تمرین در دمای منفی ۲۲ درجه در آرزوی صلح
کد خبر: ۲۰۱۶۶۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2021 January 20    -    ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
رقیب فاروقی می‌گوید اکثر ورزش‌هایش هوازی است و هر هفته یک یا دو بار نمایش‌هایی را در فضای آزاد انجام می‌دهد. این نمایش‌ها شامل شنا در فصل زمستان، صحرانوردی و کوهنوردی، موتور‌سواری در کوهستان، بوکس، اسکی‌ و سایر حرکات فری‌استایل است. رقیب فاروقی اخیرا باشگاهی را برای پرورش اندام ایجاد کرده و می‌گوید:...

تمرین در دمای منفی ۲۲ درجه«تابناک باتو»ـ ورزشکار افغان پس از گذاشتن عکس‌های تمرینات سخت در فیسبوک محبوب کاربران شبکه‌های اجتماعی افغانستان شده است.

تمرین در دمای منفی ۲۲ درجه

رقیب فاروقی، ورزشکار افغان (راست) و جیسون موموآ، ستاره هالیوود

رقیب فاروقی از ورزشکاران نامدار ولسوالی مرغاب ولایت غور (غرب افغانستان) است. او گفت "در هوای زیر ۲۲ درجه در رودخانه هریرود" با آرزوی آمدن صلح در افغانستان تمرین می‌کند.

موهای بلند و فر، ریش، "سیکس‌پک" شکم یا همان شش تکه از عضلات ناحیه شکم و بازوهای بزرگش شباهت زیادی به جیسون موموآ (Jason Momoa) هنرپیشه آمریکایی دارد که نقش‌هایی مانند 'کال دروگو ' در سریال بازی تاج و تخت و آکوامن را بازی کرده ‌است.

شماری از کاربران افغان هم در شبکه‌های اجتماعی در واکنش به عکس‌های او، آقای رقیب را با جیسون موموآ و آکوامن مقایسه کرده‌اند.

او که در باشگاه ورزشی خودش در فیروز کوه مشغول آموزش پرورش اندام و وزنه برداری به علاقمندان است، می‌گوید: "ورزش صحت است، ورزش زند‌گی است و هیچگاه از ورزش فاصله نخواهم گرفت".

تمرین در دمای منفی ۲۲ درجه

تمرین در دمای منفی ۲۲ درجه

او می‌گوید: "با تمریناتی که در آب‌های یخ‌زده هریرود و زیر برف انجام دادم، می‌خواستم، قدرت بدنی‌ام را به نمایش بگذارم و نشان بدهم که هیچ کاری ناممکن نیست."

حتی در شرایط حساسی که شیوع کرونا سبب قرنطینه و بسته شدن بسیاری از مکان‌های ورزشی شده است، رقیب دست از تمرینات نکشید و با "پوشیدن ماسک ودستکش و مراعات کردن حفظ الصحه فردی" به کوهنوردی می‌رود.

رقیب فاروقی که گفته می‌شود مهارت‌هایش در ولایت خود رقیب ندارد، شدیدا علاقمند وزنه‌برداری قدرتی و پرورش اندام است، اما می‌خواهد حرکات فری‌استایل انجام بدهد و ورزش‌های فری‌استایل را در افغانستان رایج سازد.

او می‌گوید ورزش را در سال ۱۳۹۲ آغاز کرده و "تنها از غذاهای طبیعی" استفاده و روزانه سه تا چهار ساعت تمرین می‌کند.

او گفت: "هیچگاه مربی و یا آموزگاری نداشته‌ام، تمام حرکاتی را که انجام می‎دهم، خودم طراحی می‌کنم. هدف از باشگاهی که ایجاد کرده‌ام سلامتی جسمی خود و دوستان و رفقایم است. این باشگاه را با هزینه خود ساخته‌ام که عواید و مفاد پولی برایم ندارد."

تمرین در دمای منفی ۲۲ درجه

تمرین در دمای منفی ۲۲ درجه

تمرین در دمای منفی ۲۲ درجه

جیسون موموآ هنرپیشه آمریکایی است که در نقش کال دروگو در مجموعه تلویزیونی بازی تاج و تخت و اکوامن در فیلم با همین نام بازی کرده است

رقیب فاروقی می‌گوید اکثر ورزش‌هایش هوازی است و هر هفته یک یا دو بار نمایش‌هایی را در فضای آزاد انجام می‌دهد. این نمایش‌ها شامل شنا در فصل زمستان، صحرانوردی و کوهنوردی، موتور‌سواری در کوهستان، بوکس، اسکی‌ و سایر حرکات فری‌استایل است.

رقیب فاروقی اخیرا باشگاهی را برای پرورش اندام ایجاد کرده و می‌گوید:"هدف از ایجاد این باشگاه تشویق جوانان به روی‌آوردن به ورزش و دوری از مواد مخدر است."

او با گذاشتن عکس‌هایش در صفحات اجتماعی می‌خواهد جوانان را به ورزش تشویق کند و از حکومت مرکزی می‌خواهد در راه‌اندازی نمایش‌ها و آموزش جوانان او را کمک کند.

او می‌گوید: تا به‌حال هیچ کمکی از فدراسیون ورزشی و مسئولین دریافت نکرده‌ام.

او در پهلوی تمرینات سنگین، خیاطی هم می‌کند و لباس‌ها و پوشاک نظامی تهیه و به فروش می‌رساند. او در ۱۴ سالگی به خواست خانواده ازدواج کرده و اکنون دارای سه فرزند است.

تمرین در دمای منفی ۲۲ درجه

تمرین در دمای منفی ۲۲ درجه

تمرین در دمای منفی ۲۲ درجه

محجوبه نوروزی

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
0
7
احسنت مشروط به همراه اخلاق نیکو ومردانگی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
1
0
در فیروز کوه کجا؟ ایران یا افغانستان.مگر افغانستان هم فیروز کوه دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
بله گرامی افغانستان نیز فیروزکوه دارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار