خانم‌های عینکی چگونه آرایش کنند؟
کد خبر: ۲۰۱۹۹۸
تاریخ انتشار: 2021 January 23    -    ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱

خانم‌های عینکی چگونه آرایش کنند؟

یکی از دغدغه‌های اصلی خانم‌های عینکی این است که آرایش صورت خود را چگونه انجام دهند تا به بهترین شکل روی صورت بماند. در حقیقت عینک می‌تواند یک عامل دردسر ساز برای از بین رفتن میکاپ روی بینی یا دیده نشدن آرایش اطراف چشم باشد. اما ترفندهای زیبایی در سال‌های اخیر برای خانم‌های عینکی نیز راهکارهایی ارائه داده تا بتوانند به صورت دلخواه خود آرایش کنند. این مطلب یک راهنمای ساده و کاربردی برای افراد عینکی است تا بتوانند یک میکاپ روزانه یا مهمانی به شیوه‌ای اصولی داشته باشند. با این ترفندهای کاربردی آشنا شوید.

آماده‌سازی صورت قبل از آرایش؛ اطراف چشم را زیرسازی کنید

زیرسازی آرایش برای افراد عینکی نیز مانند هر آرایش دیگری ضروری است. در حقیقت می‌توان گفت که آماده سازی صورت برای افراد عینکی اهمیت بیشتری از افراد عادی دارد. به همین دلیل سعی کنید که مراحل را با ترتیب و با استفاده از محصولات اورجینال و مناسب پوست خود انجام دهید.

بهترین روش مرطوب کردن صورت برای آرایش با عینک

قبل از هرچیز باید مراحل رطوبت رسانی به پوست صورت را انجام دهید. برای انتخاب مرطوب کننده باید به میزان چربی آن توجه داشته باشید. اگر درصد چربی مرطوب کننده بالا باشد، هنگام جذب روی پوست بینی ایجاد تعریق می‌کند و باعث لیز خوردن عینک از روی بینی می‌شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم روی بینی را به جای کرم مرطوب کننده با آبرسان‌های بدون چربی کاور کنید.

آبرسان مناسب پوست خود را می‌توانید از برندهای معتبر از فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی تهیه کنید.

پس از آبرسان و قبل از زدن کم پودر، از پرایمر استفاده کنید. برای انتخاب پرایمر توجه کنید که محصولاتی را انتخاب کنید که بر پر کردن منافذ باز پوست تمرکز دارند. چراکه ممکن است منافذ باز بعد از زدن کرم پودر از پشت شیشه عینک نمایان‌تر باشند.

روش استفاده از کانسیلر برای آرایش زیر عینک؛ مهم‌ترین مرحله آرایش

کانتور بینی را فراموش کنید! برای کانتور بینی فقط بخش پایینی تیغه بینی را با قلم کانتور بپوشانید و آن را با فرچه محو کنید.

برخلاف کانتور، کانسیلر مهم‌ترین بخش آرایش برای افراد عینکی است. در حقیقت با توجه به اینکه بخش زیادی از آرایش چشم زیر شیشه عینک قرار می‌گیرد، با کمک کانسیلر می‌توانید زمینه روشن و زیبایی برای آن فراهم کنید و سیاهی زیر چشم را به صورت حرفه‌ای بپوشانید.

با این حال نحوه استفاده از کانسیلر برای افراد عینکی کمی متفاوت است. سعی کنید برای زیرسازی آرایش چشم از کانسیلر قلمی استفاده کنید. با این کار هم تسلط بیشتری در پخش کانسیلر پشت پلک دارید و هم می‌توانید با کشیدن خطی کانسیلر زیر چشم، جلوه آرایش چشم را بیشتر کنید.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در این مرحله رعایت کنید، این است که کانسیلر را روی تیغه بینی و در محل قرار دادن پین عینک نزنید. علاوه بر کانسیلر بهتر است از پخش کردن کرم پودر و پنکک نیز در بالای تیغه بینی خودداری کنید. چراکه چربی مواد آرایشی باعث می‌شود که عینک از روی بینی سر بخورد و در قسمت بالایی صورت آرایش شلخته‌ای داشته باشید. همچنین پین‌های عینک شما به مواد آرایشی آغشته خواهد شد. بعد از استفاده از کانسیلر، با پودر بیک آن را روی صورت فیکس کنید تا تعریق صورت باعث خراب شدن آن نشود.

آرایش چشم عینکی‌ها؛ بهترین آرایش برای زیر عینک چیست؟

حقیقت این است که آرایش پشت پلک نمای چندانی از پشت عینک ندارد و هرچه سایه شما ساده‌تر باشد، چشم‌ها زیباتر نیز خواهند شد. به همین دلیل کافی است پشت پلک را با یک قلم موی باریک و یک سایه روشن و کمی براق بپوشانید. اگر می‌خواهید چشم‌ها از پشت عینک عمیق‌تر و زاویه‌دارتر به نظر برسند، کافی است به جای کل ناحیه کریس، تنها انتهای پلک را سایه بزنید. برای این کار براش سایه را به یک سایه تیره‌تر آغشته کنید و تنها انتهای کریس در پشت پلک را با براش بکشید.

اگر به دقت به ناحیه شیشه عینک توجه کنید، می‌بینید که زیر پلک بیش از بالای آن از پشت عینک جلوه دارد. بنابراین با یک مداد چشم یا یک براش سایه بسیار باریک کمی از سایه تیره را زیر پلک به ویژه در انتهای آن بکشید. این کار باعث می‌شود که یک کادر تیره زیبا برای جلوه بیشتر دور چشم ایجاد شود. اگر می‌خواهید آرایش چشم را کمی از سادگی دربیاورید، با یک مداد براق به رنگ‌های گلبهی و مشابه آن، داخل چشم را بکشید. با توجه به اینکه سایه چشم دید زیادی ندارد، وقت خود را صرف کشیدن یک خط چشم زیبا با دنباله بلند کنید.

خانم‌های عینکی چگونه آرایش کنند؟

نحوه ریمل زدن برای خانم‌های عینکی

یکی از مهم‌ترین مراحل آرایش چشم برای عینکی‌ها ریمل است. استفاده نکردن از ریمل باعث می‌شود که آرایش چشم ناتمام به نظر برسد. اما استفاده غلط از ریمل نیز باعث می‌شود که مژه‌ها به شیشه عینک برخورد داشته باشند.

از طرفی با زدن عینک ناخودآگاه چشم شما درشت‌تر به نظر می‌رسد. بنابراین نباید به صورتی از ریمل استفاده کنید که آرایش چشم شما شلخته و شلوغ به نظر برسد. بهترین کار این است که هنگام خرید ریمل چشم، از انتخاب محصولاتی مانند ریمل‌های لیزری و ریمل‌هایی که مژه‌های شما را بسیار بلند می‌کنند خودداری کنید. همچنین به دلیل امکان تعریق پوست زیر چشم، بهتر است از ریمل‌های ضدآب استفاده کنید.

هنگام زدن ریمل بیشتر روی ریشه مژه‌ها تمرکز کنید. ریمل زدن از ریشه باعث می‌شود مژه‌ها از پشت عینک پرپشت ومنظم به نظر برسند و نوک موی مژه حالتی طبیعی و زیبا داشته باشد.

خانم‌های عینکی چگونه آرایش کنند؟

رژگونه برای عینکی‌ها؛ مرحله‌ای طلایی برای جلوه میکاپ

شاید برایتان عجیب به نظر برسد که استفاده از رژگونه نیز می‌تواند برای خانم‌های عینکی متفاوت باشد. اما واقعیت اینگونه است. در حقیقت نحوه زدن رژ گونه برای افرادی که از عینک استفاده می‌کنند تا حد زیادی به فریم عینک آن‌ها بستگی دارد. اگر از عینک‌هایی با فریم بزرگ استفاده می‌کنید، رژگونه را به صورت خطی بزنید و سعی کنید آن را روی سیب گونه نیاورید. در حقیقت زاویه رژگونه باید با زاویه فریم عینک هماهنگ باشد.

چرا آرایش لب برای خانم‌های عینکی اهمیت دارد؟

با توجه به اینکه آرایش چشم در افراد عینکی کمتر دیده می‌شود، می‌توانید به جای استفاده از سایه چشم روی نظم، زیبایی و جلوه آرایش لب تمرکز کنید. استفاده از تکنیک‌هایی برای قلوه‌ای کردن لب‌ها می‌تواند آرایش شما را بسیار متفاوت کند. اگر از فریم‌های رنگی استفاده می‌کنید، می‌توانید رنگ رژ را با رنگ فریم عینک ست کنید تا آرایش شما فانتزی شود.

خرید بهترین لوازم آرایش مناسب عینکی‌ها؛ از کدام فروشگاه خرید کنیم؟

آرایش مناسب افراد عینکی تنها به کمی حوصله و دقت بیشتر نیاز دارد. همچنین استفاده از محصولات با کیفیت می‌تواند به ماندگاری آرایش شما کمک کند. بنابراین در هنگام خرید، لوازم آرایشی را انتخاب کنید که چربی کمتری برای پوست شما ایجاد می‌کنند.

فروشگاه اینترنتی زیبابست یکی از بهترین فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی است. در این فروشگاه می‌توانید بهترین محصولات آرایشی اورجینال را به صورت آنلاین خریداری کنید. برای دیدن محصولات و خرید آسان به سایت زیبابست سر بزنید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار