عمو از قصاص برادرزاده گذشت
کد خبر: ۲۰۲۰۶۸
تاریخ انتشار: 2021 January 24    -    ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
3سال پس از دعوای مرگبار پسرعموها که به مرگ یکی از آنها و دستگیری دیگری به‌عنوان قاتل انجامید، عمو در واپسین لحظات قبل از اجرای حکم از خونخواهی گذشت.

3سال پس از دعوای مرگبار پسرعموها که به مرگ یکی از آنها و دستگیری دیگری به‌عنوان قاتل انجامید، عمو در واپسین لحظات قبل از اجرای حکم از خونخواهی گذشت.

سال96 درگیری خونین میان 2پسرعمو در یکی از محله‌های شهرستان گنبد در استان گلستان رخ داد. آنها که جوان و حدودا 22ساله بودند بر سر مسئله‌ای پیش‌پا افتاده دچار درگیری لفظی شدند اما لحظاتی بعد کار به زد و خورد کشید و در این میان یکی از پسرعموها با ضربات چاقو، دیگری را به قتل رساند.

او پس از این جنایت دستگیر و مدعی شد که هرگز قصد کشتن پسرعمویش را نداشته و ناخواسته و به‌دلیل اینکه کنترلش را از دست داده، با چاقو به او ضربه زده است. پسر جوان پس از بازسازی صحنه جنایت پای میز محاکمه قرار گرفت و با توجه به اینکه عمویش به‌عنوان ولی‌دم خواهان قصاص او بود، دادگاه حکم قصاص وی را صادر کرد. این حکم مدتی بعد در دیوان‌عالی کشور تأیید و برای اجرا به شعبه‌ اجرای احکام دادگستری شهرستان گنبد فرستاده شد و از همان زمان بود که تلاش تیم حل اختلاف برای جلب رضایت پدر مقتول آغاز شد.

به‌گفته احمد جعفری، رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان، درحالی‌که حکم قصاص پسر جوان در نوبت اجرا بود، اعضای شعبه شورای حل اختلاف زندان گنبدکاووس با کمک‌گرفتن از بزرگان و ریش‌سفیدان این خانواده به دیدن خانواده مقتول رفتند و با برگزاری چند جلسه به گفت‌وگو با آنها پرداختند.

وی افزود: شوراهای حل اختلاف در پرونده‌های قتل که با قصد و نیت قبلی رخ می‌دهند، وارد نمی‌شوند اما در این پرونده عامل جنایت ناخواسته و به‌دلیل خشم آنی دست به جنایت زده و از همه مهم‌تر اینکه پشیمان بود و اظهار ندامت می‌کرد. به همین دلیل اعضای شورای حل اختلاف برای نجات او از قصاص تلاش زیادی کردند و درنهایت عموی قاتل از خون پسرش گذشت و برادرزاده‌اش را بخشید. او لحظاتی پیش از اجرای حکم و بدون هیچ چشم‌داشتی از حق قانونی و شرعی خود گذشت و عامل جنایت که از قصاص گریخته، قرار است به‌زودی از لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شود.

همشهری

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار