کمترین نرخ تولد در جهان در کدام کشور است؟
کد خبر: ۲۰۰۸۲۹
تاریخ انتشار: 2021 January 09    -    ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
طبق طرح جدید، والدین برای به دنیا آوردن هر فرزند در سال 2022 یک پاداش نقدی 2 میلیون وونی (1850 دلاری) را به عنوان کمک هزینه‌ پیش از تولد دریافت خواهند کرد.

کره جنوبی برای اولین بار از بیشتر شدن میزان مرگ و میر نسبت به نرخ تولد در این کشور خبر داد. این خبر زنگ خطر را در کشوری که کمترین نرخ تولد در جهان را دارد به صدا دراورده است.

 در سال گذشته 275 هزار 800 نوزاد در کره‌جنوبی به دنیا آمده و 307 هزار و 764 نفر در این این کشور مرده‌اند. نرخ زادو ولد در کره جنوبی در مقایسه با سال 2019 حدود 10 درصد کاهش نشان می‌دهد.

کمترین نرخ تولد در جهان در کدام کشور است؟

این ارقام باعث شده تا وزارت کشوره کره جنوبی خواستار "تغییرات اساسی" در سیاست‌های خود شود.

کاهش جمعیت این کشور را تحت فشار شدید قرار می‌دهد.

پیر شدن جمعیت به غیر از افزایش فشار بر هزینه‌های عمومی مانند افزایش تقاضا برای استفاده از سیستم بهداشت و درمان و هزینه‌های بازنشستگی، منجر به کاهش جمعیت جوانان و کمبود نیروی کار می‌شود و تاثیر مستقیم بر اقتصاد این کشور دارد.

در ماه گذشته "مون جائه- این" رئیس‌جمهور کره جنوبی چند راهکار مانند مشوق نقدی برای خانواده‌ها را با هدف رسیدگی به نرخ پائین زاد و‌ ولد آغاز کرد.

طبق این طرح والدین برای به دنیا آوردن هر فرزند در سال 2022 یک پاداش نقدی 2 میلیون وونی (1850 دلاری) را به عنوان کمک هزینه‌ پیش از تولد دریافت خواهند کرد. علاوه بر این کمک هزینه هر کودک به صورت ماهانه 300 هزار وون کره را تا یک سالگی خود دریافت خواهد کرد و این مبلغ تا سال 2025 به تدریج به 500 هزار وون در ماه افزایش خواهد یافت.

 

یک مدرسه در کره جنوبی- سیاست‌های استخدامی کره جنوبی برای فرزندآوری زنان مناسب نیست/ عکس: EPA

به طور معمول زنان در کره کره جنوبی برای رسیدن تعادل بین کار و سایر خواسته‌های زندگی در جدال هستند.

خانم "هیون یو-کیم" یکی از آنهاست. او بزرگترین فرزند خانواده‌اش بود و آرزو داشت یک خانواده بزرگ برای خودش داشته باشد. اما با توجه به اینکه شرایط زندگی در کره جنوبی چندان مناسب خانواده‌ها نیست این زن مجبور به بررسی برنامه‌های خود برای بچه‌دار شدن است.

او به تازگی کار جدیدی پیدا کرده و نگران گرفتن مرخصی برای دوران زایمان خود است. او در این باره گفت: مردم به من می‌گویند بهتر است ابتدا شغلم را ایمن‌تر سازم.

افزایش قیمت ملک و خانه در کره مشکل بزرگ دیگری است. خانه کیم در این باره گفت: افزایش سریع قیمت املاک باعث دلسردی زوج‌های جوان می‌شود.

وی افزود: برای بچه‌دار شدن باید خانه خود را داشته باشید. اما این موضوع در کره تبدیل به رویای غیرممکن شده است.

او همچنین افزود: تربیت کودک در کره گران است و صدها هزار وون تشویقی دولت مشکلات ما را حل نمی‌کند.

عصرایران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار