تاریخچه تاج های معروف سلطنتی
کد خبر: ۲۰۱۰۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 January 12    -    ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
تا بحال کنجکاو شده اید که تاج‌های سلطنتی چه داستانی دارند؟ یا اصلا این تاج‌ها از چه زمانی در، دربار سلطنتی زندگی می‌کنند؟ بر سر چه اشخاصی نشستند؟ حتی فیلم‌های سینمایی مثل “سنت پترزبورگ” یا “شش و بش ” براساس تاریخچه چنین تاج‌هایی ساخته شده اند.

تاج های معروف سلطنتی«تابناک با تو» - تا بحال کنجکاو شده اید که تاج‌های سلطنتی چه داستانی دارند؟ یا اصلا این تاج‌ها از چه زمانی در، دربار سلطنتی زندگی می‌کنند؟ بر سر چه اشخاصی نشستند؟ حتی فیلم‌های سینمایی مثل “سنت پترزبورگ” یا “شش و بش ” براساس تاریخچه چنین تاج‌هایی ساخته شده اند.

تاج‌های سلطنتی یک ویژگی محسوس دارند و آن هم درخشش آن هاست. بدانید که هر چه قیراط بیشتر باشد در خشش بیشتر است.


تاج درخشان کارتیر (The Cartier Halo Tiara)

تاج های معروف سلطنتی

در سال ۱۹۳۶ به سفارش جورج ششم (دوک یورک، سرزمین بریتانیا در گذشته یورک نام داشت) کارتیر این تاج را ساخت. این تاج درخشان به Scroll tiara و تاج درخشان ملکه الیزابت نیز شهرت دارد.

از پلاتین و نزدیک به هزار الماس ساخته شده که علت درخشش زیاد حضور برلیان ها‌ی بسیار و الماس‌های با برش مستطیلی است.

این تاج برای ملکه مادر (ملکه الیزابت اول، مادر ملکه الیزابت کنونی) توسط همسرش سفارش داده شده بود. در سال ۱۹۴۴ در تولد ۱۸ سالگی ملکه الیزابت دوم به او هدیه داده شد. اما هیچوقت بر سر ملکه نهاده نشد.

خواهر ملکه پرنسس مارگارت و پرنسس آنا این تاج را پوشیدند. در سال ۲۰۱۱ کیت مدیلتون در مراسم ازدواجش با تاج درخشان کارتیر ظاهر خود را آراست.

تاج ریش ریش ملکه ماری (The Queen Mary Fringe Tiara)

تاج های معروف سلطنتی

این تاج در واقع یک گردنبند بوده که ملکه ویکتوریا به ملکه ماری (مادربزرگ ملکه الیزابت کنونی) هدیه داده بود. داستان از این قرار است که در سال ۱۸۹۳ ملکه ماری این گردنبند را در مراسم ازدواجش از ملکه ویکتوریا هدیه می‌گیرد. اما ازآنجایی که ملکه ماری به بارآفرینی جواهرات علاقه‌مند بود.

در سال ۱۹۱۹ این تاج را به E.Wolf و Co.Gerrard سفارش داد و الماس‌های روی گردنبند به روی تاج منتقل شد. الماس‌های به کار رفته به قدمت و ارزش این تاج می‌افزاید. ملکه ماری با بازآفرینی و نوآوری، تاجی مطابق سلیقه اش سفارش داد. البته گردنبند نیز با جواهرات جایگرین جزو میراث سلطنتی محسوب می‌شود.

تاج های معروف سلطنتی

ملکه ماری در سال ۱۹۳۶ این تاج را به دخترش ملکه الیزابت اهدا کرد. ملکه الیزابت آن را در مراسم ازدواجش بر سر گذاشت. اما متاسفانه این تاج در یک حادثه ناگوار تاج دچار شکستگی شد. اما سریعا توسط جواهرساز گروه گارارد تعمیر شد.در تصاویر بسته علت وجود فاصله بین اجزای تاج همین تعمیر شتاب زده است. در سال ۱۹۷۳ پرنسس آنا در مراسم ازدواجش این تاج را استفاده کرد.

تاج ولادمیر دوشس بزرگ (The Grand Duches Vladimir Tiara)

تاج های معروف سلطنتی

این تاج متعلق به دوشس بزرگ روسیه بود. پس از ترور نیکلاس تزار دوم قاچاق شد. پس از انقلاب روسیه که آخرین اعضای خانواده رومانوف از روسیه فرار کرده بودند.

خدمتکار بریتانیایی که در کاخ سلطنتی روسیه مشغول خدمت بود، با زیرکی این تاج را ربود و به دست خانواده سلطنتی رساند. اندکی بعد بانو ولادمیر فوت کرد و دخترش این تاج را در سال ۱۹۲۰ به ملکه ماری بریتانیا فروخت. این تاج از ۱۵ حلقه مزین به الماس تشکیل شده است. طراحی منحصربفرد آن به این صورت است که، می‌توان درون هریک از حلقه‌ها مروارید آویخت. این ویژگی زیبایی تاج را دوچندان می‌کند.

گارارد طبق سفارش ملکه ماری آن را تعمیر کرد و ۱۵ زمرد که قابلیت جایگزینی با مروارید‌های اصلی دارند، را ساخت. در سال ۱۹۸۸ ملکه الیزابت قاب آن را تعمیر کرد.

این تاج اکنون از میراث شخصی ملکه الیزابت دوم (ملکه کنونی) است؛ و امروزه به سه روش پوشیده می‌شود و از تاج‌های مورد علاقه ملکه بریتانیا است.


تاج منگوله دار عشاق (Queen Mary Lover`s Knot Tiara)

تاج های معروف سلطنتی

ملکه ماری در سال ۱۹۱۳ تاجی مشابه تاج منگوله دار عشاق کمبریج به گارارد سفارش داد. تاج عشاق کمبریج داستانی طولانی دارد و در سال ۱۸۱۸ برای پرنسس آگوستا همسر پرنس آدولف، دوک انگلیس ساخته شد. این تاج به نوه آگوستا ارث رسید و در سال ۱۹۸۱ به خانواده نوبل آلمانی فروخته شد.

ملکه ماری این تاج را بازآفرینی کرد با این تفاوت که مروارید‌های ردیف بالا در طراحی جدید حذف شدند. گارارد با استفاده از الماس‌ها و مروارید‌های خانواده سلطنتی آن را ساخت؛ و بعنوان هدیه در مراسم ازدواج پرنسس دایانا به او اهدا شد. از تاج‌های محبوب پرنسس دایانا Princess Diana بود که به دفعات بر سر نهاده بود.


تاج دختر بزرگ بریتانیا و ایرلند (The Girl`s of Great Britain & Ireland Tiara)

تاج های معروف سلطنتی

در مراسم ازدواج پرنسس ماری در سال ۱۸۹۳، لیدی اوا گرویل (Lady Eva Greville) که خود را دختر بزرگ بریتانیا و ایرلند می‌نامید. به پرنسس این تاج را هدیه داد. این تاج دارای حدودا ۲۹۰۰ الماس، مروارید، زمرد، یاقوت سرخ و یاقوت کبود است.

این تاج از دو ردیف تشکیل شده است. ردیف پایین آن دارای دایره و لوزی است و با چرخش از ردیف بالا جدا می‌شود. در سال ۱۹۱۴ ملکه ماری تصمیم گرفت مروارید‌های ردیف بالای این تاج را نیز با برلیان جایگرین کند؛ که این مروارید‌ها در تاج عشاق ملکه ماری به کار رفتند.

در سال ۱۹۴۷ در مراسم ازدواج ملکه الیزابت دوم Queen Elizabeth به وی اهدا شد. از تاج‌های مورد علاقه ملکه است.

تاج نواری الماس ملکه ماری (The Queen Mary Diamond Bandeau Tiara)

تاج های معروف سلطنتی

در سال ۱۸۹۳ از طرف کنت لینکولن به ملکه ماری در مراسم ازدواجش اهدا شد. این تاج به شکل نوار پهنی است که از ۱۱ قسمت تشکیل شده و بسیار انعطاف پذیر است. در قسمت مرکزی آن ۱۰ الماس به شکل غنچه قرار دارند.

۱۵ سال بعد در سال ۱۹۳۲ ملکه ماری الماس‌ها و نوار پلاتین را اصلاح کرد. مگان مارکل Meghan Markle، دوشس کمبریج پس از ۶۵ سال در مراسم ازدواجش با پرنس هری این تاج را بر سر گذاشت. در مرکز آن یاقوت کبود قابل جایگزین است که مگان الماس را ترجیه داد.

تهران مدا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
0
0
امروز رفتم گوشواره بخرم ...اونی را که پسند کردم نشد ....
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار