تا پایان بهار، واکسیناسیون همگانی انجام می‌شود
کد خبر: ۲۰۰۸۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 January 09    -    ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
مقامات بهداشتی یک موسسه تحقیقاتی در برزیل اعلام کرده اند واکسن چینی «کروناوک» در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا ۷۸ درصد کارآمد است.

مقامات بهداشتی یک موسسه تحقیقاتی در برزیل اعلام کرده اند واکسن چینی«کروناوک» در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا ۷۸ درصد کارآمد است.

مقامات برزیلی اعلام کرده‌اند واکسن کووید ۱۹ شرکت سینوواک تأثیرگذار است. به این ترتیب احتمال تأیید دومین واکسن چینی نیز افزایش یافت.

مؤسسه تحقیقات پزشکی «بوتانتان»(Butantan)در ایالت سائوپائولوی برزیل مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن توسعه یافته در شرکت چینی سینوواک را با شرکت ۱۲ هزار و۴۷۶ داوطلب انجام داده است. اکنون مقامات این ایالت اعلام کرده‌اند نرخ کارآمدی واکسن مذکور ۷۸ درصد است. این واکسن از ایجاد علائم شدید و معتدل ناشی از ابتلاء به ویروس در دریافت کنندگان جلوگیری کرد و به همین دلیل مقامات آن را بسیار کارآمد اعلام کرده‌اند.

اکنون این مؤسسه تحقیقات پزشکی قصد دارد مجوز استفاده اضطراری از واکسن مذکور را از دولت درخواست کند.

این واکسن که همچنان در انتظار تأیید است، تاکنون به کشورهای مختلفی در سراسر جهان ارسال شده است. سینوواک ادعا می‌کند بیش از ۳۰۰ میلیون دوز از واکسن را فروخته است و امسال می‌تواند ۶۰۰ میلیون دوز تولید کند.

واکسن مذکور که «کروناوک» نام دارد در کشورهای دیگر از جمله ترکیه و اندونزی نیز تحت آزمایش است.

ماه گذشته مقامات سلامت چین اعلام کرده‌اند نخستین واکسن کووید ۱۹ توسعه این کشور که در شرکت «سینوفارم» تولید شده را برای واکسیناسیون عمومی تأیید کرده‌اند.

طبق اطلاعات سینوفارم واکسن مذکور ۷۹.۳ درصد کارآمد است. البته به گفته کارشناسان هنوز اطلاعات اصلی آن ارائه نشده است.

مهر

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
0
0
نحوه تیتر زدنتون غیراخلاقی است که احتمالا شخص سن پایینی این کار رو کرده که اهمیت این کار رو درک نمی کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار