بازگشت گلدکوئیست در پوشش نام جدید
کد خبر: ۲۰۰۸۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 January 09    -    ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵
معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۱۸ جوان که در شرکت هرمی موسوم به کیونت فعالیت می‌کردند، خبر داد.

معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۱۸ جوان که در شرکت هرمی موسوم به کیونت فعالیت می‌کردند، خبر داد.

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: دهم دی ماه امسال فردی با مراجعه به پلیس آگاهی به همراه داشتن پرونده‌ای از دادسرای ناحیه ۳۱ تهران به کارآگاهان اعلام کرد، پسرم ۴۰ روز پیش برای استخدام و مشغول به کار شدن در یک شرکت کاریابی به تهران آمده و پس از مراجعت به تهران در تماسی تلفنی عنوان داشته، برای رهن خانه نیاز به ۱۱۲ میلیون تومان پول دارد که این مبلغ را برای فرزندم تهیه و به وی پرداخت کردم تا اینکه ارتباطش با خانواده قطع شد و گاهاً به صورت تلفنی ارتباط داشت.

وی بیان کرد: با ارجاع پرونده به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، کارآگاهان در تحقیقات پلیسی، دریافتند که فرزند شاکی گرفتار شرکت‌های هرمی شده و متعاقب آن مخفیگاه آن‌ها در محدوده شرق تهران شناسایی شد.

معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با هماهنگی‌های قضائی سیزدهم دی ماه کارآگاهان موفق شدند در یک عملیات پلیسی ۱۸ جوان را که به عضویت شرکت هرمی کیونت در آمده بودند دستگیر کنند، گفت: در بین افراد دستگیر شده، فرزند شاکی نیز شناسایی شد.

این مقام انتظامی در خصوص فعالیت شرکت موسوم به کیونت تصریح کرد: شرکت کیونت در واقع همان شرکت هرمی موسوم به گلدکوئیست است که با تغییر عنوان و رویه این بار تحت عنوان استخدام در شرکت‌های دولتی و معتبر اقدام به جذب اعضای عمدتا جوان می‌کند.

وی توضیح داد: اعضای فعال در این شرکت به بهانه عدم امکان استخدام، اعضای جدید شرکت را به فعالیت در زمینه بازاریابی شبکه‌ای تشویق کرده و طی چندین جلسه آموزشی مبالغی را دریافت می‌کنند و پس از دریافت این مبالغ آن‌ها را به بهانه دریافت سود مجبور به عضوگیری از میان دوستان، بستگان و یا سایر اعضای خانواده می‌کنند تا زمینه ادامه فعالیت خود را فراهم کنند.

سرهنگ تقی پور اضافه کرد: کلیه افراد دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

برترین ها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
1
4
وقتی کار و اشتغال برای مردم ایجاد نشه . خوب چکار باید کرد ...... از دیوار مردم بالابروند یا مواد بفروشند بالاخره از هر راهی جوانها باید پول کسب کنند ....... نتیجه اش می شه بازگشت گلد کوئیست یا زیاد شدن سایت های قمار و امثالهم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار