ایده‌هایی ارزان برای عوض کردن حال‌وهوای منزل
کد خبر: ۲۰۲۲۰۵
تاریخ انتشار: 2021 January 27    -    ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
وارد ماه بهمن شدیم و کم‌کم بوی عید به مشام می‌رسد. طبق رسوم هرساله برای عید نوروز سعی می‌کنیم همه چیز را نو کنیم و سال جدید را با طراوت و تازگی آغاز کنیم. یکی از کارهایی که خیلی از افراد برای عید انجام می‌دهند، تغییر دکوراسیون منزل است. برای ایجاد تغییرات در دکوراسیون منزلتان اصلا نیاز نیست هزینه‌ی زیادی صرف کنید.

ایده‌هایی ساده و ارزان برای عوض کردن حال‌وهوای منزل«تابناک با تو» - وارد ماه بهمن شدیم و کم‌کم بوی عید به مشام می‌رسد. طبق رسوم هرساله برای عید نوروز سعی می‌کنیم همه چیز را نو کنیم و سال جدید را با طراوت و تازگی آغاز کنیم. یکی از کارهایی که خیلی از افراد برای عید انجام می‌دهند، تغییر دکوراسیون منزل است. برای ایجاد تغییرات در دکوراسیون منزلتان اصلا نیاز نیست هزینه‌ی زیادی صرف کنید. شما می‌توانید با ایجاد تغییراتی ساده، جان تازه‌ای به منزلتان ببخشید. یکی از این راه‌ها رنگ کردن دیوار است. امروز ما در این مطلب، بهترین و بدترین رنگ اتاق خواب براساس روانشناسی رنگ‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

۱. آبی؛ آرام بخوابید

ایده‌هایی ساده و ارزان برای عوض کردن حال‌وهوای منزل

رنگ آبی در انواع و اقسام تناژ‌ها بهترین رنگ برای اتاق خواب یا رنگ کمد دیواری اتاق خواب شماست. براساس علم روانشناسی رنگ‌ها، طیف‌های مختلف رنگ آبی به خاطر ایجاد احساس آرامش و خونسردی در شما کیفیت خواب شما را به بالاترین درجه ممکن و کابوس‌هاس شبانه را به پایین‌ترین میزان ممکن می‌رسانند. طبق آمار میانگین ساعات خواب در یک اتاق آبی رنگ ۷ ساعت و ۵۲ دقیقه است.

۲. زرد؛ گرم و نرم

ایده‌هایی ساده و ارزان برای عوض کردن حال‌وهوای منزل

زرد یک رنگ گرم و آرامبخش و از جمله بهترین انتخاب‌ها برای رنگ اتاق خواب است. به نظر می‌رسد کسانی که در اتاق خواب‌هایی به رنگ زرد می‌خوابند سریع‌تر به خواب می‌روند و به طور میانگین ۷ ساعت و چهل دقیقه می‌خوابند. ترکیب رنگ‌های زرد و آبی و زرد و سبز برای اتاق خواب یک انتخاب ترکیبی ایده آل است. علاوه بر این رنگ استخوانی هم برای اتاق خواب انتخاب خوبی است.

۳. سبز؛ آرام‌بخش و طبیعی

ایده‌هایی ساده و ارزان برای عوض کردن حال‌وهوای منزل

طیف‌های مختلف رنگ سبز برای اتاق خواب کیفیت و کمیت خواب را بهبود می‌بخشند. سبز زیتونی و سبز چمنی بهترین گزینه‌ها از میان تناژ‌های مختلف رنگ سبز برای اتاق خواب هستند به خصوص برای آن‌هایی که سبز را به آبی ترجیح می‌دهند. طبق علم روانشناسی رنگ‌ها میانگین خواب در یک اتاق خواب سبز ۷ ساعت و سی و شش دقیقه است.

۴. نقره‌ای؛ شیک و لوکس

ایده‌هایی ساده و ارزان برای عوض کردن حال‌وهوای منزل

اگر به دنبال یک رنگ شیک و لوکس برای اتاق خواب یا حتی رنگ درب اتاق خواب می‌گردید به گزینه «نقره‌ای» فکر کنید. رنگ نقره‌ای باعث می‌شود سریع‌تر به خواب بروید و بنابراین گزینه مناسبی برای افرادی است که معمولا طول می‌کشد تا خواب‌شان عمیق شود و زیاد در رختخواب وول می‌خورند. میانگین ساعات خواب کسانی که در اتاق خواب نقره‌ای می‌خوابند ۷ ساعت و سی و سه دقیقه است.

۵. نارنجی؛ هضم راحت غذا و یک خواب راحت

ایده‌هایی ساده و ارزان برای عوض کردن حال‌وهوای منزل

طیف‌های مختلف رنگ گرم نارنجی از جمله بهترین انتخاب‌ها برای رنگ اتاق خواب بزرگسال، رنگ اتاق دخترانه و حتی پسرانه و رنگ اتاق خواب نوجوان محسوب می‌شوند. علاوه بر این رنگ نارنجی به هضم بهتر غذا، بهبود عملکرد معده و نیز آرام کردن درد معده و در نتیجه یک خواب راحت کمک می‌کند. میانگین ساعات خواب در یک اتاق نارنجی ۷ ساعت و بیست و هشت دقیقه است.

بهترین رنگ اتاق خواب برای بچه‌ها

ایده‌هایی ساده و ارزان برای عوض کردن حال‌وهوای منزل

بهترین رنگ اتاق خواب برای بچه‌های زیر هشت سال مجموعه‌ای از رنگ‌های گرم و سرد هستند. طیف‌های مختلف رنگ زرد، نارنجی و صورتی بهترین انتخاب‌ها برای رنگ اتاق خواب بچه‌های زیر ۸ سال براساس علم روانشناسی رنگ‌ها هستند. رنگ صورتی برای اتاق خواب دخترانه و رنگ‌های طیف آبی برای اتاق خواب پسرانه همیشه در بورس است. یادتان باشد رنگ قرمز بچه‌ها را بیقرار می‌کند پس سراغ این رنگ محرک نروید. برای بچه‌های بالای ۸ سال از خودشان بپرسید چه رنگی را دوست دارند و برای انتخاب بهترین رنگ نظر و دلایل‌تان را به آن‌ها بگویید.

بدترین رنگ‌ها برای اتاق خواب

بعضی رنگ‌ها اصلا انتخاب مناسبی به عنوان رنگ اتاق خواب نیستند. این رنگ‌ها نه تنها باعث آرامش نمی‌شوند که حتی می‌توانند روند خواب شما را مختل کنند. بدترین و نامناسب‌ترین رنگ‌ها برای رنگ اتاق خواب عبارتند از:

۱. بنفش؛ کابوس می‌بینید

ایده‌هایی ساده و ارزان برای عوض کردن حال‌وهوای منزل

«بنفش» یک رنگ اصیل و لوکس و اشرافی است، اما نه برای اتاق خواب. قابل باور نیست، اما انتخاب رنگ بنفش یا رنگ یاسی برای اتاق خواب سبب می‌شود که هم بیشتر کابوس ببینید و هم خواب‌تان وارد مرحله RAM یا همان مرحله خواب عمیق و با‌کیفیت نشود. براساس روانشناسی رنگ‌ها میانگین خواب با‌کیفیت و عمیق کسانی که در اتاق خواب‌هایی با انواع طیف رنگ بنفش می‌خوابند نهایتا ۵ ساعت و پنجاه و شش دقیقه است. اگر رنگ اتاق‌تان بنفش است و فعلا قصد تغییر دادن آن را ندارید برای تلطیف این رنگ می‌توانید از مکمل‌های آرام‌بخش رنگ بنفش یعنی زرد، سبز و نارنجی استفاده کنید.

۲. قهوه‌ای؛ افسرده می‌شوید

ایده‌هایی ساده و ارزان برای عوض کردن حال‌وهوای منزل

در میان رنگ‌های پالت رنگ اتاق خواب، «قهوه‌ای» یکی از بدترین رنگ‌هاست. رنگ قهوه‌ای نماد غم و افسردگی است به همین دلیل در میان بدترین رنگ برای اتاق خواب مقام دوم را دارد. با این همه به نظر می‌رسد قهوه‌ای جز رنگ‌های اتاق بزرگسال جدید به شمار می‌رود. اما میانگین ساعات مفید خواب در یک اتاق خواب قهوه‌ای ۶ ساعت و پنج دقیقه است. اگر در ترکیب رنگ کف یا رنگ دیوار اتاق خواب از قهوه‌ای استفاده شده بهترین کار این است که با به کار بردن رنگ‌های سبز و آبی در سایر قسمت‌ها و وسایل اتاق خواب این رنگ را تلطیف کنید.

۳. قرمز؛ هیجان‌زده می‌شوید

ایده‌هایی ساده و ارزان برای عوض کردن حال‌وهوای منزل

رنگ «قرمز» نشانه خطر است و در نتیجه اتمسفر مناسب و آرامی برای اتاق خواب شما ایجاد نمی‌کند. رنگ قرمز هیجان و فشار خون شما را بالا می‌برد و به همین دلیل اجازه نمی‌دهد با آرامش بخوابید. اتاق خواب جایی برای استراحت و تجدید انرژی است، اما رنگ قرمز سبب می‌شود شما هیجان‌زده و پرانرژی شوید و به همین دلیل ناخودآگاه نمی‌توانید راحت بخوابید. میانگین خواب عمیق افرادی که در اتاق‌هایی با طیف مختلف رنگ قرمز می‌خوابند ۶ ساعت و پنجاه و هشت دقیقه است.

۴. طلایی؛ یاد قرض‌های‌تان می‌افتید

ایده‌هایی ساده و ارزان برای عوض کردن حال‌وهوای منزل

طلایی از جمله رنگ‌های گرم است؛ روشن و درخشان. اما این رنگ گرم و درخشان که نشان اشرافیت و ثروت است برای اکثر افراد در هنگام خواب ناخودآگاه مسائل مالی و قرض و قوله‌ها را یادآوری می‌کند و همین امر سبب احساس نگرانی می‌شود. میانگین خواب افرادی که در اتاق خواب‌هایی به رنگ طلایی می‌خوابند در بهترین حالت ۶ ساعت و چهل و سه دقیقه است.

۵. خاکستری؛ خواب غمگین

ایده‌هایی ساده و ارزان برای عوض کردن حال‌وهوای منزل

یکی دیگر از رنگ‌های خنثی و البته محبوب «خاکستری» است. اما فراموش نکنید که رنگ خاکستری درجه افسردگی و دلتنگی را زیاد می‌کند. به همین دلیل انتخاب طیف‌های مختلف رنگ خاکستری برای اتاق خواب کیفیت خواب شما را حسابی پایین می‌آورد. میانگین خواب افرادی که رنگ اتاق خواب‌شان طیف‌های مختلف رنگ خاکستری است در بهترین حالت ۶ ساعت و دوازده دقیقه است. اگر در حال حاضر اتاق خواب منزل‌تان خاکستری است و نمی‌توانید رنگش را تغییر بدهید بهتر است با رنگ‌های نارنجی، زرد و آبی فضا را تلطیف کنید. این ترکیب رنگ‌ها را می‌توانید در اسباب و دکوراسیون و رنگ ملحفه، روبالشی و رواندازتان استفاده کنید.

نتیجه گیری:

در مجموع اگر واقعا یک احساس خوب و عالی در اتاق خوابتان میخواهید فقط و فقط از یک رنگ استفاده نکنید و با اصول و طبق روانشناسی رنگ‌ها و قوانین رنگ‌شناسی رنگ‌های مناسب یک دیگر را ترکیب کنید تا به اتاقی مطلوب و دلخواهتان دست یابید.

منبع: برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار