اگر این ۷ نشانه را حس کردید، حتما تیروئید دارید
کد خبر: ۲۰۲۰۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 January 24    -    ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
در این گزارش به هفت علامت اشاره می‌کنیم که نشان می‌دهد کم‌کاری غده تیروئید عامل چاق شدن فرد است.

در این گزارش به هفت علامت اشاره می‌کنیم که نشان می‌دهد کم‌کاری غده تیروئید عامل چاق شدن فرد است.

اینکه سایز لباس‌هایتان اخیرا بالا می‌رود می‌تواند ناشی از برخی عادت‌های ناسالم باشد، اما علت چاق شدن کم کاری تیروئید هم می‌تواند باشد. کم کاری تیروئید بیماری است که در آن غده تیروئید که مسئول متابولیسم است به اندازه کافی هورمون تیروئید برای تأمین نیاز‌های بدن تولید نمی‌کند. در این گزارش ۷ علامتی را که نشان دهنده چاقی بر اثر تیروئید است، بیان کرده‌ایم.

۱. همیشه خسته هستید

حتی بعد از خواب کامل شبانه با بیدار ماندن مشکل دارید؟ خستگی مداوم، خواب آلودگی و کمبود انرژی از موارد مرتبط با بسیاری از بیماری‌هاست، اما به شدت با کم کاری تیروئید مرتبط است. اگر موضوع همین باشد، پزشک کمک خواهد کرد که این علت چاق شدن و افزایش سایز را برطرف کنید.

۲. درد عضلانی دارید

اگر حتی زمانی که ورزش نکرده‌اید یا کار سنگین انجام نداده‌اید درد عضلات دارید، ممکن است مشکل تیروئید داشته‌باشید و علت چاق شدن شما همین باشد. غده تیروئید هورمون‌هایی برای کنترل متابولیسم بدن ترشح می‌کند. کم شدن این هورمون‌ها به معنی متابولیسم کندتر و اختلال در نحوه سوزاندن انرژی در بدن است که می‌تواند بر احساس عضلات تأثیر بگذارد.

۳. فراموشکار شده‌اید

پایین بودن هورمون تیروئید می‌تواند باعث فراموشی و ضعف حافظه شود. از آنجا که کمبود این هورمون همه چیز را کند می‌کند، عملکرد‌های عصبی نیز پس از مدتی آسیب می‌بینند.

۴. سطح کلسترول‌ خونتان بالاست

سطح بالای کلسترول خون می‌تواند نشانه مشکل تیروئید باشد. اگر دچار این مشکل شده‌اید بد نیست برای بررسی تیروئیدتان به پزشک مراجعه کنید؛ شاید همین علت چاق شدن شما باشد.

۵. افسرده شده‌اید

افسردگی می‌تواند با علائم دیگر کم کاری تیروئید مانند خستگی، ضعف عضلانی و مشکل در تمرکز مرتبط باشد. با کم کار شدن تیروئید، بسیاری از عملکرد‌های بدن دچار مشکل می‌شوند، جای تعجب نیست که حس افسردگی بر شما غلبه کند. اگر این علائم را در کنار هم دارید، تیروئید می‌تواند علت چاق شدن شما باشد.

۶. پوست‌ بدنتان خشک شده‌است

به نظر می‌رسد که هر چه کرم مرطوب‌کننده استفاده می‌کنید، هیچ تاثیری ندارد. خشکی پوست می‌تواند یکی از علائم کم کاری تیروئید باشد. تغییر در بافت و ظاهر پوست به دلیل کاهش گردش خون در نتیجه عملکرد کم تیروئید است. اگر خشکی پوست را در کنار افزایش سایز تجربه می‌کنید، کم کاری تیروئید می‌تواند علت چاق شدن شما باشد.

۷. مشکلات هضم دارید

‌می‌دانیم که یبوست موضوعی است که هیچ کس دوست ندارد در موردش صحبت کند، اما اگر نمی‌توانید مشکلات روده‌ را حل کنید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که به پزشک‌ مراجعه کنید. بدون داشتن مقدار کافی هورمون تیروئید کنترل کننده متابولیسم، بسیاری از عملکرد‌های بدن شما کند می‌شوند که یکی از آن‌ها عملکرد دستگاه گوارش است. این مشکل می‌تواند نشان دهد که علت چاق شدن شما تیروئید است.

بهداشت نیوز

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
0
3
تیترتون کاملا" غلطه. چون غده تیروئید را همه انسانها دارند( البته نمیدانم که حیوانات هم دارند یانه)پس بنابراین باید تیترتون اصلاح شود به : اگر این 7 نشانه را حس کردید احتمالا" یکی از بیماریهای تیروئید را دارید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار