چطور آب بدن را متعادل نگه داریم
کد خبر: ۲۰۱۵۲۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: 2021 January 18    -    ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۹
همچنین او معتقد است که زنان روزانه به ۱.۷ آب احتیاج دارند، در حالی که احتیاج روزانه مردان نزدیک به ۳.۷ لیتر است و برای هر پوند وزن، باید نیم اونس تا یک اونس آب دریافت کرد. بنا بر محاسبات وی، می‌توان گفت که یک فرد با وزن ۶۳ کیلو باید ۲ تا ۴ لیتر آب در روز مصرف کند.

چطور آب بدن را متعادل نگه داریم

چطور آب بدن را متعادل نگه داریماختصاصی «تابناک باتو» ـ به نظر کارشناس سرشناس تغذیه، خانم سیندر، تمامی عملکرد ارگان‌های بدن و تعادل هورمونی آن، وابسته به گردش بهینه آب و آبرسانی در بدن است.

آب از عناصر اساسی سلامت جسمی باشد. زمانی که میزان آب کافی به سلول‌های بدن می‌رسد، مثل این است که تمامی مفصل‌های بدنمان روغن کاری می‌شود، پوستمان تغذیه شده و فولیکول‌های مو قادر به رشد می گردند.

اما وقتی آب کافی به سلول‌ها نرسد، چه اتفاقی می‌افتد؟

نه تنها پوست براقیت و شفافیت خود را از دست می‌دهد و شکننده می‌شود، بلکه میزان سم زدایی بدن به شدت کاهش می‌یابد و هضم غذا با تاخیر صورت می گیرد. این انباشت و تاخیر در هضم غذا باعث احساس سنگینی و خستگی می شود.

آبرسانی ضعیف و کم به بدن، عواقب بسیاری دارد، از جمله: خستگی، عملکرد ضعیف مغز و تاخیر در هضم غذاست که با نوشیدن آب بسیار و نیز یک رژیم غذایی مناسب می‌توان بدنی سالم‌تر داشت.

خانم سیندر، متخصص تغذیه، درباره آبرسانی و تغذیه سالم به بسیاری از سلبریتی‌ها مشاوره داده است و در این مقاله به رئوس آن اشاره خواهیم نمود.

چطور آب بدن را متعادل نگه داریم


میزان جذب آب خود را تشخیص دهید

۸ لیوان آب در روز برای هیدراته ماندن بدن ضروری است. طبق نظر این کارشناس ارشد تغذیه، فاکتور‌های شخصی دیگری در بالا بردن این مقدار از آب دخیلند. فاکتور‌هایی مانند: احتیاج فردی در هر شخص، میزان فعالیت روزانه ویو همچنین فاکتور‌های آب و هوایی و میزان گرمای منطقه در این مقدار دخیلند.

همچنین او معتقد است که زنان روزانه به ۱.۷ آب احتیاج دارند، در حالی که احتیاج روزانه مردان نزدیک به ۳.۷ لیتر است و برای هر پوند وزن، باید نیم اونس تا یک اونس آب دریافت کرد. بنا بر محاسبات وی، می‌توان گفت که یک فرد با وزن ۶۳ کیلو باید ۲ تا ۴ لیتر آب در روز مصرف کند.

آب را ولرم مصرف کنید

همیشه به مراجعان خود می گویم که آب را به دمای اتاق مصرف کنید. آب ولرم بیشتر از آب سرد به هیدرات ماندن بدن کمک می‌نماید. بدن شما انرژی بیشتری را برای پایین آوردن دمای آب سرد مصرف می‌کند که در نتیجه باعث از دست دادن مجدد آب بدن می گردد. علاوه بر آن آب یخ باعث می‌شود که رگ‌های خونی شکم اندکی کوچک شوند و مانع پروسه هضم گردند، بنابراین پروسه هیدرات شدن به آهستگی صورت می‌گیرد.

روز خود را با مصرف آب شروع کنید

شروع روز با نوشیدن آب فراوان، عامل اصلی هیدراته شدن بدن در طول روز است.

بدن ما همواره در طول شب بی آب می‌شود. مصرف آب در شروع روز باعث بدست آوردن انرژی بسیار در طول روز می‌گردد و اگر می‌خواهید اثربخشی آن را بیشتر کنید، یک لیوان آب گرم به همراه لیموترش نوش جان کنید. ترکیب آب گرم و ویتامین c به پاکسازی بدن کمک بسیاری می‌نماید.


در طول روز آب بنوشید

از مصرف آب همراه با غذا پرهیز نمایید. این کار مانع هضم غذا می‌گردد و تاخیر در هضم غذا هیدراته شدن بدن را به تعویق می‌اندازد. به جای مصرف آب هنگام غذا خوردن، آن را در میان وعده‌های غذایی خود بنوشید. تقریباً نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی و یک ساعت بعد از غذا آب مصرف کنید.
شما می‌توانید از رنگ ادرار خود به میزان نیاز آب بدنتان آگاه شوید. هر چه میزان ادرار شما روشن‌تر باشد بهتر است. اگر رنگ ادرارتان پر رنگ است، به معنی بی آب ماندن بدن است.

چطور آب بدن را متعادل نگه داریم


آب و غذا‌های مقوی میل کنید


هر چند آب اصلی‌ترین منبع برای هیدراته نمودن بدن است، غذا‌های مقوی و سالم می‌تواند به هیدراته شدن بدن کمک بسیاری کند.
از این میان می توان به بعضی میوه جات و تره بار و صیفی جات اشاره نمود. به طور مثال خیار آبرسان بسیار مفید‌ی است و با داشتن ویتامین b در زمره بهترین صیفی جات قرار دارد. کرفس نیز با داشتن ویتامین‌های بسیار و مواد معدنی مغذی به هیدراته ماندن بدن در طول روز کمک می‌نماید.

خنثی کردن کافئین و الکل با نوشیدن آب

کافئین و الکل ادرار آورند؛ بدین معناست که با خوردن قهوه، بدن میزان بیشتری از آب را از دست می‌دهد؛ بنابراین، باید آب بیشتری به بدن رساند. اگر به طور مثال یک لیوان قهوه می‌نوشید می‌بایست متعاقب آن یک لیوان پر از آب بنوشید تا بدن تعادل آب خود را حفظ نماید.

همواره با خود یک بطری آب داشته باشید

حمل یک بطری از آب همواره به شما یادآور می‌شود که باید آب بنوشید و در زمان کار از نوشیدن آب غافل نشوید.

چطور آب بدن را متعادل نگه داریم


آب نارگیل بنوشید

برای قرن‌ها، مردم ساکن آسیای جنوب شرقی و جزایر پاسیفیک، آب نارگیل می‌نوشیدند. بهترین راه مقابله با کمبود آب، نوشیدن آب نارگیل است. بعد از یک روز گرم تابستان و زیر خورشید سوزان، آب نارگیل واقعاً نشاط آور است و آب بدن را تامین می‌کند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
0
3
داشتن بطری آب در کیف ویا یک پارچ آب روی میز واقعا کمک میکنه
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
0
7
نارگیل از کجا بیاریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
میادین میوه و تره بار شهرداری با قیمتی مناسبتر و اکثر میوه فروشی های سطح شهر با قیمتی بالاتر و اگر هم حواستان باشد بعضی وانت داران در حاشیه خیابانها فقط موقع خرید حواستان باشد نارگیل شکسته و فاقد مایع داخلش نباشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
0
1
کم ابی در بزرگسالان بیداد میکند چون این افراد از جمله خود بنده در طول شبانه روز هیچ میلی به اب پیدا نمی کنند لذا خوردن اب اجباری باید در این افراد نهادینه شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
0
2
نارگیل گرانه بااین حقوقهای کم مگه میشه نارگیل خورد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
0
0
اب ارزانترین و سالم ترین نوشیدنی جهان ه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار