پرایمر چیست؟ و چرا باید از پرایمر استفاده کنیم؟
کد خبر: ۲۰۱۱۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 January 12    -    ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵

پرایمر چیست و چه کاربردی دارد؟ 

زیرساز آرایش خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ 

نیاز هست پرایمر را روی تمامی نقاط پوست خود بزنید؟ 

چند سالی است که استفاده از پرایمر برای پوشش دهی و مراقبت از پوست استفاده می شود و ممکن است هنوز خیلی با کارآیی پرایمر و کاربردهای آن آشنا نشده باشید، در ادامه این نوشتار ما سعی بر آن داریم تا شما را با پرایمر و دلیل استفاده از آن آشنا کنیم تا در صورت تمایل به خرید پرایمر نحوه استفاده از آن را بلد باشید و آرایشتان را طولانی تر بر روی پوست خود نگه دارید. 

پرایمر چیست و چه کاربردی دارد؟

 

پرایمر چیست؟ و چرا باید از پرایمر استفاده کنیم؟

پرایمر یا همان زیرساز آرایش یکی از بیس های اصلی آرایش های طولانی مدت است که قبل از کرم پودر و بعد از مرطوب کننده ها استفاده می شود که به هدف بستن منافذ باز پوست بطور موقت استفاده می شود و پوست شما را صاف و یکدست می کند. اصولا پرایمرها پوست شما را مات کرده و اگر پوست چربی داشته باشید برای کنترل چربی پوست تان بسیار مفید خواهد بود، اما فراموش نکنید که تنها پرایمر مات کننده نیست و اگر شما پوست معمولی یا خشکی دارید نیز برای شما و مناسب با پوست تان پرایمر مناسب در نظر گرفته شده است. شما می توانید برای خرید پرایمر مناسب با پوست صورت تان به فروشگاه اینترنتی معتبر الانزا به صورت غیر حضوری مراجعه کرده و دیگر نگران کیفیت محصولات خریداری شده خود نباشید. 

یکی از مهمترین کاربردهایی که پرایمر یا همان زیرساز آرایش دارد این است دوام میکاپ شما را بالا برده و از پوست شما در برابر محصولات آرایشی بی کیفیت یا نامرغوب مراقبت خواهد کرد، از آنجایی که منافذ باز پوست راهی برای عبور اکسیژن به لایه های زیری 

پوست است در صورت استفاده از محصولات بی کیفیت یا استفاده ممتد از پرایمر پوست شما آسیب دیده و تبدیل به جوش های چرکی یا لک خواهد شد. شما با استفاده از پرایمر راه های ورود آلودگی ها را به پوست خود می بندید و دیگر نگران جوش های ملتهب و سر سیاه نخواهید بود جالب است بدانید که شما نباید به صورت مدوام و روزانه از زیرساز آرایش برای پوست خود استفاده کنید چرا که پوست شما به مرور زمان و دریافت نکردن اکسیژن کافی به درستی جریان خون در گردش نخواهد بود و پیری زودرس به سراغتان خواهد آمد. برای شناخت بهترین مارک های پرایمر این مقاله پیشنهاد خوبی است.

دلیل استفاده از پرایمر چیست؟ 

مراقبت از پوست صورت مهمترین دلیل استفاده از پرایمر است که اگر بخواهیم به صورت جداگانه و مجزا هر بخش آن را تفکیک کنیم بدین صورت است که: 

  • خاصیت نرم کنندگی

دقیقا به دلیل نرم کنندگی پوست شما دوام آرایش تان بالا رفته و میکاپ برای ساعات طولانی تری روی پوست شما باقی می ماند. 

  • مرطوب کننده پوست

شما می توانید از پرایمر بعد  از مرطوب کننده استفاده کنید و به همین دلیل رطوبت پوست شما برای ساعات طولانی تری مرطوب خواهد ماند و خشکی پوست شما به مراتب بهتر خواهد شد. 

  • تصحیح رنگ پوست

یکی از مهمترین کارهایی که پرایمر برای پوست ما انجام می دهد این است که پوست صورت را یکدست و یکنواخت می کند، با این حساب اگر به دنبال راهی برای خلاصی از شر جوش ها زیر پوستی و ناهمواری جوش های قدیمی هستید می توانید از زیرساز آرایش برای پوشش دهی آن استفاده کنید.

  • ضد پیری و چروک

با استفاده از زیرساز آرایش قوی می توانید مثل یک ضد چروک مناسب برای چروک های سطحی خود داشته باشید، شفافیت و یکنواختی پس از استفاده از این محصول به جوانسازی پوست شما بسیار کمک خواهد کرد. 

  • روشن کننده 

گاهی اوقات پوست ما به دلایل مختلفی تیره و کدر می شود که برای از بین بردن این تیرگی باید زمان بیشتری صرف کنید و هنگام آرایش برای از بین بردن این تیرگی ها شما می توانید زیرسازی قوی انجام بدهید تا پوست صورت تان درخشان تر و زیباتر به نظر برسد. 

توصیه های مهم هنگام استفاده از زیرساز صورت

 

پرایمر چیست؟ و چرا باید از پرایمر استفاده کنیم؟

  1. هنگام استفاده از پرایمر نیاز نیست آن را به تمامی نقاط صورت خود بزنید و تنها بر روی گونه ها، چانه و پیشانی کفایت خواهد کرد. 
  2. سعی کنید از قسمت هایی که منافذ باز پوست دارند برای پوشش دهی با پرایمر استفاده کنید. 
  3. فراموش نکنید که پرایمر زیر چشم با پرایمر صورت فرق می کند و شما نباید از پرایمر صورت برای زیر چشم خود استفاده کنید چرا که باعث می شود پوست زیر چشم شما چروک و بد حالت به نظر برسد. 
  4. پرایمرهای لب، زیر چشم و ابرو برای آرایش این نواحی وجود دارد که شما می توانید برای ماندگاری بالا و کیفیت آرایش خود از آن استفاده کنید. 
  5. برای داشتن آرایش چشمی زیبا و بهتر دیده شدن سایه چشم تان شما می توانید از پرایمر پلک استفاده کنید تا چین و چروک های پشت پلکتان کمتر شده و رنگ سایه پشت چشم هایتان با کیفیت بالایی خود را نشان دهد. 
  6. توجه داشته باشید که پرایمر همانند یک ژل شستشوی صورت برای پوست شما مفید بوده و اگر قصد داشتن پوستی سالم را دارید به شما توصیه می شود خرید پاک کننده صورت را در اولویت قرار دهید و پس از یک شب طولانی و یک آرایش سنگین در نهایت آرایش خود را با یک پاک کننده تمیز کنید و پس از آن صورت خود را با ژل شستشو بشوئید. 

انواع پرایمر 

 

پرایمر چیست؟ و چرا باید از پرایمر استفاده کنیم؟

از آنجایی که هر قسمت از صورت به صورت جداگانه نیاز به آرایش دارد، شما می توانید برای آرایش چشم، ابرو، لب و گونه های خود از یک زیرساز آرایشی قوی و خوب استفاده کنید تا میکاپ صورت تان دوام بیشتری داشته باشد و خیلی زود پاک نشود. شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که چگونه است که بعضی از خانم ها در مهمانی ها آرایشی یکدست داشته که تا اتمام مهمانی پاک نشده و باقی مانده است، در جواب به این سوال باید به شما بگوئیم که داشتن یک زیرساز آرایشی قوی و خوب صورت شما را کاملا یکدست و خیره کننده نگه داشته و ماندگاری میکاپتان را نیز بالا خواهد برد. 

پرایمر پوست چرب: اگر شما دارای پوست چرب و جوش داری هستید توصیه می کنیم که از پرایمر پوست چرب استفاده کنید تا با بستن منافذ باز راه خروج چربی به روی سطح پوست تان را بگیرید و دیگر نگران بروز جوش های چرکی و سر سیاه نباشید. از سوی دیگر زمانی که منافذ باز پوست شما مسدود نشده باشد غدد چربی تعریق را به سطح رویی پوست شما رسانده و آرایش شما حالت براق پیدا خواهد کرد که بوسیله ی پرایمر شما از این اتفاق جلوگیری می کنید. 

پرایمر پوست خشک: کسانی که پوست خشک دارند باید از پرایمرهای حاوی مواد مرطوب کننده استفاده کنند تا شادابی پوست صورت شان حفظ شود و چین و چروک های سطحی به چشم مخاطب نیامده و شاداب به نظر برسند. 

پرایمر رنگی: معمولا پرایمر های رنگی برای اصلاح پوست صورت به کار خواهند رفت و بیشتر در جهت یکنواختی آن کارآیی خواهند داشت، بطور مثال شما با پرایمر رنگ سبز می توانید در رنگ پوست خود ایجاد تعادل کرده و اصلاحات را انجام بدهید. 

پرایمر چند رنگ: پرایمر های چند رنگ به شما کمک می کند تا با یک تیر چند نشان را بزنید و علاوه بر تمیزی و یکنواختی پوست دیگر اقدامات لازم برای داشتن یک آرایش خوب را به همراه داشته باشید. 

پرایمر شفاف و بی رنگ: این نوع پرایمر برای انواع پوست ها مناسب خواهد بود و بیشتر برای کسانی که پوستی سالم و شفاف دارند استفاده می شود. 

نحوه استفاده از پرایمر

  • برای استفاده از پرایمر شما باید ابتدا صورت خود را با یک ژل شستشوی مناسب با پوست تان بشوئید تا صورت از هرگونه آلودگی پاک شود. 
  • پس از خشک کردن صورت حال نوبت آن رسیده که مقدار کمی از پرایمر را با نوک انگشتان روی صورت خود پخش کنید. 
  • اگر پوست خیلی خشکی دارید سعی کنید قبل از پرایمر از یک مرطوب کننده استفاده کنید در غیر این صورت خود زیرساز آرایشی حاوی مواد مرطوب کننده بوده و نیاز به رطوبت رسانی دیگری نیست. 
  • اگر احساس کردید که پوست صورت تان نیاز به پرایمر مجدد دارد می توانید از پرایمرتان کمی با کرم پودر خود ترکیب کنید و روی پوست خود به وسیله یک بلندر پخش کنید. 
  • مطمئن باشید اگر تمامی این مراحل را به درستی طی کنید می توانید پوستی سالم و شاداب با آرایشی ماندگار داشته باشید. 

نتیجه گیری

همانطور که در نوشتار بالا گفتیم استفاده از پرایمر برای زیرسازی آرایش امری ضروری است که به دوام آرایش شما بسیار کمک خواهد کرد، با این حساب شما می توانید برای خرید این محصولات و خرید رژگونه با کیفیت و مناسب با رنگ پوست تان به فروشگاه اینترنتی الانزا (https://elanza.com/) مراجعه کرده و در کمترین زمان ممکن در حالی که روی مبل منزل یا پشت میز کار خود نشسته اید خریدتان را انجام بدهید و دیگر نگران قیمت نامناسب و بی کیفیتی کالاهای خریداری شده خود نباشید چرا که الانزا با بهترین پشتیبانی و مشاوران سعی بر هموار کردن مسیرهای خرید شما داشته تا دیگر در این شرایط سخت بیماری و ترافیک های شبانه زمان خود را برای خرید از دست ندهید و در کمترین زمان ممکن خریدتان را تحویل بگیرید. 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
sahab
|
United States
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
0
بسیار مقاله خوب و جذابی بود
ممنون تابناک با تو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار