آمریکا ۲فرد و ۸نهاد ایرانی را تحریم کرد
کد خبر: ۲۰۱۳۴۹
تاریخ انتشار: 2021 January 15    -    ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۹
وزیر خارجه آمریکا و وزارت خزانه داری این کشور امروز و در ادامه مواضع خصمانه واشنگتن علیه تهران، از تحریم ۲ فرد و ۸ نهاد ایرانی خبر دادند.

در ادامه مواضع خصمانه واشنگتن علیه تهران، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا امروز جمعه از اعمال تحریم‌های جدیدی علیه ۳ نهاد ایرانی خبر داد.

در بیانیه صادره از سوی وزیر خارجه آمریکا در این خصوص آمده است که سازمان صنایع دریایی، سازمان صنایع هوا و فضا و سازمان صنایع هوایی ایران به لیست تحریم‌های ضدایرانی این کشور اضافه شده‌اند.

مایک پمپئو بهانه این اقدام ضدایرانی خود را تأمین تسلیحات دفاعی برای نیروهای دفاعی ایران اعلام کرد!

این در حالیست که جمهوری اسلامی ایران همواره بر تقویت توان دفاعی خود تأکید داشته است.

تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا

در همین رابطه، وزارت خزانه داری آمریکا نیز در بیانیه ای اعلام کرد که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزاتخانه (OFAC)، چند فرد و نهاد در ایران را در لیست تحریم‌های جدید خود قرار داده است.

بر اساس بیانیه صادره از سوی وزارت خزانه داری آمریکا، «حمید رضا عظیمیان» در ارتباط با شرکت فولاد مبارکه ایران و «محمد رضا مدرس خیابانی» در ارتباط با خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به فهرست «اتباع و افراد خاص تحریم‌شده» (SDN) این وزارتخانه اضافه شده اند.

۸ نهادی که در لیست تحریم امروز وزارت خزانه داری امریکا قرار گرفته اند، عبارتند از:

شرکت ایران ترانسفو، شرکت توزیع ترانسفورمر زنجان، سازمان صنایع هوا فضای ایران، شرکت فولاد مبارکه اصفهان، صنایع هوایی ایران، خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سازمان صنایع دریایی ایران و شرکت خطوط دریایی پیام سفیران دریا.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار