کشف ۱۴۵قطعه عتیقه در پاکدشت
کد خبر: ۲۰۱۰۴۴
تاریخ انتشار: 2021 January 12    -    ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت گفت: ۱۴۵ قطعه اشیاء عتیقه مربوط به دوره هخامنشی و قاجاریه در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ رضا علی بخشی فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت و یگان امداد شهرستان پاکدشت در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر خرید و فروش اشیاء عتیقه، رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار داد.

وی گفت: با توجه به مشخصات ارائه شده از این افراد و با انجام اقدامات اطلاعاتی، گشت زنی هدفمند و شناسایی محل تردد، خودروی این افراد در محور اصلی امام رضا(ع) شناسایی و با دستور پلیس متوقف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت ادامه داد: در بازرسی انجام گرفته از خودروی این افراد، ۱۴۵ قطعه اشیاء تاریخی شامل، اشیاء مسی و برنز، سرپیکان هخامنشی، انگشتری مهری و حلقه‌ای برنزی و مسی و چاقوی فلزی دسته تزئینی از جنس استخوان کشف شد که بر اساس اعلام نظر کارشناسان میراث فرهنگی، قدمت این اشیاء مربوط به دوره‌های هخامنشی و قاجاریه است.

سرهنگ بخشی ارزش این اشیاء تاریخی را بیش از ۴ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد : در این عملیات دو نفر متهم دستگیر و یک دستگاه خودروی سمند توقیف و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

وی افزود: نیروی انتظامی با جدیت با هرگونه قاچاق اشیاء عتیقه که ضربه سنگینی به فرهنگ کشور وارد می‌کند به شدت برخورد کرده و از شهروندان انتظار می‌رود به محض دریافت اینگونه اخبار موضوع را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار