دشمنی دو غول بزرگ جهان صنعت و هوش مصنوعی بالا گرفت
کد خبر: ۲۰۱۰۳۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: 2021 January 12    -    ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۷
جدال دو مرد ثروتمند جهان
ماسک در توییتی به مردم پیشنهاد کرد به جای برنامه واتس‌اپ از پیام رسان سیگنال استفاده کنند که به علت کدگذاری و رمزگذاری پیام‌ها و اطلاعات کاربران در این برنامه، حریم خصوصی کاملاً رعایت می‌شود و نفر سوم در آن حضور ندارد.

دشمنی دو غول بزرگ جهان صنعت و هوش مصنوعی بالا گرفت

دشمنی دو غول بزرگ جهان صنعت و هوش مصنوعی بالا گرفتاختصاصی «تابناک باتو» ـ ایلان ماسک ضربه کاری خود را به فیس‌بوک وارد آورد و ادعا کرد که شورشیان روز‌های اخیر در پایتخت امریکا واشنگتن دی سی، از طریق شبکه فیسبوک با یکدیگر در تماس بوده اند؛ این آخرین توهین در این سال‌های دشمنی میان ایلان ماسک و مارک زاکربرگ است.

در چهار سال اخیر ایلان ماسک و مارک زاکر برگ، در موارد بسیاری با هم نزاع لفظی داشته اند؛ مواردی از هوش مصنوعی گرفته تا پرتاپ موشک!

دو غول دنیای هوش مصنوعی و صنعت در جهان ـ که یکی مالک بزرگ ترین شرکت تسلا و هوافضا در دنیاست و دیگری مالک فیس‌بوک، اینستا و واتس‌اپ ـ به علت موضع گیری‌های تند و انتقادات بی پرده از یکدیگر، رقابت و چشم و هم‎چشمی شان از نظر‌ها پنهان نمانده است؛ تاریخ شروع این دشمنی به سال ۲۰۱۶ برمی‌گردد؛ وقتی که در سپتامبر این سال، راکت فالکون ۹ منفجر شد.

دشمنی دو غول بزرگ جهان صنعت و هوش مصنوعی بالا گرفت

پروژه اسپیس ایکس، سفارش فیس‌بوک با هدف رساندن اینترنت پهن‌باند به بخش‌هایی از آفریقا و همچنین پخش تلویزیونی برای خاورمیانه بود؛ اما این شرکت هوا فضا که قرار بود ماهواره فیس‌بوک را در مدار زمین قرار دهد، لحظاتی پس از پرتاپ منهدم شد. این ماهواره، قرار بود اولین ماهواره در مدار زمین باشد که وظیفه اتصال اینترنت برای جهان را بر عهده داشته باشد. مارک زاکربرگ پس از شنیدن از بین رفتن ماهواره فیس بوک در نتیجه پرتاب ناموفق اسپیس ایکس نوشت: از شکست اسپیس ایکس ناامید شدم.

اما ایلان ماسک خود قبل از انجام این آزمایش‌ها گفته بود، من موفقیت این پرتاب را یک سوم ارزیابی کرده ام و در توییتی نوشت: ما برای جبران خسارت وارده، یک پرتاب دیگر انجام می‌دهیم. در ثانی فکر می‌کنم که آن‌ها از شرکت‌های بیمه نیز خسارات خوبی دریافت داشته اند.

دشمنی دو غول بزرگ جهان صنعت و هوش مصنوعی بالا گرفت

اما این تازه شروع یکسری اختلافات میان آن دو بود

زمانی که فیس‌بوک درگیر رسوایی در اختیار قرار دادن اطلاعات کاربران به شرکت «آنالیتیکال کمبریج» شد، ایلان ماسک صفحات خود و مجموعه اش را در فیس بوک حذف کرد و در توییتی نوشت فیس‌بوک مرا نگران می‌کند.

کمبریج آنالیتیکا شرکت مشاوره و تحلیل داده هاست که تاکنون در بسیاری از انتخابات جهان غیر مستقیم با استفاده از داده پردازی اطلاعات دخالت نموده است. استفاده این شرکت از اطلاعات کاربران فیس‌بوک، جنجال بزرگی را مبنی بر عدم حفظ حریم خصوصی فیس‌بوک در جهان به راه انداخت. این ماجرا از طرف یکی از کارکنان ارشد سابق این شرکت در مصاحبه با روزنامه آبزرور افشا شد.

آن‌ها از طریق یک «تست شخصیت»، اطلاعات کاربران و زیرمجموعه شان را درو می‌کردند.

وی مدعی شد که ۲۷۰ هزار نفر از طریق فیس‌بوک در این تست اطلاعات شرکت کرده‌اند و به این وسیله، اطلاعات ۵۰ میلیون نفر را گردآوری نمودند.

دشمنی دو غول بزرگ جهان صنعت و هوش مصنوعی بالا گرفت

همچنین در سال ۲۰۱۸ روزنامه گاردین و نیویورک تایمز گزارش دادند که تعداد ۵۰ میلیون صفحه کاربران در فیس بوک شخم زده شده و اطلاعات آن به شرکت داده پردازی سیاسی به اشتراک گذاشته شده است و بعد‌ها مشخص شد که ۸۷ میلیون صفحه فیس بوک کاربران از طریق یک برنامه در سال ۲۰۱۵ به تاراج رفته است.

بعد از اینکه اسپیس ایکس و تسلا صفحه فیسبوک خود را بستند، ایلان ماسک گفت این تصمیم من سیاسی نبوده بلکه فیس‌بوک حس خوبی به من نمی‌دهد.

بعد از اینکه برایان اکتون (یکی از دو بنیانگذار واتساپ) در توییتی نوشت زمان آن است که صفحه فیس‌بوک خود را حذف کنید، ماسک در جواب گفت: فیس‌بوک چیه؟!

دشمنی دو غول بزرگ جهان صنعت و هوش مصنوعی بالا گرفت

این دو میلیاردر، نخبگان صنعت و هوش مصنوعی اند که سابقه شراکت با هم را نیز داشته‌اند، اما به نظر می‌رسد دوستی و شراکت میان این دو جای خود را به دشمنی آشکار داده است.

ایلان ماسک مخالفتش را با فیس‌بوک در سال ۲۰۲۰ ادامه داد

در این سال کمدین معروف ساشا براون (برای محدود کردن دسترسی فیس‌بوک به تمام زندگی مردم) خواهان وضع قوانین و مقررات سخت‌تری برای فیس‌بوک شد و در توییتی نوشت: اجازه نمی‌دهیم که کنترل آب آشامیدنی ۲ میلیارد و نیم از مردم دست یک نفر باشد. ما اجازه نمی‌دهیم یک نفر کنترل برق مصرفی ۲ میلیارد و نیم انسان را در جهان در دست داشته باشد. ما اجازه نمی‌دهیم یک فرد کنترل اطلاعات دو میلیارد و نیم انسان را داشته باشند. فیس‌بوک را از طریق وضع مقررات کنترل کنید. کنترل این رسانه قدرتمند اجتماعی را به یک امپراتور نسپاریم.

دشمنی دو غول بزرگ جهان صنعت و هوش مصنوعی بالا گرفت

به دنبال این توییت ایلان ماسک دوباره از مردم خواست تا حساب کاربری شان را در فیس‌بوک حذف کنند؛ اما اخیراً به دنبال شورش در پایتخت امریکا واشنگتن دی سی، ماسک، فیس‌بوک را برای اشاعه شورش مورد انتقاد قرار داد و مدعی شد که شورشیان در فیس بوک با همدیگر تبادل اطلاعات می‌کرده‌اند و حساب کاربری آن‌ها باید خیلی زود مسدود می‌شد.

آخرین مساله مورد منازعه میان این دو مرد ثروتمند جهان، انتقاد ماسک درباره پیام رسان واتس‌اپ و اعلام قوانین جدید این شرکت در مورد به اشتراک گذاشتن اطلاعات کاربران با فیس‌بوک بود.

ماسک در توییتی به مردم پیشنهاد کرد به جای برنامه واتس‌اپ از پیام رسان سیگنال استفاده کنند که به علت کدگذاری و رمزگذاری پیام‌ها و اطلاعات کاربران در این برنامه، حریم خصوصی کاملاً رعایت می‌شود و نفر سوم در آن حضور ندارد.

این توییت ایلان ماسک، از سوی جک دروسی، مدیر عامل توییتر دوباره توییت شد. گفتنی است که جک دورسی قبلاً با زاکربرگ درگیری‌های مشابهی داشته است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
0
3
اون که پدرت نیست ! چه اعتراف روشنی به دزدی اطلاعات
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
8
22
ما از همه‌شون بهتریم. پیام‌رسان داخلی داریم که پیام‌هات به جای 2 تا تیک 5 تا تیک می‌خوره، هیچ دوشواری هم نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
مزخرف چرا میگی؟

خب اون برنامه نویس تعیین میکنه بیشتر از 2 تا تیک نخوره
حالا حتی اگر صد نفر ببینن

قبل از این که این چرت پرت رو نشر بدی با یه نفر برنامه نویس صحبت کن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
2
2
دعوای زرگری تو سرمایه دار صهیونیست. جفتشون در سانسور و بستن دهن منتقدان از هم سبقت میگیرند. ماسک همونه که با پررویی تمام در مورد کودتا در لیبی و منابع لیتیوم اون کشور که برای ساخت باطری کاربرد داره لاف میزد. خدا رو شکر بولیوی از چنگشون در اومد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
0
9
ناشناس 13:08 متوجه متلک قضیه نشدی، اونوقت برنا‌مه‌نویسیت رو به رخ همه می‌کشی؟ معلومه منظورش خود تعداد تیک‌ها نیست، منظور تعداد افرادیه که پیام رو می‌خونن. یعنی درکش برات اینقدر سخت و پیچیده بود؟
مریخ
|
United States
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
1
ایلان ماسک متولد افریقای جنوبی شهروند امریکا و مالک شرکت اسپیس ایکس است او برای اولین بار موفق شد موشکی که قبلا فقط یکبار استفاده میشد را به فضا فرستاده و در همان نقطه پرتاب اولیه فرود اورد او موتور های جدیدی را برای موشکهایش طراحی و سوخت موتور موشک هایش را تغییر و انها را متان سوز کرد شرکت اسپیس ایکس در نظر دارد تا سال 2024 اولین گروه 3 نفره را راهی مریخ کند برنامه ایلان ماسک برای مریخ طولانی مدت است او میخواهد مریخ را مسکونی کند ایلان ماسک دستگاهی ساخته که اتم کربن را شکافته و از هوای مریخ اکسیژن تولید و ذخیره میکند تا اولین کسانی که به مریخ میرسند ذخیره اکسیژن کافی داشته باشند این بر نامه هر دوسال یکبار انجام و تا سال 2050 یک شهر کوچک در مریخ ساخته میشود ترک واتس اپ تحقیری بزرگ برای شرکت فیس بوک خواهد بود شبکه های اجتماعی از راه فروش اطلاعات کاربران کسب درامد میکنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار