کاخ‌های مجلل قدرتمندان
کد خبر: ۲۰۲۷۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2021 February 02    -    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
به تازگی ساخت کاخی پرشکوه برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در حاشیه دریای سیاه افشا شد. او تنها سیاستمداری نیست که چنین کاخ مجللی برای خود ساخته است. چند نمونه دیگر در این گزارش تصویری را با هم می‌بینیم.

کاخ‌های مجلل قدرتمندان«تابناک باتو» ـ به تازگی ساخت کاخی پرشکوه برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در حاشیه دریای سیاه افشا شد. او تنها سیاستمداری نیست که چنین کاخ مجللی برای خود ساخته است. چند نمونه دیگر در این گزارش تصویری را با هم می‌بینیم.

اردوغان در فکر کاخ
درحالی که مردم ترکیه در بحران اقتصادی به سر می‌برند و از ارزش لیر دائما کاسته می‌شود، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور کاخ ۱۵ میلیونی در شمال دریاچه وان ساخته است. این کاخ قرار است یادآور کاخ قبادآباد متعلق به سلطان علاالدین کی‌قباد، یکی از پادشاهان سلجوقیان روم شرقی در قرن ۱۳ میلادی باشد. اردوغان حتی برای ساخت سومین کاخ مجلل خود حکم ممنوعیت ساخت و ساز دادگاه قانون اساسی را هم لغو کرد.

کاخ‌های مجلل قدرتمندان

 

کاخ‌های مجلل قدرتمندان

کاخی برای پوتین
ویدئویی که الکسی ناوالنی، منتقد سرشناس پوتین از این قصر مجلل منتشر کرده، بیش از ۹۰ میلیون بار در یوتیوب دیده شده است. ناوالنی می‌گوید این کاخ در حاشیه دریای سیاه ۱/۱میلیارد یورو ارزش دارد و مساحت آن و املاک اطرافش ۴۰ برابر بزرگتر از شاهزاده‌نشین موناکوست. دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین این ادعا را البته رد می‌کند و می‌گوید کاخ متعلق به چند تاجر و کارآفرین است و اجازه ندارد هویت آنان را فاش کند.

کاخ‌های مجلل قدرتمندان

بزرگترین قصر جهان، برای سلطان برونئی
در بندر سری بگاوان، پایتخت سلطان‌نشین برونئی، بزرگترین قصر جهان قرار دارد که سال ۱۹۸۴ برای حسن البلقیه، سلطان این کشور ساخته شد. قصری با ۲۰۰ هزار متر مربع زیر بنا، ۱۸۰۰ اتاق، ۱۷ آسانسور، ۲۵۰ حمام و دستشویی. بخش‌های وسیعی از قصر با ارزش بیش از یک میلیارد دلار طلاکاری شده است.

کاخ‌های مجلل قدرتمندان

کاخ ریاست جمهوری راشتراپاتی بهاوان
این کاخ که هفده سال ساخت آن طول کشید از سال ۱۹۵۰ بعنوان کاخ ریاست جمهوری در دهلی هند مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاخی که دارای ۳۴۰ اتاق و چندین تالار است. طول دالان‌های داخل کاخ در مجموع به ۵/ ۲ کیلومتر می‌رسد. در کنار آن نیز یک باغ زیبا با نام "مغول گاردن" قرار دارد که برابر ۱۰۰ زمین فوتبال است.

کاخ‌های مجلل قدرتمندان

قصر الوطن در ابوظبی
قصر الوطن با گنبد‌های سفید در میان باغ‌هایی زیبا به مساحت ۳۷۰ هزار متر مربع یکی از بزرگترین قصرهای جهان است که در سال ۲۰۱۵ ساخته شد. این قصر با دیوارهای مرمرین و درهای طلایی و موزائیک‌کاری‌های گران قیمت محل سکونت حاکم، ولیعهد و کابینه است. از مهمانان خارجی نیز در این قصر پذیرایی می‌شود.

کاخ‌های مجلل قدرتمندان

قصرهای پادشاه مراکش
این قصر در رباط پایتخت مراکش یکی از ده - دوازده قصر محمد ششم، پادشاه این کشور است. نویسندگان یک کتاب افشاگر با نام "پادشاه دزدان" هزینه روزانه این قصرها را یک میلیون و ۲۰۰ هزار یورو برآورد کرده‌اند. این قصر (عکس) در قرن ۱۹ ساخته شده و حتی دارای یک مدرسه اختصاصی برای فرزندان پادشاه هم هست.

کاخ‌های مجلل قدرتمندان

کاخ ریاست جمهوری تاجیکستان
کاخ ریاست جمهوری تاجیکستان که به کوی ملت یا کاخ سفید نیز مشهور است. در محوطه کاخ دومین میله پرچم بلند دنیا با ۱۶۵ متر ارتفاع نصب شده است.

منبع: dw.com

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
0
7
شاهان همه رفتند، کاخها به جا مانده
شاه و گدا رفتند، دنیا به جا مانده
داداش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
0
2
امان از این جدای امان از این جدایی امان .امان امان یاد حمیرا به خیر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار