اشک‌های یخ‌زده
کد خبر: ۲۰۱۶۵۹
تاریخ انتشار: 2021 January 20    -    ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
با این تصاویر نگاهی می‌افکنیم به جهان پیرامون‌مان. تصاویری از رویدادهای خارق‌العاده یا روزمره، از زیبایی‌ها و زشتی‌ها. و البته در این تصاویر همیشه انسان‌ها و حیوانات جایگاهی خاص دارند.

اشک‌های یخ‌زده«تابناک باتو» ـ با این تصاویر نگاهی می‌افکنیم به جهان پیرامون‌مان. تصاویری از رویدادهای خارق‌العاده یا روزمره، از زیبایی‌ها و زشتی‌ها. و البته در این تصاویر همیشه انسان‌ها و حیوانات جایگاهی خاص دارند.

اشک‌های یخ‌زده

اشک‌های یخ‌زده
دریاچه سایرام در شمال باختری چین در نزدیکی مرز این کشور با قزاقستان واقع شده است. در مورد پیدایش این دریاچه داستان عشقی سوزناکی روایت می‌شود. برپایه داستان‌های مردم منطقه، دریاچه سایرام از اشک‌های یک دختر و پسر عاشق قزاق به وجود آمده که عشق آنها در پی مداخله شیطان ناکام ماند. این تکه‌های یخی که به اشک‌های منجمد می‌مانند، حباب‌های یخ‌زده گاز متان در دریاچه سایرام هستند.

اشک‌های یخ‌زده

آبتنی خوش‌منظره
وقتی صبح از خواب بیدار می‌شویم و بلافاصله در آینه نگاه می‌کنیم، تصویری که می‌بینیم الزاما کمکی به هشیار شدن و بیداری کامل ما نمی‌کند. منظره‌ای که این شهروند سیک در هند می‌بیند، البته مشمول این قاعده نمی‌شود.

اشک‌های یخ‌زده

سلاحی علیه کرونا
هند به تازگی برای دو واکسن کرونا مجوز اضطراری صادر کرده است. با توجه به جمعیت ۳/ ۱ میلیاردی هند احتمالا ماه‌ها طول می‌کشد تا نوبت به واکسن‌زدن این هنرمند کلکلته‌ای برسد.

اشک‌های یخ‌زده

پرواز بر فراز شهر
یِوگنی کلیموف، ورزشکار روس از روی سکوی پرش بر فراز مرکز شهر اینسبروک در اتریش می‌پرد؛ لااقل از این زاویه دید! سکوی پرش اسکی برگیسل در اینسبروک سومین ایستگاه در مسابقات چهارمرحله‌ای پرش اسکی است و برای بسیاری از ورزشکاران "ایستگاه سرنوشت" محسوب می‌شود.

اشک‌های یخ‌زده

وقتی تست کرونا هم موتوریزه می‌شود
اینجا محل نمایش خودرو نیست، میدانی برای آزمایش خودرو هم نیست، این صف تست کرونا درپارکینگ استادیوم دودگر در لس‌آنجلس است. آمریکا با عبور از مرز ۳۵۰ هزار تلفات پاندمی کرونا صدرنشین مرگ‌ومیر بیماری کووید ۱۹ در جهان است. از زمان آغاز پاندمی تا کنون نزدیک به ۳۰ میلیون نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند.

اشک‌های یخ‌زده

رئیس جمهور آغشته به خون
روند و عملیات پاکسازی و ایجاد نظم و ترتیب در کنگره آمریکا پس از حمله خشونت‌بار هوادران ترامپ همچنان ادامه دارد. در جریان این هجوم و حمله خسارات زیادی به بار آمده و شماری از اشیاء موجود در کنگره آسیب دیده‌اند، از جمله مجسمه زکری تیلور، دوازدهمین رئیس جمهور آمریکا که به خون آغشته شده است. بازرسان این مجسمه را در نایلون پیچیده‌اند. تحقیقات آنان همچنان جریان دارد.

اشک‌های یخ‌زده

رستوران در برف و بوران
مالاگا در جنوب اسپانیا با سواحل روشن و آفتابی‌اش از مقصدهای محبوب گردشگرانی از سراسر دنیاست؛ امسال اما برف و بوران بر سواحل زیبای این منطقه تاخت و سرمایی بی‌سابقه با ۳۵ درجه زیر صفر به کرانه دریا هجوم آورد. تراس‌های ساحلی که با بحران کرونا خلوت شده بودند، این بار در امواج بلند دریا غرق شدند.

اشک‌های یخ‌زده

درخت کاج نوش جان!
درختان کاج که تا چندی پیش به خاطر کریسمس آرایش شده و زینت‌بخش خانه‌ها بودند، اکنون جهت جمع‌آوری در کنار خیابان‌ها قرار دارند. البته برخی این درختان را به باغ‌وحش‌ها و پارک‌های وحشی اهدا می‌کنند تا به عنوان خوراک جانواران مورد استفاده قرار گیرند. درختان کاج به ویژه برای فیل‌ها و شترها خوراکی لذیذ محسوب می‌شوند. تصویری از فیل‌های باغ‌وحشی در جمهوری چک که سرگرم چشیدن طعم درختان کاج هستند.

اشک‌های یخ‌زده

عکس روز: در پهنای صحرا
تصویری از صخره‌هایی عظیم و خودرویی که در پشت خود گرد و خاکی چشمگیر بر پا کرده است. صحنه‌ای از مسابقه پرقدمت اتومبیلرانی پاریس − داکار که امسال برای دومین بار در عربستان سعودی برگزار می‌شود. در این دوره ۳۱۰ ورزشکار فعال در صحنه اتومبیلرانی در این مسابقه دو هفته‌ای شرکت دارند؛ مسابقه‌ای که پرخطر است. از زمان راه‌اندازی این مسابقه در سال ۱۹۸۷ تا کنون ۶۹ نفر جان خود را در جریان آن از دست داده‌اند.

اشک‌های یخ‌زده

شکرگزاری به سبک هندی
در ماه ژانویه مردم هند، نپال و سایر کشورهای با اکثریت هندو به خاطر محصولات کشاورزی از خدایان تشکر می‌کنند. رسوم مختلفی در این جشن انجام می‌شوند؛ از بادبادک هوا کردن تا جوشاندن برنج. در ایالت بنگال غربی واقع در شمال هند، باورمندان به این رسم در یک ساعت دقیق اخترشناسی در آب رود گنگ که مقدس شمرده می‌شود از خدایان تشکر می‌کنند؛ کاری که این زنان در حال انجام آنند.

اشک‌های یخ‌زده

هشدار، جانور درنده!
در پارک جنگلی "پاسادنا جوراسیک" در نزدیکی لس‌انجلس، برخی از جانوران منقرض شده از دوران پیشاتاریخی به روزگار ما بازگشته‌اند تا دل مردمان را از وحشت و هراس پر کنند. دایناسورهای این پارک همه چیزشان طبیعی است جز آن که جان ندارند و اهل شوخی و مزاح هم هستند و سر به سر بازدیدکنندگان می‌گذارند. گردش در پارک حتی در روزگار کرونا برای همگان آزاد است به شرط آن که از خودرو پیاده نشوند.

اشک‌های یخ‌زده

پرواز با صندلی چرخدار
گرچه لای چی‌­−وای فلج است و نیازمند به ویلچیر، اما قادر به انجام کارهایی است که احتمالا دیگران توان انجام آن را ندارند. او نه تنها با پاراگلایدر پرواز می‌کند، بلکه خود نیز به تنهایی مسیر رسیدن به پرتگاه و نقطه آغاز پرواز را پشت سر می‌گذارد. تصویری از او در حین پرواز در ارتفاع ۳۲۰ متری در نزدیکی برج نینا، آسمانخراشی هشتاد طبقه‌ای در هنگ‌کنگ.

اشک‌های یخ‌زده

مسجد سفیدپوش
کلان‌شهر استانبول شنبه گذشته (۲۷ دی / ۱۶ ژانویه) شاهد بارش شدید برف تا ۴۰ سانتی‌متر بود؛ رویدادی که به ندرت پیش می‌آید. کشورهای "گرمسیری" مانند اسپانیا، ایتالیا و یونان نیز در هفته‌های اخیر با توده هوای سرد و بارش برف روبه‌رو بوده‌ و یکی از سردترین زمستان‌های دهه‌های اخیر را تجربه می‌کنند. نمایی از مسجد معروف سلطان احمد در استانبول که سفیدپوش شده است.

منبع: dw.com

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار