لیست امن ترین خطوط هوایی دنیا برای سال ۲۰۲۱
کد خبر: ۲۰۰۹۴۹
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: 2021 January 14    -    ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰

لیست امن ترین خطوط هوایی دنیا برای سال ۲۰۲۱ منتشر شد. اختصاصی

لیست امن ترین خطوط هوایی دنیا برای سال ۲۰۲۱ منتشر شد. اختصاصیاختصاصی «تابناک باتو»ـ خطوط هوایی کانتاس Qantas بار دیگر صدرنشین لیست خطوط امن دنیا شد؛ خطوط هوایی کانتاس معروف به «کانگورویی پرنده»، مزین به پرچم استرالیاست.

بنا بر این گزارش، هر ساله رتبه بندی خطوط هواپیمایی از سوی airline rating.com. صورت می‌گیرد. آنان از بررسی خطوط حمل و نقل هواپیمایی لیستی از بهترین‌ها را انتخاب می‌کنند و در این بررسی مسائل مختلفی مانند: مدیران و کارکنان هواپیمایی، حسابرسی دولتی، سوانح هواپیمایی، حوادث در حین سفر، سن ناوگان هوایی، آموزش خلبانان و مسائل فرهنگی، مورد ممیزی قرار می گیرند.

بر اساس اعلام شرکت ریتینگ خطوط هوایی، شرکت هواپیمایی کانتاس با ۱۰۰ سال سابقه در پرواز، از قدیمی‌ترین هواپیمایی دنیاست که تاکنون به کار خود ادامه داده است. این شرکت رکورددار پرواز امن و باکیفیت و به عنوان ورزیده‌ترین خطوط هواپیمایی دنیاست.

«جفری توماس» سردبیر ریتینگ خطوط هوایی اعلام نمود: خطوط هواپیمایی استرالیایی به نام کانتاس ـ بنا بر اعلام انجمن استاندارد‌های بریتانیا ـ به عنوان باتجربه‌ترین و بهترین خطوط هواپیمایی دنیا شناخته شد. تمامی پرواز‌های این شرکت هواپیمایی در سه سال اخیر به صورت امن و بدون تلفات در دوران پرواز انجام شده است.

دومین رکورددار خطوط هوایی امن دنیا متعلق به شرکت هواپیمایی قطر و سومین آن شرکت هواپیمایی نیوزیلند است. مقام چهارم متعلق به شرکت هواپیمایی سنگاپور است و امارات در رتبه پنجم این لیست نشسته است.

لیست امن ترین خطوط هوایی دنیا برای سال ۲۰۲۱ منتشر شد. اختصاصی

لیست امن ترین خطوط هوایی دنیا برای سال ۲۰۲۱ منتشر شد. اختصاصی

لیست امن ترین خطوط هوایی دنیا برای سال ۲۰۲۱ منتشر شد. اختصاصی

لیست امن ترین خطوط هوایی دنیا برای سال ۲۰۲۱ منتشر شد. اختصاصی

توماس افزود: این خطوط در صنعت هواپیمایی نقش برجسته‌ای داشته و از نظر امنیت، ابداع و به کارگیری ناوگان هواپیمایی جدید مقام اول را دارند و در واقع تمامی این بیست خطوط هوایی، برتر و برجسته هستند و فاصله کیفیتی میان آن بسیار کم است و از نظر استاندارد‌های پروازی دنیا بسیار به هم نزدیک هستند.

امسال مساله برخورد با کوید ۱۹ در خطوط هوایی و چگونگی حفاظت سلامت مسافران نیز در این ریتینگ منظور شد.

استفاده از ماسک و حفاظت از کارکنان بخش هواپیمایی، اصلاح و تغییر خدمات غذایی، ضدعفونی کامل داخل هواپیما، دادن بسته ضدعفونی شخصی به مسافران و حفظ فاصله ایمنی در صندلی‌های هواپیما جزو قوانین پرواز در دوران همه گیری کرونا بود. تمامی این خطوط هوایی، استاندارد‌های پرواز در دوران کرونا را کاملا اجرا کردند.

لیست امن ترین خطوط هوایی دنیا برای سال ۲۰۲۱ منتشر شد. اختصاصی

جالب است بدانید که لیست امن‌ترین خطوط هوایی دنیا درست یک روز بعد از گزارش سالیانه سوانح هواپیمایی منتشر شد.

با اینکه وقوع سوانح هوایی ۵۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد، در سال ۲۰۲۰ رقم کشته شدگان به ۲۹۹ نفر رسید.

در سال ۲۰۲۰ در دنیا چهل سانحه هوایی رخ داد که از این میان، پنج سانحه مهلک و وخیم بودند. متاسفانه ۲۹۹ تن جان خود را از دست دادند، اما در سال ۲۰۱۹ با وجود وقوع ۸۶ سانحه هوایی (تقریباً دو برابر سوانح هوایی سال ۲۰۲۰) با وجود آن که هشت سانحه از آن مهلک بودند، تعداد جانباختگان ۲۵۷ نفر بود.

در این میان، بزرگترین رقم کشته شدگان سوانح هواپیمایی به شرکت هواپیمایی اوکراین متعلق است که در آن تمامی ۱۷۶ سرنشینان کشته شدند و دومین حادثه مربوط به خطوط هوایی پاکستان با ۹۸ کشته است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
17
82
زمان شاه به هما تعلق داشت و حالا..‌
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
توهمات خودتونو اینجا ننویسید. جدیداً مُد شده میگن زمان رضاشاه ملعون اِل بود زمان شاه خائن بِل بود، یه سری چرندیات بدون سند و مدرک و عاری از واقعیت. شما اون روزها رو ندیدی بچه جان زمان اون دو ملعون مردم در فقر و فلاکت و جهالت دست و پا میزدند
آرش
| |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
ناشناس 10:24
مطالعه چیز بدی نیست
اوایل انقلاب هم همچنان IRAN AIR از امن ترین خطوط هوایی بود. ما توهم زدیم یا شما که توی تفکرات پوسیده خودت غرق شدی و حاضر نیستی کمی مطالعه کنی.
هرچند این اطلاعات مربوط به سالهای ابتدایی دهه 60 هست و هما در بین سه ایرلاین ایمن معرفی شده بود
مجله پرواز
بهتر هست شما کمی به خودت زحمت بدی و جستجو کنی
ناشناس
| |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
ناشناس 10:24 تو مگه اونموقع را ديدي؟ اگه نديدي برو يه بررسي كن، آمار رشد اقتصادي و تورم و جايگاه و وجهه ايران در دنيا و خيلي پارامترهاي ديگه موجوده، خودت مقايسه كن!
ناشناس
| |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
شما وضعيت ايرانو با كشورهاي هم رديف خودش در زمان شاه ( مثل كره و امارات و...) و همون كشورها الان مقايسه كن خودت ميفهمي چي به چيه!
ناشناس
| |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
اقای ناشناس 10:24
مثبت ها و منفی ها رو نگاه کن تا بدونی توهم یعنی چی.
reza
| |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
کاش کسایی که نظر غیر منطقی و غیر منصفانه مینویسند یا الکی منفی میزنند کمی کتب تاریخ معاصر بخونند و با واقعیات و مستندات عقلی منصفانه حرف بزنند.
ناشناس
| |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
به آرش. تفکر خودت پوسیده است. اگر قدیم امارات بدبخت بود چون هنوز نفت کشف نشده بود درست مثل عربستان. اگر کره ای ها میامدن ایران برای کار به خاطر جنگ بین ذو کره بود. شما با زمین خالی بازی می کردید الان زمانه عوض شده است در ضمن الان ارباب نکبتت اگر تحریم نمی کرد می دیدی چه مش د.
ناشناس
| |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
چه دل بعضی ها به چند تا مثبت خوش است خخخ برو روزنامه های اون زمان رو بخون که ابی می رفت آمریکا تا بچه هاش شناسنامه های آمریکایی بگیرد!!!! حالا شما بگو شناسناممون معتبر بود!!!
صمدپاشازاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
4
23
ایران هم حتما ششم بود ولی تایپست خسته شده ننوشته باورکنید!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار