گشتی در عمارت لاکچری دونالد ترامپ پس از ترک کاخ سفید
کد خبر: ۲۰۲۵۸۳
تاریخ انتشار: 2021 January 30    -    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
دونالد ترامپ به دنبال اتمام دوران ریاست جمهوری اش در روز چهارشنبه ی هفته ی گذشته، راهی این اقامتگاه پرزرق و برق شد. مدت ها پیش از اعلام رسمی آن، گزارشاتی درباره ی انجام ساخت و ساز در بخش های مسکونی عمارت مارالاگو و بازدید ملانیا از مدارس منطقه (احتمالاً برای پسر کوچک شان بارون) منتشر شده بود.

گشتی در عمارت لاکچری دونالد ترامپ پس از ترک کاخ سفید«تابناک با تو» - در چهار سال گذشته از اقامتگاه خصوصی مارالاگوی دونالد ترامپ در شهر پالم بیچ فلوریدا اغلب به عنوان «کاخ سفید زمستانی» یاد می شد. حالا اما این اقامتگاه فقط خانه ی او است.

دونالد ترامپ به دنبال اتمام دوران ریاست جمهوری اش در روز چهارشنبه ی هفته ی گذشته، راهی این اقامتگاه پرزرق و برق شد. مدت ها پیش از اعلام رسمی آن، گزارشاتی درباره ی انجام ساخت و ساز در بخش های مسکونی عمارت مارالاگو و بازدید ملانیا از مدارس منطقه (احتمالاً برای پسر کوچک شان بارون) منتشر شده بود که سبب شد شایعاتی درباره ی تصمیم ترامپ ها به نقل مکان به این ملک به راه افتد. حتی همسایگان عمارت مارالاگوی ترامپ ها علناً بی میلی خود نسبت به حضور او در شهر پالم بیچ را اعلام کردند اما روشن است که این اظهارات او را منصرف نکرده است.

عمارت مجلل مارالاگو با آن تالارهایی که استادانه تزئین شده اند طی سالیان میزبان اشخاص عالیرتبه ی زیادی بوده است. مارالاگو در حقیقت برای تحت تأثیر قرار دادن ساخته شده است.

این عمارت در میانه ی همه گیری کرونا به مدت ۵۷ روز بسته بود. این اتفاق در ماه مارس سال گذشته ی میلادی پس از آن رخ داد که تست کرونای برخی بازدیدکنندگان آن همچون ژائیر بولسونارو رئیس جمهور برزیل و نستر فارستر کاردار برزیل مثبت از آب درآمد.

در ادامه گشتی در خانه ی جدید ترامپ ها خواهیم زد.


باشگاه مارالاگو یک ملک ۸ هزار مترمربعی با ۱۲۸ اتاق است. وارث یک شرکت مواد غذایی آمریکایی به نام Post Cereal آن را در سال ۱۹۲۷ بنا کرد.


این ملک در عرض جزیره ی پالم بیچ امتداد دارد، از یک سر آن در دریای آتلانتیک تا سر دیگرش در آبراه درون کرانه ای آمریکا.


ترامپ این ملک و همه ی اسباب و اثاثیه ی آنتیک آن را در سال ۱۹۸۵ به قیمت ۸ میلیون دلار خریداری کرد.


در دوران ریاست جمهوری ترامپ این ملکه تفریحگاه خانواده ی ترامپ بود و در عین حال، در ِ آن به روی افرادی که با پرداخت هزینه به عضویت باشگاه آن درمی آمدند باز بود.


در دهه ی ۱۹۹۰ هزینه ی عضویت در باشگاه مارالاگو ۵۰ هزار دلار بود که بعد از رئیس جمهور شدن ترامپ به ۲۰۰ هزار دلار افزایش یافت.


اعضای باشگاه مارالاگو باید یک هزینه ی سالیانه ی ۱۴ هزار دلاری هم پرداخت کنند، به علاوه ی هزینه ی حداقلی صرف غذا به مبلغ ۲ هزار دلار.


اعضای باشگاه می توانند از استخرها، سواحل، تالارهای غذاخوری و اتاق های خصوصی آن استفاده کنند. آن ها می توانند این باشگاه را برای برگزاری مراسم هایی مثل عروسی و خیریه اجاره کنند.


ترامپ در این ملک میزبان مراسم های انتخاباتی و تبلیغاتی زیادی هم شده است.


برای اغلب مردم دسترسی به باشگاه مارالاگو تنها تا در ورودی آن امکان پذیر است.


کسانی که به باشگاه راه پیدا می کنند، به ایوان پر نقش و نگاری می رسند که به ساختمان اصلی ملک منتهی می شود.


تزئینات پرزرق و برق داخل ساختمان که یادآور قصرهای اروپایی است با مبلمان آنتیک گران قیمتی همراه است. اتاق پذیرایی اصلی باشگاه سقفی بلند و طراحی های زر اندود بر روی همه ی دیوارها دارد.


در تصویر بالا رئیس جمهور و بانوی اول سابق آمریکا را می بینید که از کتابخانه ی ملک برای تماس با فرزندان خانواده در شب سال نوی ۲۰۱۷ استفاده کرده بودند.


همه ی اتاق های این ملک مجلل نیستند. این اتاق همان جایی است که ترامپ مشاورانش را در آن جمع کرد تا دستور حمله ی موشکی ۲۰۱۷ آمریکا به سوریه را در پاسخ به آنچه آمریکا حمله ی شیمیایی رئیس جمهور سوریه یعنی بشار اسد به مردم خود عنوان کرده بود، صادر کند.


ترامپ در این اقامتگاه میزبان رهبران دنیا هم بوده است از جمله شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و شینزو آبه نخست وزیر سابق ژاپن.


ترامپ در زمان بازدید شی جین پینگ از عمارت مارالاگو از فضای داخلی مجلل آن کمال استفاده را برده بود. دسته های گل مانند همیشه در همه جا به چشم می خوردند. طبق گزارشات این گل ها برای دولت آمریکا ۶ هزار دلار هزینه برداشت، به علاوه ی هزینه ی کل این دیدار که در مجموع بیشتر از ۳۵ هزار دلار بود.


در سال ۲۰۱۸ ترامپ در تالار سلطنتی مارالاگو میزبان هیئت نمایندگان رئیس جمهور چین هم شد.


هیچ یک از جزئیات این میزبانی نامناسب نبود و غذاهای آن توسط تیمی از آشپزهای حرفه ای آماده شد.


البته در مارالاگو وضع همیشه هم اینگونه نیست. در سال ۲۰۱۸ یکی از مشتریان باشگاه مارلاگو در آنجا با قاشق های پلاستیکی برای سرو خاویار مواجه شده بود.


سلیقه ی ترامپ در سرتاسر عمارت مارالاگو مشهود است.


به دلیل مسطح بودن زمین این ملک و دسترسی آن به فضای باز، ترامپ می تواند با هلیکوپتر شخصی اش به آنجا رفت و آمد داشته باشد.


اگر سواحل متعدد باشگاه برای مهمانان کافی نباشد آن ها می توانند در کنار استخرهای مختلف ملک استراحت کنند.


عمارت مارالاگو مترادف با سبک زندگی مجلل ترامپ می دانند.


مهمانی هایی که ترامپ در عمارت مجلل خود برگزار می کند تا پاسی از شب ادامه دارند.


این ملک علاوه بر آنکه محیطی اجتماعی برای افراد تراز اول جامعه محسوب می شود، خود به پشت صحنه ی برخی از اخبار اخیر آمریکا بدل شده است.


در سال ۲۰۱۹ نام عمارات مارالاگو زمانی بر سر زبان ها افتاد که یکی از قربانیان فعالیت های مجرمانه ی جفری اپستین،  قاچاقچی جنسی معروف آمریکا، اظهار کرد در سال ۱۹۹۹ وقتی ۱۵ سال داشت مستقیم از همین عمارت به کار گرفته شده بود.

 

در فوریه ی ۲۰۲۰ یک خواننده ی اپرای ۳۰ ساله ی اهل کنتیکت به نام هانا روئمهیلد بعد از تعقیب و گریز سرعتی با پلیس در پالم بیچ، دستگیر شد. روئمهیلد دو ایست بازرسی مارالاگو را با خودروی خود به سرعت رد کرده بود. خودروی این زن هدف گلوله ی پلیس قرار گرفته بود.


مارالاگو اخیراً میزبان مراسم هایی شد که آزمایش کرونای شرکت کنندگان آن ها بعدها مثبت از آب درآمد. یکی از آن ها سخنگوی رئیس جمهور برزیل بود که با ترامپ در تماس بود. در ماه مارس باشگاه مارالاگو برای پاکسازی عمقی بسته شد و تا ماه مه بازگشایی نشد.


به دنبال خروج ترامپ ها از کاخ سفید در ماه ژانویه، این خانواده از قرار معلوم برای ادامه ی زندگی به مارالاگو بازگشته اند. گزارشات اخیر از انجام ساخت و ساز در بخش های مسکونی در آخرین ماه های ریاست جمهوری ترامپ حکایت دارد. منابع نزدیک به رئیس جمهور سابق در ماه دسامبر گفته بودند اقامتگاه شخصی ۱۸۶ متر مربعی او در مارالاگو گسترش خواهد یافت و تزئیناتی در آن انجام خواهد شد. ملانیا ترامپ هم به تازگی از یکی از مدارس منطقه با شهریه ی سالانه ۳۵ هزار دلار بازدید کرده بود که از قرار معلوم برای پسر ۱۴ ساله شان بارون بود. با این حال همسایگان ترامپ از این اتفاق خوشحال نیستند و حتی سعی کردند او را از سکونت در مارالاگو منصرف کنند. یکی از این خانواده ها مدعی شد ترامپ نمی تواند در مارالاگو زندگی کند چون نزدیک به ۳۰ سال قبل توافقنامه ای در این رابطه امضا کرده بود، یعنی حوالی زمانی که او این ملک را تبدیل به باشگاهی که امروز هست کرد. آن ها از مقامات پالم بیچ خواستند در این مسأله ورود کنند و توافقنامه ی مذکور را به اجرا درآورند.

 

روزیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار