شکستن رکورد طولانی ترین شیرجه زیر آب با یک نفس
کد خبر: ۲۰۱۶۳۰
تاریخ انتشار: 2021 January 19    -    ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
برای یک انسان معمولی، خیلی طول نمی کشد که در زیر آب برای دوباره نفس کشیدن دست و پا بزنیم. اما برای استیگ سورینسن (Stig Severinsen) ، شیرجه رو آزاد دانمارکی اوضاع کاملاً متفاوت است و او تنها پس از ۲۰۲ متر شیرجه زیر آب بود که حس کرد به نفس کشیدن دوباره نیاز دارد.

شکستن رکورد طولانی ترین شیرجه زیر آب با یک نفس«تابناک با تو» - سورینسن مدعی شده که با تازه ترین شیرجه خود به طول ۲۰۲ متر، رکورد گینس در زمینه طولانی ترین شیرجه زیر آب با یک نفس و استفاده از باله در بخش مردان و در آب های آزاد را شکسته است. این مرد ۴۷ ساله در ۲۶ نوامبر گذشته در لاپاز، مکزیکو موفق به ثبت این رکورد خارق العاده شد. رکورد قبلی در این زمینه که در سال ۲۰۱۶ به ثبت رسید تنها ۲۵ متر بود.

سورینسن در مصاحبه با رکوردهای جهانی گینس (Guinness World Records) چنین گفت: «وقتی که حدود یک سال پیش جهان با کووید-۱۹ مواجه شد، دنبال راهی می گشتم تا نشان دهم شیوع ویروس بهانه ای برای فراموش کردن اولویت هایمان برای طبیعت یا قرار دادن رویاهایمان در حالت توقف موقتی نیست. کاملاً برعکس، پیام من این است که جهان مکان خارق العاده ای است و بدن ما در کنار مغزمان می تواند به باورنکردنی ترین چیزها دست یابد. به جای اینکه به خودمان اجازه دهیم در اثر ترس فلج شویم، باید به تلاش های بشری ادامه دهیم. اما این کار باید در تعادل با طبیعت انجام شود و نه در جهت مخالف آن».

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار