ترفند‌های خرید کاشی و سرامیک برای قسمت‌های مختلف ساختمان
کد خبر: ۲۰۲۲۶۶
تاریخ انتشار: 2021 January 26    -    ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
امروزه با گسترش صنعت ساختمان ­سازی و پیشرفت فناوری ­های مرتبط با آن، روز به روز شاهد ظهور تکنولوژی­‌های جدید و فناوری­‌های امروزی در زمینه دکوراسیون و هنر چیدمان منزل هستیم. در انتخاب و خرید کاشی و سرامیک باید تمام جوانب را در دکوراسیون در نظر بگیرید و بعد اقدام به خرید کنید.

نکاتی درمورد خرید کاشی و سرامیک برای قسمت های مختلف ساختمان

نکاتی درمورد خرید کاشی و سرامیک برای قسمت های مختلف ساختمان«تابناک با تو» - امروزه با گسترش صنعت ساختمان ­سازی و پیشرفت فناوری ­های مرتبط با آن، روز به روز شاهد ظهور تکنولوژی­‌های جدید و فناوری­‌های امروزی در زمینه دکوراسیون و هنر چیدمان منزل هستیم. در انتخاب و خرید کاشی و سرامیک باید تمام جوانب را در دکوراسیون در نظر بگیرید و بعد اقدام به خرید کنید.

کاشی و سرامیک

سرپوش - زمین زیرکار که سرامیک روی آن قرار می‌گیرد مهم‌ترین عنصر کار است. این زمین باید صاف، مسطح و بدون فرورفتگی و اشکال باشد. پستی و بلندی‌های کوچک میتواند منجر به گیر افتادن هوا در زیر سرامیک‌ها شده و تبدیل به نقاط ضعف گردد که به مرور زمان سبب شکستن و کنده شدن آن‌ها می‌شود.

نکاتی درمورد خرید کاشی و سرامیک برای قسمت های مختلف ساختمان

مدل‌های سرامیک

نکات خرید کاشی و سرامیک

در زمان خرید کاشی و سرامیک همیشه معیار زیبایی و هماهنگی رنگ کاشی و سرامیک با دیگر اجزای خانه مورد توجه نیست، نکات مهم خرید کاشی و سرامیک فراتر از این‌ها است. برای خرید کاشی و سرامیک باید ویژگی‌های خانه را نیز در نظر گرفت. چند نکته مهم در زمان خرید میتوان مد نظر قرار داد. مانند جنس کاشی و سرامیک، رنگ کاشی و سرامیک، طرح کاشی و سرامیک، انواع کاشی و سرامیک و ... که هر کدام را بطور مختصر توضیح خواهیم داد:
۱. درجه کاشی و سرامیک:

یکی از عوامل مهم در انتخاب کاشی درجه میباشد. همواره در تولیدات کاشی درجه یک بالاترین کیفیت محصولات تولیدی میباشد و هرچه قدر مقدار این عدد افزایش یابد به یک نسبت از کیفیت محصول کاهش می‌یابد. با توجه به نوع درجه بندی محصولات تولیدی، قیمت‌های آن هم متفاوت می‌باشد. اکثر محصولات تولیدی با درجه کیفی یک و دو مناسب استفاده در کف هستند. کاشی تولیدی با درجه کیفی سه، استحکام کافی برای محل‌های پرتردد را ندارد و بیش‌تر در دیوار استفاده می‌شود.

نکاتی درمورد خرید کاشی و سرامیک برای قسمت های مختلف ساختمان

طرح‌های متنوع کاشی

۲. جنس کاشی و سرامیک

جنس‌های مختلفی از کاشی و سرامیک وجود دارد که هر کدام خصوصیات خاص خود را دارند. سرامیک‌هایی در ابعاد بزرگ و مقاوم مناسب استفاده در کف آشپزخانه هستند همینطور سرامیک‌ها برای کف باید تا حدودی ضد لغزش باشند. در حالی که سرامیک‌های شیشه‌ای مناسب استفاده در دیوار‌ها هستند و نور را تا حد زیادی منعکس می‌کنند و در عین حال رطوبت را جذب نمی‌کنند.

۳. مقاومت کاشی و سرامیک در برابر سرما

در صورتیکه قصد استفاده از کاشی در فضای بیرونی را دارید این درجه بندی از اهمیت ویژه بهره‌مند است. مقاومت در برابر سرما این اطلاعات را در اختیار شما می‌گذارد که آیا کاشی مورد نظر توانایی مقاومت در برابر سرما را دارد یا خیر.

نکاتی درمورد خرید کاشی و سرامیک برای قسمت های مختلف ساختمان

مدل سرامیک

۴. طرح کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک در طرح‌های بسیار متنوعی تولید میشوند که گاهی انتخاب را برای خریداران سخت می‌کنند. در خرید کاشی و سرامیک طرحی را انتخاب کنید که علاوه بر این که زیبایی آن مطابق با سلیقه شما است قیمت آن هم برای شما به صرفه باشد، چون گاهی دو نوع کاشی از نظر کیفیت دارای استاندارد‌های یکسانی هستند، ولی به علت فرآیند طراحی دارای قیمت‌های بسیار متفاوتی هستند بدین ترتیب اگر کیفیت برای شما مهم است آنرا در اولویت قرار دهید. برای طراحی کاشی و سرامیک معمولاً از دو روش روتو و دیجیتال استفاده می‌شود. در روش روتو طرح روی کاشی حک می‌شود، ولی در روش دیجیتال طرح روی کاشی و سرامیک چاپ می‌شود.

۵. ضریب اصطکاک (میزان لیزی) کاشی و سرامیک

ضریب اصطکاک (C.O.F (Coefficient Of Friction به مقاومت کاشی در برابر لیزخوردن اشاره دارد. هرچه میزان این ضریب بیش‌تر باشد کفی که با این کاشی فرش شده باشد از ضریب اطمینان بالاتری نسبت به لیز خوردن برخوردار است (در اصلاح احتمال سرخوردن افراد بر روی این نوع کاشی‌ها کم‌تر می‌شود). در صورتیکه قصد خرید کاشی برای برای حمام خانه خود را دارید حتماً به ضریب اصطکاک آن توجه کنید. هر چه این عدد بیش‌تر باشد زمان خارج شدن از حمام احتمال سرخوردن افراد بر روی این نوع کاشی‌ها کم‌تر می‌شود. توجه داشته باشید ضریب اصطکاک بیش‌تر از ۵۰ برای مصارف مسکونی و ضریب اصطکاک بیش‌تر از ۶۰ برای مصارف تجاری مناسب می‌باشد.

نکاتی درمورد خرید کاشی و سرامیک برای قسمت های مختلف ساختمان

عکس سرامیک کف

انواع کاشی و سرامیک

انواع کاشی و سرامیک به علت عامه پسند بودنشان و همینطور به خاطر کیفیت بسیار بالایی که دارند تقریباً مناسب تمامی محیط‌های داخلی هستند. مثل دیگر کفپوش‌ها در انتخاب و استفاده از مدل کاشی و سرامیک‌ها باید به چند عامل توجه کنید. این عوامل عبارتند از: ماندگاری، میزان لغزندگی، لکه پذیری و میزان جذب کنندگی آب. این عوامل تحت‌تأثیر محیطی که میخواهید در آن از کاشی و سرامیک کف استفاده کنید قرار می‌گیرند پس باید با دانش و آگاهی، محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. کاشی‌ها طبق مواد تشکیل دهنده به دو دسته‌ی چینی و سرامیکی تقسیم میشوند:

- کاشی‌های چینی:

ماده اصلی چینی، ماسه‌های زیرزمینی است و کاشی‌های چینی از کوارتز، خاک رس و فلدسپات تشکیل شده اند. کاشی‌های چینی بدون لعاب به علت تراکم و ترکیبی که دارند، مثل کاشی سرامیکی لعاب دار از خود دوام بالایی را نشان می‌دهند. جمعاً، کاشی چینی ناخالصی کمتری نسبت به سرامیک دارد. تفاوت اصلی در این واقعیت نهفته است که چینی نسبت به سرامیک نسبت به تصفیه آب بسیار نفوذناپذیرتر است. در نتیجه، کاشی چینی متراکم‌تر بوده و بسیار بادوام‌تر از کاشی‌های سرامیکی محسوب می‌شود.

- کاشی‌های غیر چینی (سرامیکی)

کاشی‌های سرامیکی غیر چینی به علت تخلخل بالا، بطور معمول با لعاب پوشانده می‌شود که رنگ، طراحی و بافت نهایی کاشی را نیز تعیین می‌کند. این کاشی‌ها صرفا برای مناطق کم تردد مناسب هستند، چون مقاومت کمتری دارند. همچنین، سرامیک فقط برای کاربرد‌های داخلی مناسب است، چون آب زیادی را جذب می‌کند و نمی‌تواند در محیط‌های خارجی ماندگاری داشته باشد.

کاشی و سرامیک برای قسمت‌های گوناگون ساختمان

>> کاشی کف

در خرید کاشی و سرامیک برای کف به این نکته توجه کنید که ضخامت مناسبی داشته باشد، چون کاشی و سرامیک‌هایی که در کف قرار می‌گیرند وزن زیادی را تحمل می‌کنند و در معرض آسیب بیشتری هستند. همچنین بیشتر از سایر نقاط شسته میشوند و باید ضد آب باشند. در خرید کاشی و سرامیک کف به درجه اصطکاک آن هم توجه کنید.

نکاتی درمورد خرید کاشی و سرامیک برای قسمت های مختلف ساختمان

تصاویر کاشی

>> کاشی و سرامیک آشپزخانه

خاصیت ضد رطوبت یکی از خصوصیت‌های مهم است که در کاشی کاری اشپزخانه باید به آن توجه کنید، زیرا در آشپزخانه امکان دارد آب و یا روغن روی کاشی ریخته شود. کاشی‌های سرامیکی برای بالای اجاق و یا پشت سینک ظرفشویی مناسب هستند. میتوانید طرح بالای اجاق را متفاوت‌تر از جا‌های دیگر آشپزخانه در نظر بگیرید. برای قسمت بالایی اجاق و بین کابینت‌ها میتوانید از هر نوع سرامیکی استفاده کنید البته به شرطی که با دقت و ایمنی نصب شده باشند.

نکاتی درمورد خرید کاشی و سرامیک برای قسمت های مختلف ساختمان

مدل کاشی آشپزخانه

>> کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی

راهنمای خرید کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی، برای هر متراژ و دکوراسیونی، طرح خاصی را پیشنهاد می‌کند. اگر سرویس بهداشتی کوچکی دارید، باید کاشی و سرامیکی را انتخاب کنید که در برگشت و انعکاس نور بهتر عمل کند. از این جهت بهتر است مدل کاشی سرویس بهداشتی کوچک، مدل‌های صیقلی باشد. بعضی از کاشی‌ها حالتی مات دارند و امکان دارد زیبایی خاصی داشته باشند؛ ولی برای فضا‌های کوچک مناسب نیست. استفاده از سرویس بهداشتی مات سبب می‌شود تا فضا کوچک‌تر بنظر برسد.

نکاتی درمورد خرید کاشی و سرامیک برای قسمت های مختلف ساختمان

تصاویر سرامیک سرویس بهداشتی

>> کاشی و سرامیک حمام

برترین کار این است که از کاشی‌هایی استفاده کنید که موزاییکی هستند بدین دلیل که بتواند تا حد زیادی با سطح زیرینش تماس داشته باشد یعنی بهتر است تمام سطح بین کاشی و دیوار با چسب پر نشود. می‌توانید سه نوع کاشی گوناگون برای حمامتان استفاده کنید به اینصورت که یک مدل برای کف، یک مدل برای دیوار و یک مدل برای سقف استفاده کنید. البته درصورتی که بخواهید می‌توانید صرفا از یک مدل کاشی استفاده کنید، ولی برای جذابیت بیشتر دکوراسیون حمام پیشنهاد می‌کنیم که با سه نوع کاشی حمامتان را دیزاین کنید.

نکاتی درمورد خرید کاشی و سرامیک برای قسمت های مختلف ساختمان

انواع مدل کاشی و سرامیک حمام

منبع: سرپوش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار