ماجرای تعرض به مزار هنرمند مشهور مهابادی چه بود؟
کد خبر: ۲۰۰۸۸۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2021 January 10    -    ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیانه‌ای تعرض به آرامگاه هنرمند استاد محمد ماملی‎ را محکوم کرد و خواستار پیگیری قضایی این قضیه شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیانه‌ای تعرض به آرامگاه هنرمند استاد محمد ماملی‎ را محکوم کرد و خواستار پیگیری قضایی این قضیه شد.

 جمعه۱۹ دی‌ماه افراد ناشناسی در حرکتی ناپسند اقدام به دست اندازی به مزار استاد محمد ماملی هنرمند مهابادی کردند. در این اقدام با استفاده از اسپری رنگ بر روی سنگ مزار این هنرمند نامی کرد خط کشیدند.

هنرمند محمد ماملی از خوانندگان مشهور و تراز اول موسیقی کردی به حساب می‌آید؛ او دو هزار آواز اصیل کردی را از خود برای مردم به به میراث گذاشت.

ماجرای تعرض به مزار هنرمند مشهور مهابادی چه بود؟

ماملی یکی از شناسنامه‌های موسیقی کردی محسوب می‌شود.

آرامگاه این هنرمند پر آوازه در گورستان بوداق سلطان این شهرستان واقع است که روز گذشته جمعه ۱۹ دی مورد تعرض قرار گرفت.

سنگ قبر هنرمند مشهور ایرانی با اسپری رنگ کورد تعرض قرار گرفت
بیانیه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص تعرض به سنگ قبر محمد ماملی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیانه‌ای تعرض به مزار محمد ماملی را محکوم کرد و برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتی خواستار پیگیری قضایی این قضیه شد.

در متن این بیانیه آمده است:بسم الله الرحمن الرحیم

همشهریان عزیز، اصحاب فرهنگ، هنر و ادب شهرستان مهاباد

متاسفانه، امروز مطلع شدیم آرامگاه هنرمند محبوب و مردمی مرحوم استاد «محمد ماملی» مورد تعرض و بی‌حرمتی قرار گرفته است. بدون شک این گونه اقدام نابخردانه، هم از نظر آموزه های دینی عملی ناپسند است، هم با روح فرهنگی و اخلاقی مرسوم در جامعه ما کاملا ناسازگار است.

ادارە فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهاباد، تمام شخصیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی را سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی این مرز و بوم می‌داند و به این امر واقف است که به صورت کلی و عمومی قاطبه همشهریان ما نسبت به جایگاه، زحمات و تلاش‌های این بزرگان نهایت احترام و تکریم را دارند؛ لذا چنین اقدامات نادرستی نمی‌تواند جایگاه و بزرگی شخصیت‌های فرهنگی و هنری ما را مخدوش نماید.

همانطور کە شاعر به درستی گفته است:

سنگ بد گوهر اگر کاسه ی زرین بشکست

قیمت سنگ نیفزاید و زر کم نشود

همگان می‌دانیم بانیان چنین اقدامات ناپسند، نه تنها هیچ دستاوردی نخواهند داشت بلکه در کمترین زمان ممکن متوجه مذموم و نادرست بودن عمل خویش خواهند شد.

ماجرای تعرض به مزار هنرمند مشهور مهابادی چه بود؟

در پایان، ضمن احترم به جایگاه و زحمات گران‌سنگ تمام شخصیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی مخصوصا استاد آواز "محمد ماملی" امید است با همدلی، همکاری و پیگیری همگانی خویش بتوانیم از تکرار چنین اتفاقات نادرست و نامرتبط با عرف، فرهنگ و اخلاق جمعی خویش جلوگیری کنیم. در این راستا مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آمادگی دارد با همکاری جامعه فرهنگی، هنری و ادبی شهرستان و خانواده محترم استاد و همچنین نیرو‌های خدوم و تلاشگر انتظامی و قضایی، هرگونه پیگیری‌های لازم را انجام دهد

رکنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
مریخ
|
United States
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
0
2
به مردگان هم رحم نمیکنند بابا یارو مرده تمام شده وجود نداره که غصه بخوره و تو حلشو ببری کودن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
2
چقدر پست وحقیرند کسانی که باسنگ مزار هم عناد دارند..............
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار