دلایل حذف فیلم «قاتل و وحشی» چیست؟
کد خبر: ۲۰۲۸۰۰
تاریخ انتشار: 2021 February 01    -    ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
فیلم سینمایی «قاتل و وحشی» به کارگردانی حمید نعمت‌الله یکی از گزینه‌های مهم امسال برای اکران در جشنواره فیلم فجر بود. آنچه رسانه‌های نزدیک به این فیلم درباره علت کنار گذاشته شدن «قاتل و وحشی» اعلام کردند، نمایش مو و گوش بازیگر اصلی فیلم یعنی لیلا حاتمی بود.

روزنامه صبح نو در یادداشتی دلایل حذف فیلم «قاتل و وحشی» عنوان کرد؛ بخشی از این یادداشت را اینجا می‌خوانید:

 *فیلم سینمایی «قاتل و وحشی» به کارگردانی حمید نعمت‌الله یکی از گزینه‌های مهم امسال برای اکران در جشنواره فیلم فجر بود. آنچه رسانه‌های نزدیک به این فیلم درباره علت کنار گذاشته شدن «قاتل و وحشی» اعلام کردند، نمایش مو و گوش بازیگر اصلی فیلم یعنی لیلا حاتمی بود. اما درکنار مسائل مطرح‌شده برخی از شنیده‌ها موارد دیگری را نیز بیان کرده‌اند. ظاهرا مو و گوش مشکل اصلی نیست و خشونت و برخی مسائل اخلاقی در «قاتل و وحشی» موجب سخت‌گیری ارشاد شده است. برخی از رسانه‌ها از عبارات سنگینی چون «برده‌گی جنسی» درباره این فیلم استفاده کرده‌اند. هرچند که تا وقتی فیلم را نبینیم نمی‌شود درباره‌اش قضاوت کنیم اما لااقل عکس‌های منتشرشده از فیلم این گمانه را تقویت می‌کند.

دلایل حذف فیلم «قاتل و وحشی» چیست؟

حمید نعمت‌الله یکی از فیلمسازان مهم پس از انقلاب است. او فیلم‌های قابل‌دفاع و ارزشمندی چون بوتیک و بی‌پولی را ساخته و سریال مثال‌زدنی وضعیت سفید را برای سیما ساخته است. در بسیاری از آثار او مفاهیم و ارزش‌های اجتماعی، خانواده، صداقت و... مطرح شده است. پس این فیلمساز را نمی‌توان به راحتی نادیده گرفت. اما از طرفی اگر شایعات گفته شده درباره فیلم واقعی باشد موردی است که نمی‌توان از آن به‌راحتی عبور کرد. باید منتظر بمانیم تا اطلاعات بیشتری درباره فیلم «قاتل و وحشی» منتشر شود تا بتوان نگاهی جامع به مساله داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار