بالای چرخش ساختمان اشاره کرد که به ساکنان و مهمانان آسمان خراش امکان می‌دهد تجربه‌ای فراموش نشدنی را در سقف آسمان خراش داشته باشند. علاوه بر چشم انداز شهر، می‌توانید نحوه چرخش برج Squall را ببینید و حتی داخل هر بخش قرار بگیرید.

هنوز مشخص نیست که چه زمانی ساخت و ساز آغاز می‌شود، اما اگر آسمان خراش در یکی از مناطق دبی ظاهر شود، مطمئناً جایگاه خود را در لیست خارق العاده‌ترین آسمان خراش‌ها خواهد گرفت

منیع: سیارک

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
SHERVIN
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
3
23
یعنی ببینید اونا کجان و ما هم علی برکت اله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
1
6
حالا کاری ندارم...ولی این کار بیشتر دست مهندسای مکانیک رو مبوسه تا عمراان رو...تمام کارهای سنگین ایرودینامیک و قیود چرخشی اش در حوزه مکانیکه نه ایین نامه های معماری و عمران
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
0
4
این خبر که مربوط به چند روز پیش هست که قرار هست مهندسان ترکیه ای چنین چیزی را طراحی کنند و بسازند چرا میگوئید در دبی ساخته اند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
0
1
ویو ی چرخان ابدی
آپشن جدید برای دلالان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار