آیا ناخن ها و لاله گوش ابتلا به کرونا را نشان می دهد؟
کد خبر: ۲۰۲۱۰۲
تاریخ انتشار: 2021 January 24    -    ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
با ظهور ویروس کرونا افراد تعداد بیشماری از عوارض پزشکی و مشکلات سلامتی را تجربه کرده اند که بر سلامت روان آنها نیز تاثیر گذاشته است. از تجربه علائم خفیف تا شدید بسیاری حتی از تاثیرات طولانی مدت بر سلامتی خود شکایت داشته اند. با این گفته فرد باید مراقب خود باشد و از تمام علائمی که نشان دهنده ابتلا به ویروس کرونا است، آگاه باشد.

اخیرا اعتقاد بر این است کهویروس کرونا می تواند از طریق ناخن ها و لاله های گوش شما نیز دیده شود. اگرچه ممکن است تعجب آور باشد، اما این می تواند به دلیل ارتباط بین ویروس کشنده و سطح اکسیژن خون شما باشد.

آیا ناخن ها و لاله گوش ابتلا به کرونا را نشان می دهد؟

ویروس کرونا و سطح اکسیژن خون

همانطور که شناخته شده است کرونا ویروس جدید ممکن است باعث شود سطح اکسیژن خون شما در سطوح نگران کننده ای تغییر کند. ویروس کووید-19 از راه سیستم تنفسی وارد بدن می شود و از طریق التهاب باعث آسیب مستقیم به ریه های فرد می شود. این می تواند بر کارایی انتقال اکسیژن به جریان خون تاثیر بگذارد. گفته می شود اختلال در اکسیژن می تواند در سطوح مختلف ابتلا به ویروس کرونا رخ دهد و نه فقط برای بیماران جدی که به دستگاه ونتیلاتور وصل شده اند.

با این حال، هر بیمار مبتلا به ویروس کرونا سطح اکسیژن کم را تجربه نمی کند در برخی فقط علائم مشترک ابتلا به ویروس ایجاد می شود. همانطور که گفته شد با کمک پالس اکسی متر می توان سطح اکسیژن را در بدن خود تعیین کرد.

آیا ناخن ها و لاله گوش می تواند ابتلا به ویروس کرونا را نشان دهد؟

ناخن ها و لاله های گوش می توانند دیدی در مورد سطح اکسیژن خون شما فراهم کنند که همچنین می تواند نشان دهد که شما به ویروس کرونا آلوده شده اید یا خیر. با توجه به برنامه مطالعه نشانه ها و علائم می توانید سطح اکسیژن خود را با استفاده از یک پالس اکسی متر بررسی کنید که فرایند آسانی هم است که با تابش نور به لاله گوش یا ناخن های شما باعث می شود محدوده سطح اکسیژن در بدن تعیین شود. با این حال، بسیار مهم است که هنگام استفاده از اکسی متر لاک یا ناخن مصنوعی را پاک کنید زیرا می تواند روند کار را مختل کند.

بیشتربخوانیم:رنگ ناخن چه چیزی درباره سلامتی می گوید!

علائم رایج ابتلا به ویروس کرونا

از زمان انتشار خبر ویروس کرونا در جهان افراد علائم مختلف و متنوعی را تجربه کرده اند. اگرچه این فهرست به افزایش و گسترش خود ادامه می دهد و هر روز به آن اضافه می شود، اما برخی از علائم رایج همچنان یکسان هستند موارد زیر برخی از کلاسیک ترین علائم ابتلا به ویروس کرونا است.

– تب

– سرفه خشک

– گلو درد

– آبریزش و گرفتگی بینی

– درد قفسه سینه و تنگی نفس

– خستگی

– عفونت دستگاه گوارش

– از دست دادن حس بویایی و چشایی

در پایان

همانطور که توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری پیشنهاد شده است فقط هنگام ظهور علائم باید به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. علاوه بر این، فرد باید اقدامات پیشگیرانه لازم را ادامه دهد. فاصله های اجتماعی را رعایت کنید، ماسک بزنید و سطح هایی را که به طور مرتب لمس می شوند را ضد عفونی کنید زیرا ویروس کرونا بیماری است که می تواند همه را آلوده کند.

منبع: وبسایت الو دکتر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار