پرده آشپزخانه فقط پوشش پنجره نیست!
کد خبر: ۲۰۱۲۱۲
تاریخ انتشار: 2021 January 15    -    ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
‌می‌توان گفت آشپزخانه مهمترین قسمت هر خانه‌ای یا به عبارتی قلب تپنده هر خانه است، پس احتیاج به بیشترین توجه و بهترین سلیقه را دارد. یکی از مهم ترین عناصر آشپز خانه که تاثیر بسزایی در زیبایی و دلنشین بودن آن دارد انتخاب مدل پرده آشپزخانه و رنگ آن است که گاهی می‌تواند بسیار سردرگم کننده و دشوار باشد.

پرده آشپزخانه فقط پوشش پنجره نیست!

پرده آشپزخانه فقط پوشش پنجره نیست!«تابناک با تو» - ‌می‌توان گفت آشپزخانه مهمترین قسمت هر خانه‌ای یا به عبارتی قلب تپنده هر خانه است، پس احتیاج به بیشترین توجه و بهترین سلیقه را دارد. یکی از مهمترین عناصر آشپز خانه که تاثیر بسزایی در زیبایی و دلنشین بودن آن دارد انتخاب مدل پرده آشپزخانه و رنگ آن است که گاهی می‌تواند بسیار سردرگم کننده و دشوار باشد.
تاثیر پرده روی طراحی داخلی آشپزخانه را نمی‌توان نادیده گرفت، ممکن است شما بیشترین وقتتان را در آشپزخانه بگذرانید و باید در آن احساس راحتی داشته باشید. پرده باید شما را از گرما و نور شدید آفتاب ظهر تابستان محافظت کند، نور طبیعی و کافی مناسب روز را برای آشپزی در اختیارتان بگذارد، به راحتی کنار برود تا هر وقت خواستید بتوانید هوای تازه را به آشپزخانه بیاورید، زیبا باشد و متناسب با دکوارسیونتان. می‌بینید که پرده آشپزخانه یک تنه وظایف زیادی بر دوش دارد.


یکی از مهمترین مسائلی که باید درانتخاب پرده آشپزخانه مد نظر قرار دهید جنس مناسب است. شما باید پرده‌هایی را انتخاب کنید که دارای مقاومت بیشتری در برابر شستشو و نور هستند.
اگر پنجره‌ها را چشم‌های خانه تصور کنیم، پرده‌ها ابرو‌های آن‌ها حساب می‌شوند چرا که، چون قهرمانانی ناشناخته، فضا را قاب بندی می‌کنند. از تابش شدید نور کم و بر آن حریم خصوصی مان رانیز حفظ می‌کنند. پس شاید پرده‌ها اولین چیزی نباشند که در خانه جدید به ضروری به نظر می‌رسند می‌آیند، اما بی شک یکی از موثرترین‌ها هستند.


انتخاب صحیح رنگ پرده از نکاتی است که بردکوراسیون آشپزخانه، مخصوصا در فضای کوچک تاثیری شگفت انگیز دارد. اگر فضای آشپزخانه منزل شما کوچک است پرده‌های رنگ روشن می‌توانند برایتان انتخابی مناسب و ایده آل باشند، زیرا این پرده‌ها باعث می‌شوند تا فضای آشپزخانه بزرگ‌تر به نظر برسد. اگر تابش نور خورشید در فضای آشپزخانه تان زیاد است، می‌توانید از پرده‌های ضخیم یا انواع کرکره‌ها و شید‌ها بهره ببرید و میزان نور را تنظیم کنید.
پرده‌هایی با رنگ‌های زرد و قرمز و نارنجی از بهترین رنگ‌ها برای پرده آشپزخانه محسوب می‌شوند، زیرا این رنگ‌ها باعث می‌شوند تا فضای دکوراسیون داخلی آشپزخانه گرم‌تر به نظر برسد. همچنین این رنگ‌ها تاثیر مستقیم بر میزان شادی و اشتهای افراد دارد و روی ناخودآگاه آن‌ها تاثیرات زیادی می‌گذارد.
با توجه به اهمیت انتخاب پرده ما همراه شما هستیم تا انواعی از پرده را به شما ارائه دهیم تا شاید برای انتخاب پرده مناسبتان کمتر سردرگم شوید و راحت‌تر تصمیم بگیرید.

پرده‌های کافه‌ای تمام پنجره

اولین نمونه ما که قطعا در جا‌های مختلف به چشمتان آمده و طرفداران زیادی هم دارد پرده کافه‌ای است، این پرده معمولا یا دو تکه است و یا یک تکه. پرده یک تکه، به صورت سرتاسر کل پنجره را پوشش می‌دهند و از میله‌ای که بالای پنجره نصب شده است از حلقه‌هایی آویزان می‌شود و به این صورت نگرانی‌های حریم خصوصی صاحبان خانه را رفع می‌کنند. این پرده‌ها گاهی چین دار و گاهی هم بدون چین هستند، البته ناگفته نماند بهتر است این پرده از جنس کتان انتخاب شود. این سبک پرده الهام گرفته از روشی است که کافه‌های کنار جاده پنجره خود را در گذشته می‌پوشانند؛ از این رو به پرده‌های کافه‌ای معروفند.

پرده آشپزخانه فقط پوشش پنجره نیست!

پرده‌ها از یک میله آویزان می‌شوند که بسته به نحوه آویزان شدنشان ساده یا تزیینی هستند.

پرده‌های کافه نیم پنجره

این نوع پرده‌های کافه فقط نیمه پایین پنجره را می‌پوشاند به راحتی با دکوراسیون دیگر آشپزخانه شما ترکیب شده و به شما امکان می‌دهند تا آنجا که ممکن است در آشپزخانه خود از نور طبیعی بهره ببرید. این پرده‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی ارائه می‌شوند و به فضایتان جلوه وزیبایی می‌بخشد.
از دیگر مزایای این پرده‌ها راحتی نصب و مقرون به صرفه بودن است؛ و شاید بتوان گفت عیب این مدل پرده مخصوصا برای فرهنگ کشور ما عدم پوشش کامل پنجره و حفظ حریم شخصی است که این مشکل را می‌توان با پرده‌ای حریر تا حدودی مرتفع کرد.
پرده‌ها از یک میله آویزان می‌شوند که بسته به نحوه آویزان شدنشان ساده یا تزیینی هستند. گزینه‌های زیادی وجود دارد که میتوان از آن‌ها برای زیبا سازی پرده‌ها بهره برد، از جمله مروارید‌های فلزی، حلقه‌های فلزی یا پارچه ای، یا یک نوار پارچه‌ای در بالا و پشت پانل‌های پرده.

پرده آشپزخانه فقط پوشش پنجره نیست!
این پرده‌ها می‌توانند از بالا و به کمک میله پرده آویزان شوند یا به صورت کرکره‌ای و شید رول اجرا شوند


پرده‌های گلدار

هر چقدر هم که قدمت استفاده از پرده‌های گلدار زیاد باشد، هنوز هم طرفداران خاص خود را دارند و در دکوراسیون آشپزخانه بسیاری از خانه‌های امروزی هم دیده می‌شوند. این پرده‌ها می‌توانند از بالا و به کمک میله پرده آویزان شوند یا به صورت کرکره‌ای و شید رول اجرا شوند. طرح پرده‌های گلدار را می‌توانید با روکش صندلی‌های آشپزخانه یا قالیچه تان ست کنید و یک ترکیب زیبا و دلنشین به وجود بیاورید.

پرده آشپزخانه فقط پوشش پنجره نیست!

هدف اصلی استفاده از والان پرده، پوشاندن میل پرده و قسمت بالایی پرده است.

پرده‌های والان

پرده‌های کوتاهی که بر خلاف پرده‌های معمولی که کل پنجره را پوشش می‌دهند، فقط قسمت بالای پنجره را می‌پوشانند. هدف اصلی استفاده از والان پرده، پوشاندن میل پرده و قسمت بالایی پرده است.
استفاده از والان پرده، به هر آشپزخانه‌ای زیبایی و تنوع می‌بخشد بدون اینکه زیادی جلوی نور پنجره را بگیرد. این سبک طراحی داخلی به دوران رنسانس برمی گردد، اما در دوره ویکتوریا محبوبیت زیادی پیدا کرد. این نوع پرده بیشتر در آشپزخانه‌های کوچک استفاده می‌شود.
بهتر است بدانید والان پرده را هم می‌توان به طور تکی استفاده کرد هم به روی پرده‌های دیگر و به عنوان تزیین.

پرده آشپزخانه فقط پوشش پنجره نیست!

معمولا والان بالونی از پارچه‌های نخی سبک دوخته می‌شود و در رنگ‌ها و مدل‌های متنوعی موجود است

والان بالونی (پفکی)

همانطور که از نامش پیداست، این مدل والان پرده همانند بالون است که ظاهری پف کرده و توپر دارد و بخاطر ظاهر پفکی که دارد با نام والان پفکی نیز شناخته شده است. معمولا والان بالونی از پارچه‌های نخی سبک دوخته می‌شود و در رنگ‌ها و مدل‌های متنوعی موجود است و به دلیل زیبایی و تنوع آن بیشتر برای آشپز خانه و تزیینی برای پرده‌های کافه استفاده می‌شود.

 

پرده آشپزخانه فقط پوشش پنجره نیست!
این پلیسه‌ها به یک اندازه از یکدیگر فاصله دارند تا جلوه زیبایی به پرده بدهند

والان جعبه پلیسه‌ای (Box Pleat)

والان جعبه پلیسه‌ای همانطور که از نامش پیداست، به شکل یک جعبه صاف و محکم است. این قسمت‌ها که جعبه نیز گفته می‌شود در فواصل مختلف پلیسه یا تا خورده است که این پلیسه‌ها به یک اندازه از یکدیگر فاصله دارند تا جلوه زیبایی به پرده بدهند. این مدل والان برای پنجره کوچک (به علت نیاز به پارچه بیشتر در اثر تا خوردن‌های متعدد) در آشپزخانه گزینه مناسبی است.

پرده آشپزخانه فقط پوشش پنجره نیست!

دوخت و مدل نصب والان آشپزخانه گره‌ای تقریبا ساده است.

مدل پرده آشپزخانه گره‌ای برای والان

بهترین مدل والان آشپزخانه، والان پرده گره‌ای است. این مدل والان معمولا از پارچه‏‌های نخی و سبک دوخته می‌شود. اگر آشپزخانه شما شلوغ و پر وسیله است، می‌توانید پارچه‌ای ساده و تک رنگ برای مدل والان آشپزخانه انتخاب کنید و بر عکس، اگر چیدمان کلی آشپزخانه شما ساده و مرتب است، می‌توانید با استفاده از پارچه‌ای گلدار یا راه راه برای مدل والان آشپزخانه، کمی تنوع و رنگ به محیط اضافه کنید.
دوخت و مدل نصب والان آشپزخانه گره‌ای تقریبا ساده است. بنابراین، اگر به استفاده از چرخ خیاطی آشنا هستید، می‌توانید با پارچه‌های باقیمانده ملحفه‌ها یا لباس‌های قدیمی که دیگر استفاده نمی‌شوند هم، یک والان گره‌ای خاص و مقرون به صرفه برای آشپزخانه تان تهیه و آن را نصب کنید.

پرده آشپزخانه فقط پوشش پنجره نیست!

پرده شید دربرابر گرما و سرما عایقی مناسب است

پرده شید (زبرا)

این مدل پرده جدید جزو پرده‌های مدرن آشپزخانه است که از جنس‌های سخت تر، مثل پلی اتیلن یا پارچه توری زبر، ساخته و روی قابی مخصوص نصب می‌شود. پرده شید دربرابر گرما و سرما عایقی مناسب است. سه مدل پرده شید مناسب آشپزخانه وجود دارد: رومی، بامبو و رول.
این روز‌ها کرکره‌ها شاید کمتر به صورت آن نوار‌های ورقه ورقه باشد و بیشتر در فروشگاه‌های پرده، انواع و اقسام پرده شید را در طرح و رنگ‌های متنوع می‌بینیم.

پرده آشپزخانه فقط پوشش پنجره نیست!

پرده‌های شید رومن با هر دکوری هماهنگ می‌شوند

شید‌های رومی یا رومن، یک مدل پرده آشپزخانه منحصر به فرد

این نوع شید‌ها هنگام پایین آمدن وقتی بطور کامل باز می‌شوند از ورود نور تاحد زیادی جلوگیری می‌کنند. آن‌ها بیشتر از پارچه‌های نسبتا سخت، دوخته می‌شوند که درصورت مطابقت مناسب با رنگ‌ها و سبک‌های دکوراسیون آشپزخانه شما، ظرافت زیادی به دکور آشپزخانه شما می‌بخشند.
شید‌های رومن یکی از جذاب‌ترین انواع پرده‌های بالا رونده هستند و یکی از بهترین گزینه‌ها برای دکوراسیون آشپزخانه‌ها محسوب می‌شوند. پرده‌های شید رومن با هر دکوری هماهنگ می‌شوند و به راحتی می‌توانید از رنگ‌های استفاده شده در آشپزخانه تان برای این شید‌ها استفاده کنید. شید‌های رومن یا رومی به گونه‌ای طراحی شده اند که هنگام جمع شدن به سمت بالا حرکت می‌کنند و به صورت آکاردئونی روی هم تا می‌شوند.
در کنار خاص بودن و زیبایی این شیدها، باید گفت که تمیزکردن آن‌ها از تمیز کردن پرده‌های سنتی دشوارتر است، اما بعضی از انواع آن را می‌توان در ماشین لباسشویی خانگی شست.

پرده آشپزخانه فقط پوشش پنجره نیست!

استفاده ترکیبی از شیدرول‌های شفاف با پرده‌های پارچه‌ای نیز، این پرده‌های بالا رونده را بسیار جذاب جلوه می‌دهد

شیدرول‌ها

شیدرول‌ها به خوبی شدت نور دریافتی در فضا‌های باز و بزرگ را کنترل و از شما در برابر اشعه‌های زیان آور فرابنفش محافظت می‌کنند. این شید‌ها در ضخامت‌های مختلف وجود دارند؛ شما می‌توانید از انواع نازک آن برای فضا‌های کم نور و ضخیم آن برای فضا‌هایی که می‌خواهید شدت نور قابل کنترل تری داشته باشید، استفاده کنید. این شید‌ها با استفاده از طناب یا به صورت فنری پارچه را به دور غلتک بالایی جمع می‌کنند.
استفاده ترکیبی از شیدرول‌های شفاف با پرده‌های پارچه‌ای نیز، این پرده‌های بالا رونده را بسیار جذاب جلوه می‌دهد و فضایی نو و خاص ایجاد می‌کند، پس اگر به دنبال ایده‌های جذاب و متفاوت برای پرده آشپزخانه تان هستید، شیدرول‌ها گزینه‌های مناسبی برای شما هستند.

پرده آشپزخانه فقط پوشش پنجره نیست!
شید‌های بامبو از چوب‌های باریک و مقاوم تولید می‌شوند و با ظرافتی کم نظیر کنار هم قرار می‌گیرند

شید‌های بامبو، یک مدل پرده آشپزخانه برای تمامی سلیقه‌ها

برخلاف سبک رومی، شید‌های بامبو هنگام بسته بودن میزان کمی از نور فیلتر می‌کنند. آن‌ها ظاهری زیبا مانند پرده‌های گرمسیری دارند، بنابراین به آشپزخانه شما ظاهری آرام بخش می‌دهند. این مدل پرده برای صاحبان خانه‌های دوست دار محیط زیست بسیارمناسب است چرا که ۱۰۰٪ طبیعی هستند و نگهداری آن‌ها آسان است. اما می‌توان شکننده بودنش را مهمترین عیب آن دانست.
شید‌های بامبو از چوب‌های باریک و مقاوم تولید می‌شوند و با ظرافتی کم نظیر کنار هم قرار می‌گیرند تا بتوانند زیبایی خاصی را برای بیننده به ارمغان بیاورد. چوب‌های آماده با بافت‌های نخی و گاهی پارچه در هم تنیده می‌شوند و به صورت یکپارچه در می‌آیند و در نهایت پرده‌هایی در ابعاد متنوع تولید می‌شوند. از مزایای پرده بامبو یا حصیری بامبو می‌توان به دوام و عمر بالا، کاملا طبیعی بودن، عدم ایجاد حساسیت، نصب آسان، قابلیت شستشتو و نظافت و البته قیمت مناسب اشاره کرد.

پرده آشپزخانه فقط پوشش پنجره نیست!

محبوبیت این سبک در دکوراسیون داخلی به سادگی و زیبایی خاص آن برمی گردد

پرده روستیک، یک مدل پرده آشپزخانه روستایی

سبک روستیک یکی از سبک‌های جالبی است که این روز‌ها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. سبک دکوراسیون روستیک همان سبک کوراسیون روستایی است. محبوبیت این سبک در دکوراسیون داخلی به سادگی و زیبایی خاص آن برمی گردد که شاید مشابه آن را در سبک‌های دیگر پیدا نکنید. سبک روستیک به استفاده از عناصر چوبی، کنفی و دارای ظاهر روستایی و ساده مشهور است. اگر می‌خواهید این سبک را به فضای آشپزخانه خود بیاورید، می‌توانید از پرده‌هایی استفاده کنید که از کنف درست شده اند یا حصیری هستند. این پرده‌ها در ترکیب با میز و صندلی چوبی آشپزخانه تان فوق العاده زیبا به نظر خواهند رسید.

پرده آشپزخانه فقط پوشش پنجره نیست!

این نوع پرده به اندازه کافی شفاف هستند که نور طبیعی آشپزخانه را روشن کند

پرده‌های حریر

پرده‌های حریر از پارچه‌های بسیار سبکی ساخته می‌شوند. این نوع پرده به اندازه کافی شفاف هستند که نور طبیعی آشپزخانه را روشن کند و تا حدودی هم حریم شخصی شما را حفظ می‌کند. رنگ‌های روشن و ملایم و ظرافت طراحی این نوع پارچه در این مدل پرده، بر زیبایی آشپزخانه شما می‌افزاید. یکی از مزایای استفاده از این مدل پرده آشپزخانه، نصب راحت آن روی پنجره‌هایی با اندازه‌های مختلف است. نکته منفی پرده‌های حریر این است که عایق حرارتی مناسبی به حساب نمی‌آیند. نکته دیگر درباره این پرده‌ها ترکیب زیبای آن‌ها با سایر رنگ‌ها و مدل‌های پرده است. شما به راحتی می‌توانید از پرده حریر برای زیر پرده کافه‌ای نیمه استفاده کنید تا هم حریم خصوصیتان حفظ شود و هم زیبایی یک نیم پرده را داشته باشید.

پرده آشپزخانه فقط پوشش پنجره نیست!

پرده‌های بلند کاملا حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنند

پرده‌های بلند، مدل پرده آشپزخانه مجلل

پرده‌های بلند در رنگ ها، طرح‌ها و جنس‌های مختلفی یافت می‌شوند. این مدل پرده برای آشپزخانه‌هایی که فضای بزرگی دارند، بسیار مناسب است. برای به دست آوردن اندازه مناسب این پرده، از جایی که میله را نصب می‌کنید تا پایین پنجره را اندازه بگیرید. اگر می‌خواهید کمی متفاوت عمل کنید، می‌توانید چند سانتی متر بیشتر به اندازه پرده اضافه کنید تا دنباله پرده ظاهر متفاوتی برایتان ایجاد کند. البته فراموش نکنید که این مدل پرده آشپزخانه، نظافت بیشتری هم نیاز دارد. پرده‌های بلند کاملا حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنند، عایق مناسبی هستند و ظاهری شیک به آشپزخانه می‌دهند.
یادتان باشد اگر می‌خواهید آشپزخانه خود را بر اساس سبک یا مدلی بنا کنید و دکوراسیون آن را مطابق آن به پیش ببرید بهترین کار این است که با مطالعه و مشاهده نمونه‌هایی از انواع سبک دلخواه خود به یک نتیجه کلی دست پیدا کرده تا به خوبی و با جزییات دقیق بتوانید آن را پیاده سازی کنید.

منبع: خوگر نیوز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار