خبر بد درباره دریافت کنندگان واکسن کرونای فایزر در سوئیس
کد خبر: ۲۰۲۰۶۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2021 January 24    -    ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۵
سیستم تنظیم کننده پزشکی سوئیس از مرگ ۵ نفر در این کشور پس از دریافت واکسن کرونای فایزر خبر داد.

سیستم تنظیم کننده پزشکی سوئیس، اعلام کرد پنج شهروند سوئیسی بالای ۸۴ سال پس از دریافت واکسن کرونای فایزر، جان خود را از دست داده اند.

سیستم تنظیم کننده پزشکی سوئیس در مجموع ۴۲ گزارش مشکوک به واکنش‌های جانبی دارویی در ارتباط با اولین واکسیناسیون کووید-۱۹ دریافت کرده که پنج گزارش با نتیجه مهلک همراه بوده است. بیماران در این پنج مورد در سن ۸۴ تا ۹۲ بوده و بر اساس آخرین اطلاعات موجود، بر اثر بیماری‌هایی که معمولا در این سن رخ می‌دهند، درگذشته اند.

به گفته این سیستم، سوئیس از زمان آغاز فعالیت ملی واکسیناسیون، ۲۶ مورد از عوارض جانبی ناشی از واکسن‌ها را که جدی تلقی نمی‌شوند و ۱۶ مورد از عوارض جانبی جدی را ثبت کرده است.

سوئیس پس از تایید استفاده از واکسن فایزر در این کشور، در ۲۳ دسامبر یک کمپین واکسیناسیون گسترده را آغاز کرد. طبق گزارش اداره بهداشت عمومی سوئیس، بیش از ۱۶۹ هزار شهروند سوئیسی قبلا حداقل یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند.

سوئیس تنها کشوری نیست که در آن پس از تجویز واکسن کووید-۱۹ مرگ و میر رخ داده است. فرانسه، فنلاند، اسرائیل و نروژ نیز گزارش داده‌اند چندین نفر پس از دریافت واکسن فایزر جان خود را از دست داده‌اند، این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است هیچ مرگ و میر ناشی از دریافت واکسن فایزر مشاهده نکرده و تاکید کرده است تمام مرگ‌های ثبت شده ناشی از واکنش‌های شدید حساسیتی است.

باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
3
6
آن 5نفر بالای 84سال اگر واکسن دریافت نمیکردند با ابتلا به کووید19 احتمال بهبودیشان هم خیلی کم بوده است. در ضمن واکسن فایزر تگر به ایرتن بیاید هرکس میخوادبزنه هرکس نمیخواد صبر کنه با واکسن برکت واکسنه بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
حالا دقیقا اعتراضت به چیه ؟
فرامرز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
2
6
عیب نداره، شما بیارید من با مسئولیت خودم میزنم. اگر هم در 92 سالگی مردم میگیم تقصیر فایزر بوده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
0
1
نمیگین چند نفر واکسن زدن ؟ چند‌تاشون تلف شدن؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار