5 شامپوی موثر در سلامت مو
کد خبر: ۲۰۱۵۷۸
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: 2021 January 18    -    ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱

5 شامپوی موثر در سلامت مو

5 شامپوی موثر در سلامت مو

 

انتخاب یک شامپوی مناسب برای تمیزی و حفظ سلامتی موها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مهمترین مرحله ی مراقبت از مو انتخاب شامپوی مناسب و موثر متناسب با نوع موها می باشد. کیفیت مو و ویژگی های آن در هر فردی متفاوت است اما چیزی که در این راستا بسیار اهمیت دارد انتخاب محصولی ست که از هر نظر نیازهای مراقبتی و تغذیه ای فولیکول های مو را برطرف نماید. انتظار ما ممکن است با توجه به خصوصیات مو متفاوت باشد. چه کسی خواهان موهای سرزنده، براق، ابریشمی و سالم نیست. شامپوهای تولیدی از نظر ترکیبات و فرمولاسیون به کار رفته دارای تفاوت های اساسی می باشند؛ آنچه که اهمیت دارد نوع موهای شما و نیازی است که درصدد بر طرف نمودن آن می باشید. امروزه انواع شامپو از جمله شامپو ضد ریزش مو، ضد شوره، شامپو خشک، شامپو بدون سولفات و ... در جهت حفظ سلامتی و سرزندگی موهای شما در انواع  برندهای مختلف تولید و روانه بازار شده اند. ما در این مقاله 5 شامپوی موثر در سلامت مو را مطرح کرده ایم تا راهنمایی باشیم برای انتخاب هرچه بهتر شما. 

 

  1. شامپو ضد ریزش مو تقویت کننده و موثر در رشد موها

 

5 شامپوی موثر در سلامت مو 

معمولا افرادی که موهای سالمی دارند به طور متوسط 50 تا 100 رشته در روز از دست می دهند اما این ریزش ممکن است در اثر عوامل مختلف چون استرس، استفاده از شوینده های مو بی کیفیت، رنگ کردن بیش از حد موها و کمبود انواع ویتامین ها در بدن تشدید شود.

آیا شامپوهای ضد ریزش مو واقعا موثرند؟ متأسفانه ، این یک پاسخ ساده بله یا خیر نیست. بسیاری از شامپوهای ریزش مو حاوی روی ، بیوتین ، نیاسین و کراتین هستند که طبق آزمایش دانشمندان تاثیر بالایی در رشد مو و جلوگیری از ریزش آن ها دارند. یکی از شاخص های اصلی ریزش مو کمبود روی در بدن می باشد که در اکثر شامپوهای ضد ریزش مو به عنوان ماده ی اولیه استفاده شده است. بیوتین نیز به طور قطع به رشد مو کمک می کند چرا که زیر ساخت کراتین بدن را بهبود می بخشد. نیاسین موجود در این شامپوها یک ماده مغذی ضروری برای انسان است که گردش خون را بهبود می بخشد و اکسیژن و مواد مغذی بیشتری را به فولیکول های مو منتقل می کند. کراتینن نیز یک پروتئین طبیعی و یکی از مواد اصلی در مو است که 90٪ رشته های مو شما را تشکیل می دهد و سبب ضخیم و سالم تر دیده شدن موها می شود. بنابراین انتخاب و استفاده از شامپوهای مخصوص جلوگیری از ریزش مو می تواند به صورت موضعی این کمبود ویتامین ها را جبران نماید و سبب قطع ریزش آنها شود.

  1. شامپو فاقد سولفات معجزه ای برای جلوگیری از خشکی و شکستگی مو

استفاده از شامپوی حاوی سولفات و پارابن با گذشت زمان باعث ساییدگی مو می شود. این امر باعث می شود که مو سلامت خود را از دست داده و کدر شود. سولفات، نمک، پارابن و اس اس ها موادی هستند که به طور کلی در بسیاری از شامپوها استفاده می شوند. سولفات باعث کف کردن شامپو می شود و روغن های موجود در مو را تمیز می کند. همچنین سلول های مرده و آلودگی های پوست سر را از بین می برد. با این حال ، تعادل چربی طبیعی مو را مختل می کند و باعث خشک شدن و از بین رفتن رطوبت مو می شود.

شامپو بدون سولفات و نمک سبب خشکی و آسیب به موهای شما نمی شوند. این محصولات حاوی فرمولاسیون سبک و نرم تری هستند که از شکستگی و خشک شدن تارهای مو محافظت می کنند. شوینده های فاقد SLS به راحتی از روی مو شسته می شوند و هیچ گونه پس مانده ای روی پوست کف سر باقی نمی گذارند. کسانی که موهایشان به مراقبت ویژه ای نیاز دارند و افرادی با پوست سر حساس بهتر است از این نوع استفاده نمایند. موهای رنگ شده، خشک و آسیب دیده با استفاده از این شامپو رطوبت خود را حفظ می کنند و از تحریک مجدد آن ها جلوگیری می شود.

 

  1. از شامپوی خشک برای شادابی فوری موهای خود استفاده کنید

 

شامپو خشک ، یکی از کاربردی ترین محصولاتی است که به عنوان راه حلی سریع برای مبارزه با موهای چرب تولید شده است. اثر فوری بر روی مو ایجاد می کند و با جذب سبوم اضافی مو در عرض چند ثانیه از ظاهر موهای چرب خود دور شویم. 
این شامپوها معمولاً به صورت اسپری هستند که چربی اضافی مو را جذب می کنند  و بلافاصله موهایی حجیم، تمیز، سرزنده، خوشبو و با طراوت به ارمغان خواهند آورد. استحمام زیاد سبب خشکی و آسیب دیدگی موها و پوست شما خواهد شد و همچنین ممکن است در روزهای کاری شلوغ و مسافرت وقت کافی برای شستن موهای خود نداشته باشید. این محصول چاره ساز کار شما خواهد بود.  در دو نوع اسپری و پودری تولید و روانه ی بازار شده است و حاوی الکل یا مواد فعال نشاسته ای برای از بین بردن سبوم و عرق اضافی از پوست کف سر شما  خواهد بود.

 

  1. شامپو ضد شوره راه حلی برای از بین بردن ریزدانه های سفید مزاحم

 

5 شامپوی موثر در سلامت مو

 

شوره سر ممکن است در اثر عوامل مختلفی چون نشستن منظم و تمیز موها، رژیم غذایی نادرست، استفاده مکرر از محصولات مراقبتی مثل ژل و واکس مو، باکتری ها و تشکیل قارچ در پوست سر و ... ایجاد شود. این ریز دانه های سفید مزاحم یک مشکل قابل کنترل است و با شستشوی روزانه توسط شامپو ضد شوره ی سر برطرف خواهند شد. این شامپو ها به دلیل ترکیبات ویژه خود شامل نیاسینامید، اسید های آمینه و پرینیون روی و ... سبب فعال شدن مولکول های دفاعی طبیعی پوست سر شده و با اثرات ضدقارچی و ضدباکتریایی خود سبب کاهش التهابات پوستی، خشکی و خارش پوست کف سر و در نهایت کاهش شوره ی سر شوند.

  1. با شامپو مخصوص موهای رنگ شده از رنگ موی خود مراقبت کنید

موهای رنگ و دکلوره شده به دلیل قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی، به مرور زمان خشک شده و دچار شکستگی و آسیب می شوند. به همین دلیل نیاز به مراقبت ویژه ای را می طلبند. شامپو مخصوص موهای رنگ شده دارای فرمولاسیون ویژه مرطوب کنندگی و آبرسانی هستند که به عمق موها نفوذ کرده و سبب نرمی و لطافت آنها خواهند شد. اثر محافظتی این محصول به قدری بالاست که بعد از استفاده مانع از آسیب فاکتورهای محیطی، اشعه های مضر خورشیدی و وسایل حرارتی چون سشوار می شود. این شامپو ها مختص موهای رنگ شده تولید شده اند و  تارها و رشته های مو را شاداب، با طراوت و سرزنده خواهند نمود. با ترکیبات ویژه ای که دارند سبب تثبیت رنگ مو شده و از تغییر و پاک شدن آن ها جلوگیری می نمایند. موهای حساس را ترمیم و تغذیه می کنند و مانع از ریزش و کدر شدن آنها می شوند.

 

سخن آخر:

از آنجایی که مو بخش مهمی از زیبایی هر فرد محسوب می شود، انتخاب و خرید محصولات متناسب با آن باید از مکان هایی صورت گیرد که امتحان خود را در اصالت کالا پس داده باشد. فروشگاه اینترنتی زز زاگرس یکی از بزرگترین واردکنندگان محصولات اصل و اورجینال، در راستای جلب اعتماد مشتری، انواع شامپو با برندهای خارجی را برای هر نوع سلیقه ای در سایت اینترنتی خود فراهم نموده است. کافیست به آدرس www.zzzagros.com مراجعه نمایید تا انواع محصولات مختلف اعم از شامپو ضد شوره، شامپو خشک، شامپو فاقد سولفات و شامپو ضد ریزش مو اصل و مورد نیاز خود را با صرف کمترین زمان و انرژی تهیه نمایید.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
0
0
بنویسید رپرتاژ آگهی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
0
0
شامپوی بدون سولفات خیلی برای موهای رنگ شده مناسبه، رنگ مو رو از بین نمیبره. من چندساله که دارم از شامپوی بدون سولفات استفاده میکنم و راضیم
ساناز علیزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
0
0
چقدر جالب تا حالا شامپو خشک به گوشم نخورده بود و واقعا نمیدونستم چه کاربرد خوبی تو شرایط اضطراری داره، مرسی از مقاله ی خوبتون
لیلا
|
United States
|
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
0
0
مطلب مفیدی بود ممنون
سمیرا بهاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
0
0
باورم نمی شه ریزش مو ها را میشه با شامپو کنترل کرد. خیلی مقاله مفید و تاثیر گذاری بود
زز زاگرس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
0
0
با داشتن اطلاعات درمورد این شامپوها میتونین بهتر از موهاتون مراقبت کنین. ممنون از سایت تابناک با تو که این مقاله جامع و مفید رو منتشر کردند.
عاطفه کیانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
0
0
دقت کنین کسایی که موهاشون رنگ شده ست حتما حتما از شامپو موهای رنگ شده استفاده کنن چون باعث ماندگاری موها میشه. مطلب خوبی بود ممنون
رها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
0
0
موهای هم دچار ریزش شدیدی شده هم شوره می ذاره. متن خیلی مفیدی بود. فک نمی کردم مشکل ریزش مو با شامپو حل بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار