اتفاقات آخرین روز دونالد ترامپ در کاخ سفید
کد خبر: ۲۰۱۸۱۲
تاریخ انتشار: 2021 January 21    -    ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
در آخرین روز دونالد ترامپ در مقام ریاست جمهوری جمهور ایالات متحده، او پیش از ترک دفترش سخنرانی خداحافظی خود را ایراد کرد و گفت: «ما کاری که برایش آمده بودیم را انجام دادیم و بسیار بیشتر از آن». در ویدیویی که در یوتیوب منتشر شده، ترامپ می‌گوید که در مدت حضورش در کاخ سفید «نبرد‌های سخت، سخت‌ترین نبردها» را تجربه کرده است.

اتفاقات آخرین روز دونالد ترامپ در کاخ سفید

اتفاقات آخرین روز دونالد ترامپ در کاخ سفید«تابناک با تو» - در آخرین روز دونالد ترامپ در مقام ریاست جمهوری جمهور ایالات متحده، او پیش از ترک دفترش سخنرانی خداحافظی خود را ایراد کرد و گفت: «ما کاری که برایش آمده بودیم را انجام دادیم و بسیار بیشتر از آن». در ویدیویی که در یوتیوب منتشر شده، ترامپ می‌گوید که در مدت حضورش در کاخ سفید «نبرد‌های سخت، سخت‌ترین نبردها» را تجربه کرده است، زیرا «این چیزی بود که شما مرا برای آن انتخاب کردید». دونالد ترامپ هنوز به طور کامل نتایج انتخابات نوامبر گذشته را نپذیرفته است، انتخاباتی که با باخت او به جو بایدن همراه بود. امروز آخرین روز ریاست جمهوری دونالد ترامپ است و رأس ساعت ۱۲ ظهر چهارشنبه به وقت واشنگتن دی سی، جو بایدن رییس جمهور ایالات متحده برای ۴ سال آینده خواهد بود.

اتفاقات آخرین روز دونالد ترامپ در کاخ سفید

در ساعات آخر حضورش در کاخ سفید، ترامپ چندین عفو و تخفیف مجازات برای برخی از نزدیکان سابقش از جمله استیو بنن، مشاور سابق خود صادر کرده است. در عصر روز تحلیف، بایدن می‌خواهد به ۴۰۰،۰۰۰ آمریکایی که تاکنون در اثر ابتلا به کرونا جانشان را از دست داده اند ادای احترام نماید. ترامپ در ویدیو منتشر شده وداع خود با کاخ سفید گفته است: «خشونت سیاسی حمله به تمام چیز‌هایی است که ما به عنوان آمریکایی‌ها عزیز می‌داریم. این موضوع هیچگاه تحمل نخواهد شد». وی در این ویدیو از نام جو بایدن برای اشاره کردن به او استفاده نکرد. او که در دو هفته پایانی ریاست جمهوری اش به دلیل حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره مورد انتقاد شدید قرار گرفته بود اولین رییس جمهور ایالات متحده است که دو بار استیضاح می‌شود. ترامپ در پیام ویدیویی خود می‌گوید که دولت او «بزرگ‌ترین اقتصاد تاریخ جهان» را ساخته است.

اتفاقات آخرین روز دونالد ترامپ در کاخ سفید: از پیام خداحافظی تا دستورات جو بایدن

دونالد ترامپ در آخرین روز حضور خود در کاخ سفید یک سخنرانی ۲۰ دقیقه‌ای از پیش ضبط شده داشت و آنجا را ترک کرد.

در آخرین سال ریاست جمهوری دونالد ترامپ، بازار‌های بورس ایالات متحده که به شدت از شیوع ویروس کرونا صدمه دیده بودند، توانستند بخشی از سقوط خود را جبران کنند به طوری که شاخص نزدک ۴۲ درصد و شاخص اس اند پی با ۱۵ درصد رشد مواجه شدند. با این وجود اقتصاد ایالات متحده نیز در سال ۲۰۲۰ مانند دیگر نقاط جهان با مشکلات متعدد روبرو شد. در ماه دسامبر بار دیگر بر تعداد بیکاران افزوده شد.

همچنین در ماه‌های اخیر خرده فروشی کاهش یافته و شغل‌های بیشتری از بین رفت. دونالد ترامپ که با درصد محبوبیت ۳۴ درصد کاخ سفید را ترک می‌کند (عددی که کمترین میزان محبوبیت در میان روسای جمهوری ایالات متحده در هنگام ترک کاخ سفید است) در ادامه پیام خود گفت: «دستور کار ما در مورد چپ و راست نبود، در مورد جمهوری خواه و دموکرات نبود بلکه در مورد خیرخواهی برای یک ملت بود و این به معنای کل مردم کشور است».

اتفاقات آخرین روز دونالد ترامپ در کاخ سفید

دونالد ترامپ در خداحافظی ۲۰ دقیقه‌ای خود به دستاورد‌های قابل توجهش اشاره کرد. او در سال ۲۰۱۶ برای تکان دادن صحنه سیاسی ایالات متحده نامزد شد و نظم سیاسی موجود را به هم ریخت. او به عنوان یک شخصیت غیرسیاسی و بیرونی وارد سیستم سیاسی ایالات متحده شد و صدای کسانی شد که به سیستم کنونی اعتماد نداشته و حس می‌کردند این سیستم دیگر برای آن‌ها کار نمی‌کند. ترامپ در پیام خود می‌گوید: «من در نبرد‌های سختی شرکت کردم، سخت‌ترین نبردها، سخت‌ترین انتخاب ها، زیرا این همان کاری بود که شما مرا برای آن انتخاب کرده بودید». بعد از ۴ سال هنجارشکنی و زیر پا گذاشتن سنت روسای جمهوری پیشین، تغییر دادن انتظارات از رفتار‌های رییس جمهور، دونالد ترامپ سیاست ایالات متحده را طوری تغییر داد که شاید هیچگاه به دوران قبل از او بازنگردد.

روز سه شنبه، جو بایدن و همسرش خانه خود در ایالت دلوور را ترک کرده تا به واشنگتن بازگردند، جایی که رییس جمهور آینده ایالات متحده در طی ۳۶ سال اخیر به عنوان سناتور و از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ نیز در مقام معاون رییس جمهور در آن حضور داشته است. او در سخنرانی خداحافظی احساسی چنین گفت: «وقتی بمیرم، دلوور روی قلبم نقش خواهد بست». امروز بایدن به کاخ سفید خواهد رفت و در ادامه رأس ساعت ۱۲ ظهر برای ادای سوگند و مراسم تحلیف در ساختمان کنگره حضور خواهد یافت. این مراسم تحلیف شبیه دیگر مراسم تحلیف ریاست جمهوری در ایالات متحده نخواهد بود، زیرا واشنگتن تحت تدابیر امنیتی شدید و بی سابقه خواهد بود. تنها تعداد معدودی از افراد اجازه حضور در نشنال مال برای دیدن مراسم ادای سوگند او را خواهند داشت، مراسمی که قبل از این با حضور هزاران نفر برگزار می‌شد.

اتفاقات آخرین روز دونالد ترامپ در کاخ سفید: از پیام خداحافظی تا دستورات جو بایدن

دونالد ترامپ، اما در مراسم تحلیف جانشین خود شرکت نکرده و صبح روز چهارشنبه به فلوریدا سفر می‌کند. بدین ترتیب پس از اندرو جانسون در سال ۱۸۶۹، ترامپ اولین رییس جمهور ایالات متحده خواهد بود که در مراسم تحلیف جانشین خود حاضر نخواهد شد. جو بایدن می‌خواهد پس از ادای سوگند، برخی از فرمان‌های بحث برانگیز دونالد ترامپ را لغو کند؛ از جمله لغو دستور ممنوعیت ورود شهروندان برخی از کشور‌های مسلمان به ایالات متحده و همچنین بازگشت به معاهده پاریس. او همچنین گفته که اعضای جدا شده خانواده‌های مهاجران غیرقانونی را بار دیگر کنار هم جمع خواهد کرد و پوشیدن ماسک را الزامی اعلام می‌کند. تایید صلاحیت اعضای کابینه انتخاب شده توسط جو بایدن نیز از اواخر روز سه شنبه آغاز شده است.

روزیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار