چای لاته، طرز تهیه و هر آنچه که باید در مورد آن دانست
کد خبر: ۲۰۱۸۵۳
تاریخ انتشار: 2021 January 22    -    ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
چای لاته، که در ابتدا بهتر است یک توضیح مختصر در مورد نام گذاری چای بیان کنیم. بر خلاف ایران که در آن چای یک مفهوم کلی دارد، ولی در سایر کشور‌ها این موضوع متفاوت است و برای چای‌های سیاه، سبز، اولانگ از واژه تی “Tea” استفاده می‌شود. در حالی که برای چای‌های معطر و ادویه‌ای از واژه چای “Chai” استفاده می‌شود،

چای لاته چیست؟ طرز تهیه آن و هر آنچه که باید در مورد آن دانست!

چای لاته چیست؟ طرز تهیه آن و هر آنچه که باید در مورد آن دانست!«تابناک با تو» - چای لاته، که در ابتدا بهتر است یک توضیح مختصر در مورد نام گذاری چای بیان کنیم. بر خلاف ایران که در آن چای یک مفهوم کلی دارد، ولی در سایر کشور‌ها این موضوع متفاوت است و برای چای‌های سیاه، سبز، اولانگ از واژه تی “Tea” استفاده می‌شود.

در حالی که برای چای‌های معطر و ادویه‌ای از واژه چای “Chai” استفاده می‌شود، و برای چای‌های ترکیبی مثل ماسالا از واژه چای تی “Chai Tea” استفاده می‌شود.

چای لاته یک نوشیدنی کاراملی با طعم جذاب از ترکیب چای و ادویه جات به همراه شیر می‌باشد که سعی داریم در اینجا نحوه تهیه این نوشیدنی خوش مزه را برای شما بازگو کنیم.

چای لاته چیست؟

چای لاته چیست؟ طرز تهیه آن و هر آنچه که باید در مورد آن دانست!

چای ماسالا، که ترکیبی از ادویه‌های تند و گرم می‌باشد و تقریبا در تمام خانواده‌های کشور هندوستان استفاده می‌شود و با محبوبیت بالایی همراه است با گذشت زمان به سایر نقاط جهان گسترش پیدا کرد.

شیر که به عنوان یک آرام کننده طعم در بسیاری از نوشیدنی‌های استفاده می‌شد برای نوشیدن این چای به خاطعر طعم تند و ادویه‌های به کار رفته در آن با استقبال همراه شد، و واژه “چای تی لاته” برای آن استفاده شد که به مرور زمان کلمه “تی” از آن حذف شد و “چای لاته” گسترش پیدا کرد.

مناسب‌ترین چای برای تهیه چای لاته.

چای لاته چیست؟ طرز تهیه آن و هر آنچه که باید در مورد آن دانست!

 

استفاده از چای‌های سیاه کامل هندستان را می‌توان مناسبترین چای برای تهیه چای لاته معرفی کرد، استفاده از چای سیلان و آسام و همچنین چای انگلیسی برای این کار می‌توانند مناسب‌ترین گزینه باشند.

استفاده از چای کامل نسبت به چای تی بگ برای اینکار علاوه بر کیفیت بالاتر دارای تکه‌های بزرگتر و خرده‌های کمتری است که این ویژگی‌ها باعث می‌شود نوشیدنی ما دارای طعم و تلخی بهتری شود.

اما اگر چای تی بگ تنها چیزی است که در اختیار دارید برای تهیه چای لاته نیاز است از ۶ کیسه برای اینکار استفاده کنید.

انتخاب ادویه مناسب برای تهیه چای لاته

چای لاته چیست؟ طرز تهیه آن و هر آنچه که باید در مورد آن دانست!

استفاده از ادویه جات خاص و مناسب است که چای ماسالا را با بقیه چای‌ها متمایز می‌کند، ما بعد از انتخاب چای مناسب در مرحله قبل نیاز به انتخاب ادویه‌های مناسب برای تهیه یک چای لاته عالی داریم.

۵ ادویه اصلی و مهم برای انجام این کار:

* هل سبز: از بهترین ادویه‌های قابل استفاده با چای که باعث ایجاد یک طعم و رایحه‌ی گرم و ایجاد بوی گل!
* میخک: این ادویه وظیفه ترکیب کننده و یک دست کننده عطر ادویه‌های استفاده شده در این چای را دارد، که دارای طعم گرم و عطر مناسبی می‌باشد.
* چوب دارچین: به خاطر طعم شیرین آن، دارای طعم متفاوت تری نسبت به بقیه ادویه‌های این چای می‌باشد.
* زنجبیل تازه: ادویه‌ای که سخت‌تر در دسترس می‌باشد که دارای طعم شگفت انگیز و خواص بالایی می‌باشد.
دانه‌های فلفل سیاه: این ادویه که در هندوستان یکی از عناصر اصلی غذاهایشان می‌باشد دارای گرمی بالایی است که باعث تعادل شیرینی چای می‌شود.

نکته: استفاده از شیرین کننده زیاد در چای باعث می‌شود که طعم ادویه‌های شما مشخص نشود، پس از استفاده زیاد از شکر و بقیه شیرین کننده‌های خودداری کنید، برای اینکار استفاده از شکر گرانول، شکر قهوه‌ای و شربت افرا بسیار مناسب می‌باشد که حتی باعث برجسته شدن طعم ادویه شما می‌شود.

تهیه چای لاته در منزل

 چای لاته چیست؟ طرز تهیه آن و هر آنچه که باید در مورد آن دانست!

مواد لازم:

۲ عدد چوب دارچین خرد شده
۲ قاشق چای خوری فلفل سیاه
۱۰ عدد میخک کامل
۶ تکه هل سبز
۴ پیمانه آب
یک قطعه زنجبیل تازه
۲ قاشق چای خوری چای سیاه کامل یا ۶ عدد چای تی بک
۳ پیمانه شیر کامل
شکر یا شیرین کننده‌های دیگر به مقدار کافی

مراحل تهیه چای لاته

چای لاته چیست؟ طرز تهیه آن و هر آنچه که باید در مورد آن دانست!

ابتدا ادویه‌های خود را به جز زنجبیل، داخل ماهی تابه ریخته و روی یه دمای متوسط ۳ الی ۴ حرارت دهید که معطر شوند.

چای خود را دم کنید تا اینکار انجام می‌شود، آب و زنجبیل را باهم ترکیب کنید و بر روی شعله گذاشته تا ۵ دقیقه بجوشد، در ادامه ادویه‌های خود را به چای اضافه کرده و مخلوط آب و زنجبیل را نیز به آن اضافه کنید و به مدت ۱۰ دقیقه روی مخلوط خود را بپوشانید تا کاملا عطر و طعم لازم را بگیرد.

در حالی که چای شما هنوز گرم است شیرین کننده خود را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب شود، سپس چای خود را از صافی عبور دهید و ادویه جات و تمام ناخالصی‌ها را از آن جدا کنید.

در ادامه شیر خود را به صورت فوم دار تهیه کنید، و در هر فنجان در حدود ۳/۴ از چای ریخته و ۱/۲ شیر ریخته، چون شیر فوم دار است بهتر است بیشتر از حجم فنجان ریخته شود و از سطح آن بالاتر بیاید.

منبع: کافی میکس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار