یادگیری زبان چینی آنقدرها هم سخت نیست!
کد خبر: ۲۰۲۶۳۲
تاریخ انتشار: 2021 January 30    -    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵

کشور چین به یکی از قدرت های بزرگ اقتصادی در دنیا تبدیل شده، و این یعنی برای ارتباط با آنها بهتر است که زبانشان را یاد بگیریم. یادگیری زبان چینی برای استفاده در کسب و کار یا هر هدف دیگری که باشد کار چندان ساده ای نیست. زبان چینی یکی از سخت ترین زبان های دنیا است. یادگیری این زبان شاید سخت باشد، اما خوشبختانه غیر ممکن نیست.

یادگیری زبان چینی آنقدرها هم سخت نیست!

یادگیری زبان چینی چه چالش هایی دارد؟

شاید بزرگترین چالش زبان چینی کاراکترهای زیاد خط چینی باشد. یادگیری این کاراکترها نه تنها برای افراد خارجی، بلکه برای خود چینی ها هم تا حد زیادی مشکل است. سختی یادگیری این خط باعث شد تا چینی ها زیادی توانایی خواندن و نوشتن نداشته باشند. به همین دلیل، در سال 1979 میلادی سیستم پین یین را به جای سیستم قدیمی معرفی و جایگزین کردند.

در پین یین از حروف لاتین برای خواندن حروف چینی استفاده می شود؛ به این صورت که هر کاراکتر چینی با یک حرف لاتین نشان داده می شود. برای مثال معادل لاتین کاراکتر 言،  yan است. اگر پین یین نبود، می توانستید این کاراکتر را بخوانید؟! همین یک مثال کافی است که نشان دهد، پین یین چقدر توانسته خواندن خط چینی را آسان کند.

چینی به اصلاح یک زبان آهنگین است و همین موضوع یکی دیگر از چالش های یادگیری این زبان است. هر هجا در زبان چینی چهار آهنگ دارد و تلفظ هر آهنگ متفاوت است؛ یکی کشیده و یکنواخت تلفظ می شود و در آهنگ دیگر صدا به تدریج بالا می رود. اگر حرف زدن چینی ها را شنیده باشید حتما متوجه بالا و پایین شدن صدای کلمات و حروف در حرف زدن آنها شده اید.

مثلا هجای ma در هر یک از این چهار آهنگ متفاوت است. در یکی به معنی مادر و در مابقی به معنی اسب، کنف و سزنش کردن است. یعنی اگر ma را بکشید و یکنواخت آن را تلفظ کنید، گفته اید مادر؛ اما اگر صدا در آخر تلفظ بالا برود معنی کنف را می دهد.

چالش قشنگ بعدی این زبان دوست داشتنی و در عین حال پیچیده و عجیب به تفاوت تلفظ هجاها مربوط است. هر منطقه و شهر گویش مخصوص به خودش را دارد و در نتیجه تلفظ هجاهایی که در بالا گفته شد در مکان های مختلف متفاوت است.

هفت گروه یا لهجه اصلی در زبان چینی وجود دارد، که از لحاظ واژه ها و آوا تا حدودی با هم فرق دارند. با این حال، زبان ماندارین به عنوان گروه اصلی زبان چینی بیشتر از بقیه صحبت می شود. 70 درصد مردم این کشور چینی ماندارین صحبت می کنند. بنابراین خیلی هم لازم نیست خیلی نگران لهجه های مختلف چینی باشید. در من و زبان بی دغدغه می توانید تمامی لغات و عبارات و حتی نکات دستوری را به زبان شیرین و روان فارسی یاد بگیرید.

یادگیری زبان چینی آنقدرها هم سخت نیست!

نیازی نیست از زبان چینی بترسید!

زبان چینی با همه ی سختی ها و چالش هایی که دارد، یک سری ویژگی مثبت هم دارد که یادگیری این زبان را نسبت به بسیاری از زبان های دیگر راحت تر می کند. اگه خط چینی و آهنگ های چینی را کنار بذاریم دستور زبان چینی اصلا سخت نیست و حتی در مقایسه را زبان انگلیسی بسیار آسان تر است. برای مثال، در بیشتر زبان ها انواع ضمیر وجود دارد، اما ضمایر در زبان چینی را ببین:

我(Wǒ):من

-你(Nǐ):تو

-您(Nín):تو( محترمانه)

اگر -们 را به انتهای ضمیرهای بالا اضافه کنید، ضمیر جمع خواهید داشت. به همین سادگی!

یکی دیگر از مواردی که یادگیری زبان چینی را آسان تر می کند، صرف فعل در این زبان است. لازم نیست فعل ها را صرف کنید. در زبان چینی، فعل ارتباطی با فاعل ندارد. همین یک ویژگی را مثلا با زبان آلمانی که مقایسه کنید، متوجه می شوید که یادگیری زبان چینی آنقدرها هم سخت نیست.

 

این ویژگی های دستور زبان چینی، یادگیری این زبان را از چیزی که تصور می کنید راحت تر می کند. شاید بزرگترین چالشی که یادگیری زبان چینی دارد، همان یادگیری کاراکترها و آهنگ های زبان چینی است، و آن هم مثل هر زبان دیگری، شاید در ابتدا سخت به نظر برسد.

یادگیری زبان چینی شاید، در حال حاضر برای خیلی از ما ضروری به نظر نرسد، اما با سرعتی که چین در همه جا، حتی در به وجود آوردن ویروس های جدید ایفا می کند، کم کم به یک ضرورت تبدیل می شود. پس اگر قرار است که دیر یا زود این زبان را یاد بگیرید، چرا از همین الان شروع نکنید! دوست دارید که یادگیری زبان چینی را شروع کنید؟ همین الان آموزش آنلاین زبان چینی را در وب سایت من و زبان امتحان کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار